10. oktoober 2000 kell 22:00

Financial Times: Belgia ettepanek jätta investeerimisfondid Euroopa Liidu e-turu direktiivi alt välja ja kehtestada fondide aktsiate ja osakute müügile kohalikud reeglid, õõnestab ELi elektrooniliste finantsteenuste ühisturu rajamist.

Mullune ELi e-turu direktiiv näeb ette, et asukohamaa seadustele vastav firma võib oma tooteid ja teenuseid turustada elektrooniliselt kogu ELi territooriumil. Euroopa Komisjon hoiatab, et erandite nõutamine viiks järjest uute sarnaste nõudmisteni ning lõpeks ühisturu asemel kohalike reeglite rägastikus. Väidetavalt sooviks Prantsusmaa sarnast piirangut finantsteenuste kaugmüügile. 3000 mld euro suurune investeerimisfondide turg moodustab 35% ELi SKTst ja on oluline osa Brüsseli plaanist viia 2005. a lõpule ELi finantsteenuste ühisturu loomine.

Talossanomat: EK on sihikule võtnud mootorsõiduki maksu, mis on liikmesriikides väga erinev ning takistab EK arvates autode vaba liikumist bloki siseturul. Komisjoni erilise tähelepanu all on Soome, Taani, Kreeka ja Portugal, kus uute autode aktsiis on kõrgeim. Ühisturu voliniku Frits Bolkesteini sõnul võib juba tuleval aastal valmis saada uue direktiivi eelnõu, mis näeb esimest korda ette bloki automaksude ühtlustamise.

Praegu pole EK-l õigust ses osas ettekirjutusi teha. Kui aga uute autode maksustamise direktiiv vastu võetakse, on EK-l edaspidi lihtsam kaasa rääkida ka kasutatud sõidukite maksustamises. Praegu takistab see mõne liikmesriigi eraisikuil autot teisest riigist ostmast.

Washington Post: Hiina kõnelused Maailma Kaubandusorganisatsiooniga (WTO) liitumiseks on ummikus. Peking pole nõustunud USA jt riikide nõudmistega käivitada olulised juriidilised reformid ega selgitada, kuidas ta plaanib avada oma turu välisfirmadele. Diplomaatide sõnul on Hiina hakanud aru saama, mida WTO tehing kaasa toob, ja püüab taganeda lubadustest turu avamiseks ja kaubandusbarjääride alandamiseks.

Hetkel kuum