• OMX Baltic0,04%302,27
  • OMX Riga0,05%893,37
  • OMX Tallinn0,14%2 069,46
  • OMX Vilnius0,3%1 201,12
  • S&P 5000,52%6 204,95
  • DOW 300,63%44 094,77
  • Nasdaq 0,47%20 369,73
  • FTSE 100−0,43%8 760,96
  • Nikkei 225−0,94%40 108,65
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,24
  • OMX Baltic0,04%302,27
  • OMX Riga0,05%893,37
  • OMX Tallinn0,14%2 069,46
  • OMX Vilnius0,3%1 201,12
  • S&P 5000,52%6 204,95
  • DOW 300,63%44 094,77
  • Nasdaq 0,47%20 369,73
  • FTSE 100−0,43%8 760,96
  • Nikkei 225−0,94%40 108,65
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,24
  • 10.10.00, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Internetireklaam lööb rekordeid

Septembrikuu tõi ootuspäraselt kaasa hüppelise bännerreklaamituru elavnemise. Võrreldes augustikuise 1,2 mln krooni suuruse turumahuga kasvas septembrikuu jooksul bännerreklaamituru maht kaks korda, ulatudes 2,4 miljoni krooni piirini. Paljuski on turu mahu kasv põhjustatud suurest hinnatõusude lainest ? peaaegu kõik suuremad keskkonnad on suvega võrreldes hindu oluliselt tõstnud. Samas tuleb tõdeda, et ka avaldatavate bännerite arv on oluliselt kasvanud.
Edukaim reklaamikeskkond oli septembrikuus tavapäraselt Delfi, kelle osakaal turul loomuliku arengu tõttu kahaneb. Esiteks on viimase poole aasta jooksul tekkinud Delfi kõrvale ka teisi arvestatava kasutajaskonnaga portaale, mistõttu tekkis klientidel huvi panna oma reklaame ka teistesse keskkondadesse.
Teiseks on internetis reklaamijad muutunud teadlikumaks interneti tegelikest võimalustest ja olemusest. Väljendub see selles, et enam ei vaadata ainult üldist page view?de arvu, vaid jälgitakse ka selliseid andmeid nagu konkreetse bänneri võimalik kontaktide arv, potentsiaalne click ratio ja CPC (cost per click). Samuti osatakse senisest rohkem suunata bännereid just oma spetsiifilisele sihtrühmale ? see aga annab võimaluse ka väiksema kasutajaskonnaga keskkondadele.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Kolmandaks on vähenenud keskkondade reklaamihindade vahed. Kuigi Delfi on jätkuvalt ülekaalukalt kalleima bännerikoha hinnaga keskkond, on ka teised suuremad juba oma hinda tugevalt korrigeerinud ja kindlasti seoses oma külastatavuse kasvuga teevad seda veelgi. Mis tähendab, et sama arvu müüdud bännerite puhul muutuvad ka sissetulekud võrdsemaks.
Turu edasisi arenguid ennustades võib väita, et võitjaks ei osutu suurima üldise kasutajaskonnaga keskkonnad, vaid need, kes suudavad oma klientidele pakkuda paremaid võimalusi sihtturunduseks.
Turundusnõukoja läbiviidav bännerreklaamituru monitooring sisaldab kõikide suuremate Eesti internetireklaamikeskkondade bännerreklaamide mahtusid. Hetkel on olulisematest keskkondadest vaatluse alt väljas vaid Neti.
Monitooringus on arvestatud keskkondade hinnakirjajärgsete hindade ja -soodustustega. Arvestatud ei ole keskkondade omareklaame.
Autor: Mikk Mere

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 16 p 5 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele