• OMX Baltic−0,33%301,29
  • OMX Riga0,02%893,52
  • OMX Tallinn0,56%2 081,11
  • OMX Vilnius−0,12%1 199,62
  • S&P 500−0,11%6 198,01
  • DOW 300,91%44 494,94
  • Nasdaq −0,82%20 202,89
  • FTSE 1000,28%8 785,33
  • Nikkei 225−0,81%39 662,18
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,69
  • OMX Baltic−0,33%301,29
  • OMX Riga0,02%893,52
  • OMX Tallinn0,56%2 081,11
  • OMX Vilnius−0,12%1 199,62
  • S&P 500−0,11%6 198,01
  • DOW 300,91%44 494,94
  • Nasdaq −0,82%20 202,89
  • FTSE 1000,28%8 785,33
  • Nikkei 225−0,81%39 662,18
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,69
  • 03.02.00, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Milliseid ülivõrdeid tohib reklaamis kasutada?

Reklaam ei tohi sisaldada fakte sh ülivõrdeid, mida on võimalik tõestatult vaidlustada või ümber lükata.
Kui reklaam lubab: ?Meie jogurt on absoluutselt rasvavaba?, siis peab jogurt ka 100% rasvavaba olema ning laboritestiga on seda võimalik kontrollida. Kui reklaam ütleb aga: ?Meie jogurt on parim?, siis on kindlasti olemas keegi, kes nii arvab (näiteks valmistaja) ning seda väidet pole võimalik vaidlustada.
Seega võib enamasti reklaamis julgesti kasutada sõnu ?parim?, ?ilusaim? ? see tähendab omadusi, mida ei saa konkreetselt mõõta. Omaette küsimus on aga see, et sellised laialivalguvad äraleierdatud lubadused ei erista toodet piisavalt konkurentidest ning nupukamad reklaamijad üritavad oma reklaamis võimalikult isikupäraseid lubadusi ja erinevusi esile tuua.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Kogu maailmas kasutatakse üsna tihti ka selliseid ülekantud tähendusega ülivõrdeid, mida teoreetiliselt oleks võimalik küll vaidlustada (nt ?uus heliplaat on kuumem kui päike?), kuid mis tavaliselt ei tekita probleeme seni, kuni väide ei halvusta konkurenti, st kuni ei teki osapoolt, kes tahaks seda väidet protestida.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 15 p 4 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele