• OMX Baltic0,21%293,43
  • OMX Riga0,28%913,34
  • OMX Tallinn0,05%1 962,35
  • OMX Vilnius0,26%1 230,91
  • S&P 5000,56%6 637,1
  • DOW 300,22%46 120,66
  • Nasdaq 1,01%22 486,61
  • FTSE 1000,21%9 228,11
  • Nikkei 2251,15%45 303,43
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%98,03
  • OMX Baltic0,21%293,43
  • OMX Riga0,28%913,34
  • OMX Tallinn0,05%1 962,35
  • OMX Vilnius0,26%1 230,91
  • S&P 5000,56%6 637,1
  • DOW 300,22%46 120,66
  • Nasdaq 1,01%22 486,61
  • FTSE 1000,21%9 228,11
  • Nikkei 2251,15%45 303,43
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%98,03
  • 21.03.00, 09:50
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Raudteetunnel Helsingisse liiga kallis

Harju maakonnaplaneeringus on kirjas, et VIA Baltica loomulikuks jätkuks oleks Soome lahe aluse raudteetunneli rajamine Helsingini, mille on välja pakkunud Soomes registreeritud Helsinki-Tallinna Rautatieyhtistys ry.
Tulenevalt suhteliselt headest geoloogilistest tingimustest (valdavalt graniitpinnas) ja arvestades soomlaste kogemusi tunnelite rajamisel Soome graniitpinnastes, võib see esmapilgul fantastilisena tunduv merealune raudteetunnel üleeuroopalise kiirraudteedevõrgu rajamise ja Soome ääremaaksjäämise kartuse kontekstis muutuda reaalsuseks, eriti kaugemas tulevikus, kui Poola ja Balti riigid on ühinenud EL-ga, seisab planeeringus.
Teede- ja sideministeeriumi pressiesindaja Aap Tänav kinnitas, et tegemist on suhteliselt vana ideega, milleks initsiatiiv tuli soomlaste poolt, kuid hetkel see päevakorras pole. 'Teede- ja sideministeerium sellega praegu ei tegele,' ütles Tänav.
Tänav lisas, et tegemist on äärmiselt kalli projektiga ja seetõttu tuleks põhjalikult kaaluda, kas meil on piisavalt inimesi ja kaupu selle tunneli kasutamiseks.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Seotud lood

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele