• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 05.10.00, 08:19
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Miinisadama kaides haigutavad praod

Möödunud nädala lõpus Saksamaalt Eesti mereväele varustust toonud abilaev Werra ei saanud koormat lossida mereväele kuuluvas Miinisadamas, sest autokraana võinuks konteinereid tõstes läbi aukliku asfaldi vajuda, kirjutab Postimees.
Kuna merevägi ei soovinud asjatult riskida, paluti piirivalvelt luba lossida Werrat Vene-Balti sadama piirivalveametile kuuluvas osas. Varustus tuuakse sealt mereväebaasi autodega või meritsi.
Mereväe staabiülema kohusetäitja leitnant Lauri Tumm ütles Postimehele, et selline otsus võeti vastu igakülgse turvalisuse tagamiseks, sest Miinisadama auklikud kaid ei pruugi enam raskemaid sõidukeid kannatada.
Tummi sõnul liiguvad kaidel küll sõjalaevu varustavad paarikümnetonnised kütuseautod, kuid igal juhul peab seal sõites ülimalt ettevaatlik olema.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Saja meetri pikkuse ja 4,1meetrise süvisega Werra laadungiks on sõjatehnikat täis konteinerid, mis kaaluvad kümneid tonne.
'Ühes konteineris on näiteks terve laeva peamasin,' lausus Tumm. 'Werra komandöri süda võib rahule jääda, sest tema laeva ei ähvarda kümnetonnise kraana pealevajumine.'
Ligi sada aastat tagasi ehitatud Miinisadama kai nägi eile välja, nagu oleksid miinid seal juba lõhkenud. Sadama sügavama osa ääres olid kaid iga kümmekonna meetri järel justkui ussidest puretud. Mere suunas kaldu vajunud asfaltkatte sees haigutasid praod ja augud, mille põhja polnud alati näha.
Spetsialistide hinnangul ei pea ligi sajandivanused kividega täidetud puukastid, millest algne kai ehitati, enam raskusele vastu ja annavad järele.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 10 p 22 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele