Välisriikidesse toodangut eksportides on tootjal võimalik sealsel turul oma kaupa ostjale vastuvõetavamaks muuta keskkonnasõbralikkusega.
Ökomärgise abil saab eristada oma toote teiste sarnaste toodete seast, näidates, et märgistatud toode on konkurentidest keskkonnahoidlikum. Märgise saamine nõuab tootega katsetuste ja analüüside läbiviimist, mille eest laborid küsivad kõrget hinda. Kui ökomärgis on käes, võib loota, et tarbija pöörab märgistatud toodetele rohkem tähelepanu ning selle abil õnnestub tõsta läbimüüki. Ökomärgist ei pea kasutama ainult toote pakendil, vaid seda võib kasutada ka reklaamides.
Ökomärgistatud toote silmapaistvust aitab tagada nõuete rangemaks muutmine iga 2--3 aasta tagant. See loob olukorra, et ökomärgise suudavad saada ainult kuni 30% turul olevatest toodetest.
Praegu on võimalik ökomärgistust taotleda ainult välisriiki eksporditavale tootele. Eesti ökomärgist veel välja ei anta.
Autor: ÄP