Sõltub muidugi suuresti inimestest, aga arvan, et erakätes autoregistris juhilubade ostmine kindlasti väheneb. Siin on palgaküsimus. Erasüsteem paneb end optimaalsemalt tööle. Riigisüsteemis läheb inimene riskile, kuna ta ei saa ots-otsaga kokku.
Mina ausalt öelda ei kujuta ette ARKi erakätes. Minu teada ei ole autoregister ka teistes riikides erakätes. See on asutus, kelle käes on väga palju konfidentsiaalset infot. Liiatigi tuleb meil veapunktisüsteem -- autoregister peab töötama politseiga käsikäes. Ei saa autoregister ilma politseita, ei saa politsei registrita. Need on sellised struktuurid, mille puhul mina ei kujuta ette, kuidas nad toimima hakkavad, kui ARK on erakätes.
Olen ausalt öelda natuke imestunud, et selline altkäemaksujuhtum üldse võimalik on, nagu ÄP kirjutas. Ma tean, kuidas autoregistris juhiloa vormistamine käib: seal on nii mitu inimest, allkirja, paberit mängus, lausa kollektiivsed allkirjad all. Kogu kontor peab olema ära ostetud, sel juhul on see võimalik.
Riiklik süsteem on parem. Kui juhilubasid välja andma, autosid registreerima ja ostu-müüki vormistama hakkab erafirma -- kardan, et see ei ole see, mida me tahaks. Ohud ongi just selles, et seal on nii palju sellist infot, mida riik peaks kaitsma ja hoidma. Samal ajal on ka nii, et kõik tüübikatsetus, kõik need tehnilised probleemid ja see suur pinu euronõudeid, mida peab jälgima, seda suudab teha riik, mitte erafirma.