9. oktoober 2000 kell 22:00

Internetireklaam lööb rekordeid

Septembrikuu tõi ootuspäraselt kaasa hüppelise bännerreklaamituru elavnemise. Võrreldes augustikuise 1,2 mln krooni suuruse turumahuga kasvas septembrikuu jooksul bännerreklaamituru maht kaks korda, ulatudes 2,4 miljoni krooni piirini. Paljuski on turu mahu kasv põhjustatud suurest hinnatõusude lainest ? peaaegu kõik suuremad keskkonnad on suvega võrreldes hindu oluliselt tõstnud. Samas tuleb tõdeda, et ka avaldatavate bännerite arv on oluliselt kasvanud.

Edukaim reklaamikeskkond oli septembrikuus tavapäraselt Delfi, kelle osakaal turul loomuliku arengu tõttu kahaneb. Esiteks on viimase poole aasta jooksul tekkinud Delfi kõrvale ka teisi arvestatava kasutajaskonnaga portaale, mistõttu tekkis klientidel huvi panna oma reklaame ka teistesse keskkondadesse.

Teiseks on internetis reklaamijad muutunud teadlikumaks interneti tegelikest võimalustest ja olemusest. Väljendub see selles, et enam ei vaadata ainult üldist page view?de arvu, vaid jälgitakse ka selliseid andmeid nagu konkreetse bänneri võimalik kontaktide arv, potentsiaalne click ratio ja CPC (cost per click). Samuti osatakse senisest rohkem suunata bännereid just oma spetsiifilisele sihtrühmale ? see aga annab võimaluse ka väiksema kasutajaskonnaga keskkondadele.

Kolmandaks on vähenenud keskkondade reklaamihindade vahed. Kuigi Delfi on jätkuvalt ülekaalukalt kalleima bännerikoha hinnaga keskkond, on ka teised suuremad juba oma hinda tugevalt korrigeerinud ja kindlasti seoses oma külastatavuse kasvuga teevad seda veelgi. Mis tähendab, et sama arvu müüdud bännerite puhul muutuvad ka sissetulekud võrdsemaks.

Turu edasisi arenguid ennustades võib väita, et võitjaks ei osutu suurima üldise kasutajaskonnaga keskkonnad, vaid need, kes suudavad oma klientidele pakkuda paremaid võimalusi sihtturunduseks.

Turundusnõukoja läbiviidav bännerreklaamituru monitooring sisaldab kõikide suuremate Eesti internetireklaamikeskkondade bännerreklaamide mahtusid. Hetkel on olulisematest keskkondadest vaatluse alt väljas vaid Neti.

Monitooringus on arvestatud keskkondade hinnakirjajärgsete hindade ja -soodustustega. Arvestatud ei ole keskkondade omareklaame.

Autor: Mikk Mere

Hetkel kuum