• OMX Baltic0,22%296,44
  • OMX Riga0,00%915,6
  • OMX Tallinn0,2%2 034,32
  • OMX Vilnius0,06%1 206,78
  • S&P 5000,73%6 345,06
  • DOW 300,18%44 193,12
  • Nasdaq 1,21%21 169,42
  • FTSE 1000,24%9 164,31
  • Nikkei 2250,59%41 036,61
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%93,05
  • OMX Baltic0,22%296,44
  • OMX Riga0,00%915,6
  • OMX Tallinn0,2%2 034,32
  • OMX Vilnius0,06%1 206,78
  • S&P 5000,73%6 345,06
  • DOW 300,18%44 193,12
  • Nasdaq 1,21%21 169,42
  • FTSE 1000,24%9 164,31
  • Nikkei 2250,59%41 036,61
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%93,05
  • 24.01.00, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Ökomärgis annab eelise keskkonnasõbralikkusega

Välisriikidesse toodangut eksportides on tootjal võimalik sealsel turul oma kaupa ostjale vastuvõetavamaks muuta keskkonnasõbralikkusega.
Ökomärgise abil saab eristada oma toote teiste sarnaste toodete seast, näidates, et märgistatud toode on konkurentidest keskkonnahoidlikum. Märgise saamine nõuab tootega katsetuste ja analüüside läbiviimist, mille eest laborid küsivad kõrget hinda. Kui ökomärgis on käes, võib loota, et tarbija pöörab märgistatud toodetele rohkem tähelepanu ning selle abil õnnestub tõsta läbimüüki. Ökomärgist ei pea kasutama ainult toote pakendil, vaid seda võib kasutada ka reklaamides.
Ökomärgistatud toote silmapaistvust aitab tagada nõuete rangemaks muutmine iga 2--3 aasta tagant. See loob olukorra, et ökomärgise suudavad saada ainult kuni 30% turul olevatest toodetest.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Praegu on võimalik ökomärgistust taotleda ainult välisriiki eksporditavale tootele. Eesti ökomärgist veel välja ei anta.
Autor: ÄP

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    1 k 9 p 23 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele