• OMX Baltic−0,42%300,01
  • OMX Riga−0,06%892,98
  • OMX Tallinn−0,6%2 068,62
  • OMX Vilnius0,24%1 202,47
  • S&P 5000,22%6 211,68
  • DOW 30−0,1%44 451,62
  • Nasdaq 0,81%20 366,65
  • FTSE 100−0,09%8 777,52
  • Nikkei 225−0,56%39 762,48
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,79
  • OMX Baltic−0,42%300,01
  • OMX Riga−0,06%892,98
  • OMX Tallinn−0,6%2 068,62
  • OMX Vilnius0,24%1 202,47
  • S&P 5000,22%6 211,68
  • DOW 30−0,1%44 451,62
  • Nasdaq 0,81%20 366,65
  • FTSE 100−0,09%8 777,52
  • Nikkei 225−0,56%39 762,48
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,79
  • 03.10.00, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Uus seadus muudab senised piraatbussivedajad seaduslikuks

Pühapäeval jõustunud seadustest annab ühistranspordiseadus võimaluse legaliseeruda seni piraatbusside staatuses olnud väikebussidel, autoveoseadus jätab aga veoki omanikele enne suuremaid muutusi veel mõtlemisaega.
Oktoobrist jõustus ka autoveoseadus. Seaduse jõustumisega ei kaasne aga koheselt mingeid suuremaid muudatusi autoveonduses. Olulisemad muutused jõustuvad paari järgneva aasta jooksul.
Kuna uus seadus eraldab professionaalsetest veofirmadest ettevõtjad, kes teevad vedusid omal kulul, siis peaksid praegu näiteks tootmisettevõtted, kes veavad oma autoga põhiliselt oma töös vajaminevat toorainet või müüki minevat valmistoodangut, mõtlema, kas nad jäävadki vedama vaid oma toodangut või tahavad nad oma veokeid rakendada ka kommertsvedudes.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Kui nad jäävad ainult omavedude juurde, siis peavad nad järgmisel aastal taotlema ka vastava tegevusloa ja sõidukikaardi ning tuleva aasta 1. oktoobrist ei pea neil erinevalt kommertsvedude teostajatest olema ettevõttes koolitatud vedude eest vastutavat isikut ega auto kohta nõutavaid garantiisummasid.
Autoveoseaduse järgi peab uuest aastast tegevust alustavatel Eesti siseste vedude korraldajatel olema sarnaselt rahvusvaheliste vedude korraldajatega tööl vedude eest vastutav isik, kes on läbinud ka vastava koolituse. Vajaminevat koolitust korraldavas Tallinna Kõrgemas Tehnikakoolis on juba esimene koolitus alanud.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 14 p 15 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele