• OMX Baltic−0,81%306,85
  • OMX Riga−0,22%867,16
  • OMX Tallinn0,02%2 078,29
  • OMX Vilnius−0,63%1 202,39
  • S&P 500−0,01%5 911,69
  • DOW 300,13%42 270,07
  • Nasdaq −0,32%19 113,77
  • FTSE 1000,64%8 772,38
  • Nikkei 225−1,22%37 965,1
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,88
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%87,6
  • OMX Baltic−0,81%306,85
  • OMX Riga−0,22%867,16
  • OMX Tallinn0,02%2 078,29
  • OMX Vilnius−0,63%1 202,39
  • S&P 500−0,01%5 911,69
  • DOW 300,13%42 270,07
  • Nasdaq −0,32%19 113,77
  • FTSE 1000,64%8 772,38
  • Nikkei 225−1,22%37 965,1
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,88
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%87,6
  • 24.01.00, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Ökomärgis annab eelise keskkonnasõbralikkusega

Välisriikidesse toodangut eksportides on tootjal võimalik sealsel turul oma kaupa ostjale vastuvõetavamaks muuta keskkonnasõbralikkusega.
Ökomärgise abil saab eristada oma toote teiste sarnaste toodete seast, näidates, et märgistatud toode on konkurentidest keskkonnahoidlikum. Märgise saamine nõuab tootega katsetuste ja analüüside läbiviimist, mille eest laborid küsivad kõrget hinda. Kui ökomärgis on käes, võib loota, et tarbija pöörab märgistatud toodetele rohkem tähelepanu ning selle abil õnnestub tõsta läbimüüki. Ökomärgist ei pea kasutama ainult toote pakendil, vaid seda võib kasutada ka reklaamides.
Ökomärgistatud toote silmapaistvust aitab tagada nõuete rangemaks muutmine iga 2--3 aasta tagant. See loob olukorra, et ökomärgise suudavad saada ainult kuni 30% turul olevatest toodetest.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Praegu on võimalik ökomärgistust taotleda ainult välisriiki eksporditavale tootele. Eesti ökomärgist veel välja ei anta.
Autor: ÄP

Seotud lood

Artikkel jätkub pärast reklaami

Artikkel jätkub pärast reklaami

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Artikkel jätkub pärast reklaami

Tagasi Äripäeva esilehele