• OMX Baltic−0,14%301,73
  • OMX Riga−0,26%890,55
  • OMX Tallinn−0,06%2 068,23
  • OMX Vilnius0,25%1 200,48
  • S&P 5000,52%6 204,95
  • DOW 300,63%44 094,77
  • Nasdaq 0,47%20 369,73
  • FTSE 100−0,1%8 752,45
  • Nikkei 225−1,24%39 986,33
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,75
  • OMX Baltic−0,14%301,73
  • OMX Riga−0,26%890,55
  • OMX Tallinn−0,06%2 068,23
  • OMX Vilnius0,25%1 200,48
  • S&P 5000,52%6 204,95
  • DOW 300,63%44 094,77
  • Nasdaq 0,47%20 369,73
  • FTSE 100−0,1%8 752,45
  • Nikkei 225−1,24%39 986,33
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,75
  • 21.02.00, 11:55
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Vedajad loobuvad minimaalsest veohinnast, asemele tuleb hinnaindeks

Eesti rahvusvaheliste autovedajate assotsiatsioon valmistab ette veohinna indeksi arvutamist, millest vedajad ja nende kliendid saavad edaspidi lähtuda veolepingute sõlmimisel ja veohindade muutmisel.
ERAA veohinna komisjoni liikme SP Transiti tegevdirektori Roman Loovi sõnul hakkab indeks peegeldama, kui palju on kulud välisveonduses teatud perioodi jooksul muutunud. Kuluartiklid, mille põhjal indeks arvutatakse, ei tohi Loovi kinnitusel olla vaieldavad ja peavad olema kõigile kättesaadavad nagu näiteks kütusehind.
ERAA otsus hakata välja töötama veohinnaindeksi arvutamist sündis pärast ajakirjanduse teravat kriitikat soovitusliku kilomeetri miinimumhinna kehtestamist veoteenuse müümisel. Möödunud aasta lõpus arvutas ERAA veo omahinna komisjon välja, et ausat ärieetikat järgides on võimalik veofirmal tellijale teenust osutada minimaalselt hinnaga 10,4 kr/km. Madalamat hinda pakkuvatele vedajatele lubati maksuameti ja majanduspolitsei külaskäiku.
Konkurentsiamet alustas vedajate piirhinna uurimist kuu aega tagasi. Konkurentsiameti peaspetsialisti Juhan Põldroosi sõnul võtab juhtumi uurimine veel umbes kuu aega ja enne ei saa ta konkurentsiameti seisukohta kommenteerida. Põldroos ei osanud täpsemalt uurimata ka seisukohta võtta, kas vedajate uuel plaanil, hakata arvutama hinnaindeksit, on konkurentsivabadust kahjustavaid tunnuseid.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Soomes on veohinnaindeks juba läbikäidud tee ning tänapäeval on tema mõju veohindade kujundamisel väikseks jäänud, seda eeskätt tänu veotellijate konsolideerumisele.
Põhjalikumalt saab antud teemal lugeda homsest Äripäeva transpordirubriigist.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 15 p 20 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele