• OMX Baltic0,52%267,26
  • OMX Riga−0,7%869,75
  • OMX Tallinn0,34%1 695,01
  • OMX Vilnius0,01%1 020,97
  • S&P 500−0,96%5 695,94
  • DOW 30−0,94%41 954,24
  • Nasdaq −1,18%17 923,9
  • FTSE 1000,28%8 303,62
  • Nikkei 225−1%38 940,75
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,91
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%105,65
  • OMX Baltic0,52%267,26
  • OMX Riga−0,7%869,75
  • OMX Tallinn0,34%1 695,01
  • OMX Vilnius0,01%1 020,97
  • S&P 500−0,96%5 695,94
  • DOW 30−0,94%41 954,24
  • Nasdaq −1,18%17 923,9
  • FTSE 1000,28%8 303,62
  • Nikkei 225−1%38 940,75
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,91
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%105,65
  • 03.02.00, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Milliseid ülivõrdeid tohib reklaamis kasutada?

Reklaam ei tohi sisaldada fakte sh ülivõrdeid, mida on võimalik tõestatult vaidlustada või ümber lükata.
Kui reklaam lubab: ?Meie jogurt on absoluutselt rasvavaba?, siis peab jogurt ka 100% rasvavaba olema ning laboritestiga on seda võimalik kontrollida. Kui reklaam ütleb aga: ?Meie jogurt on parim?, siis on kindlasti olemas keegi, kes nii arvab (näiteks valmistaja) ning seda väidet pole võimalik vaidlustada.
Seega võib enamasti reklaamis julgesti kasutada sõnu ?parim?, ?ilusaim? ? see tähendab omadusi, mida ei saa konkreetselt mõõta. Omaette küsimus on aga see, et sellised laialivalguvad äraleierdatud lubadused ei erista toodet piisavalt konkurentidest ning nupukamad reklaamijad üritavad oma reklaamis võimalikult isikupäraseid lubadusi ja erinevusi esile tuua.
Kogu maailmas kasutatakse üsna tihti ka selliseid ülekantud tähendusega ülivõrdeid, mida teoreetiliselt oleks võimalik küll vaidlustada (nt ?uus heliplaat on kuumem kui päike?), kuid mis tavaliselt ei tekita probleeme seni, kuni väide ei halvusta konkurenti, st kuni ei teki osapoolt, kes tahaks seda väidet protestida.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 07.10.24, 08:00
Pühademüügid on tulemas. Kuidas vähendada e-poe kulusid?
Sujuv makseprotsess on ülimalt tähtis osa e-poe ostukogemusest. Kogu vaev ja pingutus kliendile meeldiva ostukogemuse pakkumisest võib minna luhta, kui toote eest tasudes tabab klienti mõni ebameeldiv üllatus või takistus. Selleks võib olla nii soovitud makseviisi puudumine, tehnilised takistused toimingu lõpuleviimiseks kui ka ebamugav makse kinnitamise protsess.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele