?Sellised juhtumeid pole üks ega kaks, neid tuleb ette üle ootuste sageli,? tunnistas Tallinnas Pirni tänavas tegutseva OÜ TRK Värvid ülevaatuspunkti juhataja Vambo Vainu. Valdavalt tuleneb see testiseadmete vähesusest meie firmades, kuna ülevaatuspunkt peab litsentsi saamiseks investeerima vähemalt miljoni, eraettevõtjast teenindajal sellist kohustust pole. Igaüks vaatab, kuidas odavamalt hakkama saada ning Vainu hinnangul on ülevaatuspunktides ka selliseid nõudeid, mida tegelikult tarvis ei lähe.
Samas tuleb ette juhuseid, mil auto kehv tehnoseisund ei tulene teeninduse puudulikust seadmepargist, vaid sealsed töötajad ise on mänginud vingerpussi. ?Auto tuleb ülevaatusele, kogu veermik logiseb, juht näitab aga ette paberi, mille järgi on autol alles kaks päeva tagasi ära vahetud kõik puksid,? meenutab Vainu. Sellisel juhul on ainus järeldus, et teenindajad on pannud puksid ?vasakule? ja töö ainult paberil ära teinud. Sagedamini on taolisi olukordi esinenud riigile kuuluvatel masinatel ehk teisisõnu ? riiki ?lüpstakse? igal võimalusel.
Olukorra hindamiseks tegi Äripäev pimeküsitluse tuntumates firmades, pärides, kas saab lasta enne ülevaatusele minekut üle kontrollida vana Lada pidurid ja kas tulemuse saab välja printida, et hiljem võimalikke eksiarvamusi vältida ning mis see kõik maksma läheb. Selgus, et vaid pooltel teenindustel olid sellisel tasemel seadmed, mis võimaldavad tulemused välja printida, mõnedel puudus piduristend sootuks, teistel oli see küll olemas, kuid teenustööd ei pakkunud jne. Kuuest pakkumisest soodsaima tegi Saksa Auto, kus lubati 165 krooni eest üle vaadata nii pidurid kui ka amortisaatorid ja saadud tulemused ka välja trükkida. Ülejäänud firmad lubasid sama asja ära teha 195 kuni 340 krooni eest.
ARKi pressiesindaja Enno Poldre sõnul näitas ringkäik autoteenindustesse, et sealsed töötajad suhtuvad klienti mõistvalt. Näiteks 25 aastat ja vanemate sõidukite suhtes on ülevaatajad märksa leebemad ja jälgivad vaid neid nõudeid, mis tol ajal kehtisid. ?Näiteks tõi omanik 700 000 km sõitnud vana Volga ülevaatusele ja temaga ei tekkinud mitte vähimatki probleemi,? meenutas Poldre.
Seotud lood
Kestlikkusaruandlus puudutab üha rohkemaid ettevõtteid, sest lisaks suurusest tulenevale kohustusele tekib raporteerimise vajadus ka tarneahela kaudu.
Hetkel kuum
Tagasi Äripäeva esilehele