Praegu kasutab Hansapanga internetipanga teenuseid umbes 109 000 klienti ja Ühispanga internetipanka ligi 35 000 klienti.
«Kui see süsteem töötab pilootprojektina nii suure klientide hulgaga, siis võib minna edasi sellele, et võimaldada ka ettevõtetel saata interneti teel oma igakuiseid tuludeklaratsioone,» ütles maksuameti pressiesindaja Koit Luus eile.
Internetipanga kaudu saab klient märtsist täita tuludeklaratsiooni vastavad vormid, maksuametis koha peal käimise vajadus jääb seega ära. Ühisdeklaratsiooni täitmine abikaasadele käivitub samuti märtsist.
«U-Neti klientidel jääb võimalus saadetud deklaratsiooni 31. märtsini täiendada ja hiljem vaadata, kui selline vajadus peaks tekkima,» ütles Ühispanga elektroonilise panganduse divisjoni direktori asetäitja Tammo Otsasoo.
Maksuamet on tutvunud internetipankade turvalisuse ja kliendi identifitseerimisparameetritega ning leidnud, et see vastab esitatud nõuetele. Ühispanga avalike suhete juht Eero Raun ei soovinud öelda, kui palju läheb see projekt pangale maksma, kuid märkis, et tegemist ei ole miljonitega. «See ei ole nii mahukas IT-lahendus, et see peaks väga kallis olema,» sõnas Raun.
Koit Luus kinnitas, et maksuamet võtab elektroonilise tuludeklaratsiooni täitmise pilootprojektiga seoses endale kohustuse deklaratsiooni täitja andmeid tunnustada. Vajaduse korral võib maksuamet tagantjärele siiski nõuda ka deklaratsiooni esitamist paberkandjal.
«Bürokraatiat on praegu liiga palju ja see on hea uudis, et tehakse midagi, et bürokraatiat vähendada,» sõnas Eesti ühe suurema arvutitootja, ASi Ordi juhataja Sulev Sisask.
Optiva Panga klientidel interneti teel tuludeklaratsiooni täitmise võimalust sel aastal veel ei ole. Panga jae- ja personaalpanganduse divisjoni arendusosakonna juht Piret Suitsu sõnul teeb Optiva selle võimalikuks järgmisest aastast.
1999. aastal esitas maksuametile tuludeklaratsiooni üle 425 000 inimese.
Seotud lood
Sujuv makseprotsess on ülimalt tähtis osa e-poe ostukogemusest. Kogu vaev ja pingutus kliendile meeldiva ostukogemuse pakkumisest võib minna luhta, kui toote eest tasudes tabab klienti mõni ebameeldiv üllatus või takistus. Selleks võib olla nii soovitud makseviisi puudumine, tehnilised takistused toimingu lõpuleviimiseks kui ka ebamugav makse kinnitamise protsess.
Enimloetud
3
Omanik: “Ega see otsus kergelt ei tulnud.”
4
Lisatud Põlvamaa ettevõtete TOP
Viimased uudised
Firmat tahtis ära osta Hans H. Luik
Hetkel kuum
Omanik: “Ega see otsus kergelt ei tulnud.”
Tagasi Äripäeva esilehele