• OMX Baltic−0,42%300,01
  • OMX Riga−0,06%892,98
  • OMX Tallinn−0,6%2 068,62
  • OMX Vilnius0,24%1 202,47
  • S&P 5000,22%6 211,68
  • DOW 30−0,1%44 451,62
  • Nasdaq 0,81%20 366,65
  • FTSE 100−0,09%8 777,52
  • Nikkei 225−0,56%39 762,48
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,79
  • OMX Baltic−0,42%300,01
  • OMX Riga−0,06%892,98
  • OMX Tallinn−0,6%2 068,62
  • OMX Vilnius0,24%1 202,47
  • S&P 5000,22%6 211,68
  • DOW 30−0,1%44 451,62
  • Nasdaq 0,81%20 366,65
  • FTSE 100−0,09%8 777,52
  • Nikkei 225−0,56%39 762,48
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,79
  • 13.09.00, 08:15
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Tallinn loob koos lähivaldadega ühistranspordikeskuse

Tallinna linn plaanib koos lähivaldadega luua ühistranspordikeskuse, mis aitaks hoida kogu maakonnas kokku ühistranspordikulusid ning võimaldaks senisest paremini sobitada erinevate firmade bussiliinide ja transpordiliikide vahelisi sõidugraafikuid, kirjutab Postimees.
Tallinna abilinnapea Priit Vilba sõnul võimaldab pealinna ja selle lähivaldade ühistranspordi ühine korraldamine hoida kulusid kokku regiooni bussiliikluses. 'Saaks ju näiteks väikeste kuludega pikendada mõnda praegu vaid linnapiirini minevat bussiliini kaugemale valdadesse,' märkis Vilba. 'Selleks pole mõtet ülal pidada eraldi liini, mis läheb kulukamaks.'
Kulude kokkuhoid aitab vähendada aastast aastasse kasvama kippuvat dotatsioonisummat, mida linn ja vallad peavad veofirmadele busside käigushoidmiseks oma eelarvest maksma.
Abilinnapea sõnul on uue keskuse loomine ainus võimalus parandada kogu Tallinna regioonis ühistransporti. 'Keskuse tegemine on lähiaja küsimus ja konsultatsioonifirma KPMG hakkab peatselt välja töötama selle konkreetset projekti,' lausus Vilba. 'Transpordiamet lakkaks siis olemast, osa sellest jääks uue keskuse alla, osa liituks planeerimisametiga.'

Artikkel jätkub pärast reklaami

Harju maavanema Orm Valtsoni sõnul veab Harjumaal praegu inimesi Tallinna ja Harju maakonnas asuvate linnade-valdade vahet bussiliinidel kuus firmat ja väikebussiliinidel seitse firmat. Maavanema hinnangul puudub nende vahel koostöö ning nende liinide töö pole sobitatud. Samuti puuduvad Valtsoni sõnul inimestel täielikult võimalused mugavalt ühelt liinilt teisele ümber istuda.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 14 p 15 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele