21 veebruar 2000

Vedajad loobuvad minimaalsest veohinnast, asemele tuleb hinnaindeks

Eesti rahvusvaheliste autovedajate assotsiatsioon valmistab ette veohinna indeksi arvutamist, millest vedajad ja nende kliendid saavad edaspidi lähtuda veolepingute sõlmimisel ja veohindade muutmisel.

ERAA veohinna komisjoni liikme SP Transiti tegevdirektori Roman Loovi sõnul hakkab indeks peegeldama, kui palju on kulud välisveonduses teatud perioodi jooksul muutunud. Kuluartiklid, mille põhjal indeks arvutatakse, ei tohi Loovi kinnitusel olla vaieldavad ja peavad olema kõigile kättesaadavad nagu näiteks kütusehind.

ERAA otsus hakata välja töötama veohinnaindeksi arvutamist sündis pärast ajakirjanduse teravat kriitikat soovitusliku kilomeetri miinimumhinna kehtestamist veoteenuse müümisel. Möödunud aasta lõpus arvutas ERAA veo omahinna komisjon välja, et ausat ärieetikat järgides on võimalik veofirmal tellijale teenust osutada minimaalselt hinnaga 10,4 kr/km. Madalamat hinda pakkuvatele vedajatele lubati maksuameti ja majanduspolitsei külaskäiku.

Konkurentsiamet alustas vedajate piirhinna uurimist kuu aega tagasi. Konkurentsiameti peaspetsialisti Juhan Põldroosi sõnul võtab juhtumi uurimine veel umbes kuu aega ja enne ei saa ta konkurentsiameti seisukohta kommenteerida. Põldroos ei osanud täpsemalt uurimata ka seisukohta võtta, kas vedajate uuel plaanil, hakata arvutama hinnaindeksit, on konkurentsivabadust kahjustavaid tunnuseid.

Soomes on veohinnaindeks juba läbikäidud tee ning tänapäeval on tema mõju veohindade kujundamisel väikseks jäänud, seda eeskätt tänu veotellijate konsolideerumisele.

Põhjalikumalt saab antud teemal lugeda homsest Äripäeva transpordirubriigist.

Hetkel kuum