Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Miinisadama kaides haigutavad praod
Möödunud nädala lõpus Saksamaalt Eesti mereväele varustust toonud abilaev Werra ei saanud koormat lossida mereväele kuuluvas Miinisadamas, sest autokraana võinuks konteinereid tõstes läbi aukliku asfaldi vajuda, kirjutab Postimees.
Kuna merevägi ei soovinud asjatult riskida, paluti piirivalvelt luba lossida Werrat Vene-Balti sadama piirivalveametile kuuluvas osas. Varustus tuuakse sealt mereväebaasi autodega või meritsi.
Mereväe staabiülema kohusetäitja leitnant Lauri Tumm ütles Postimehele, et selline otsus võeti vastu igakülgse turvalisuse tagamiseks, sest Miinisadama auklikud kaid ei pruugi enam raskemaid sõidukeid kannatada.
Tummi sõnul liiguvad kaidel küll sõjalaevu varustavad paarikümnetonnised kütuseautod, kuid igal juhul peab seal sõites ülimalt ettevaatlik olema.
Saja meetri pikkuse ja 4,1meetrise süvisega Werra laadungiks on sõjatehnikat täis konteinerid, mis kaaluvad kümneid tonne.
'Ühes konteineris on näiteks terve laeva peamasin,' lausus Tumm. 'Werra komandöri süda võib rahule jääda, sest tema laeva ei ähvarda kümnetonnise kraana pealevajumine.'
Ligi sada aastat tagasi ehitatud Miinisadama kai nägi eile välja, nagu oleksid miinid seal juba lõhkenud. Sadama sügavama osa ääres olid kaid iga kümmekonna meetri järel justkui ussidest puretud. Mere suunas kaldu vajunud asfaltkatte sees haigutasid praod ja augud, mille põhja polnud alati näha.
Spetsialistide hinnangul ei pea ligi sajandivanused kividega täidetud puukastid, millest algne kai ehitati, enam raskusele vastu ja annavad järele.