2. veebruar 2000
Jaga lugu:

Milliseid ülivõrdeid tohib reklaamis kasutada?

Reklaam ei tohi sisaldada fakte sh ülivõrdeid, mida on võimalik tõestatult vaidlustada või ümber lükata.

Kui reklaam lubab: ?Meie jogurt on absoluutselt rasvavaba?, siis peab jogurt ka 100% rasvavaba olema ning laboritestiga on seda võimalik kontrollida. Kui reklaam ütleb aga: ?Meie jogurt on parim?, siis on kindlasti olemas keegi, kes nii arvab (näiteks valmistaja) ning seda väidet pole võimalik vaidlustada.

Seega võib enamasti reklaamis julgesti kasutada sõnu ?parim?, ?ilusaim? ? see tähendab omadusi, mida ei saa konkreetselt mõõta. Omaette küsimus on aga see, et sellised laialivalguvad äraleierdatud lubadused ei erista toodet piisavalt konkurentidest ning nupukamad reklaamijad üritavad oma reklaamis võimalikult isikupäraseid lubadusi ja erinevusi esile tuua.

Kogu maailmas kasutatakse üsna tihti ka selliseid ülekantud tähendusega ülivõrdeid, mida teoreetiliselt oleks võimalik küll vaidlustada (nt ?uus heliplaat on kuumem kui päike?), kuid mis tavaliselt ei tekita probleeme seni, kuni väide ei halvusta konkurenti, st kuni ei teki osapoolt, kes tahaks seda väidet protestida.

Jaga lugu:
Hetkel kuum