• OMX Baltic−0,42%300,01
  • OMX Riga−0,06%892,98
  • OMX Tallinn−0,6%2 068,62
  • OMX Vilnius0,24%1 202,47
  • S&P 5000,15%6 207,27
  • DOW 30−0,19%44 412,08
  • Nasdaq 0,58%20 320,77
  • FTSE 100−0,33%8 756,52
  • Nikkei 225−0,56%39 762,48
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,67
  • OMX Baltic−0,42%300,01
  • OMX Riga−0,06%892,98
  • OMX Tallinn−0,6%2 068,62
  • OMX Vilnius0,24%1 202,47
  • S&P 5000,15%6 207,27
  • DOW 30−0,19%44 412,08
  • Nasdaq 0,58%20 320,77
  • FTSE 100−0,33%8 756,52
  • Nikkei 225−0,56%39 762,48
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,67
  • 20.10.00, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Kas praegu kehtivat määrust peaks muutma?

Õigusriigi põhimõtetest lähtuvalt ei saa ükski ministeeriumi ametnik ega ministeerium tervikuna kutsuda üles seadust mitte täitma. Kui rahandusministeerium on avastanud, et ministeerium on teinud kuskil vea, siis peaks ta seda viga parandama seadusega. Antud juhul on tegemist valitsuse korraga ja see tuleb ära muuta. Ma ei oska öelda, kuidas äriklassis lendamise maksustamist argumenteeriti. Kui aga selline nõue on kehtestatud, siis on selle täitmine kõigile kohustuslik juba põhiseaduse järgi. Siin ei ole tegelikult midagi vaieldagi.
Äriklassis lendamise käsitlemine erisoodustusena on selge möödapanek ja ebaõnnestumine. Äriklassi pilet ei ole mingi soodustus. Näiteks kui te peate hommikul mõnda Euroopa linna minema ja juba õhtul tahate tulla tagasi, siis ei olegi muud võimalust, kui osta äriklassi pilet.
Ideoloogiliselt on see veel eriti rumal, sest kui töötajal kästakse minna komandeeringusse ja ainus võimalus on lennata äriklassis, siis ei ole tema jaoks tegemist mitte mingi sotsiaalse hüvega. Äriklassi pileti ostmise näol pole tegemist töötajale tehtava soodustusega.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Tegelikult on ka rahandusminister tunnistanud, et tegemist on ebaõnnestunud formuleeringuga. Kehtiv määrus tuleb ära muuta. Seda enam, et ükski osapool ei pea kehtivat lahendust heaks. Seda ei ole aga tõenäoliselt nii lihtne teha.
See on nihilism, et on olemas valitsuse määrus ja siis rahandusministeerium ei soovita seda määrust täita. Mõttetu on rääkida sellist juttu, et maksuametnikud vaatavad teatud juhtudel määruse täitmisele läbi sõrmede. Sellisel juhul tuleks nimetatud määrust muuta nii, et see siis vastaks tegelikkusele ehk maksuameti ja rahandusministeeriumi töötajate poolt räägitule.
Tegemist pole seaduse küsimusega, vaid määrusega. Juhul kui puudub teine võimalus lendamiseks, ei saa äriklassis lendamine olla mingi hüve ehk erisoodustus. Sisuliselt on kõnealune määrus seadusega vastuolus. Ma ei näe siin mingit probleemi, et üldse äriklassis lendamise maksustamine ära kaotada. Mingit röögatut maksupettust see endaga kaasa ei too. Ma ei oska ka öelda, miks selline kord kehtestati. Pean seda tehniliseks apsuks ja kuna tegemist on määrusega, siis on rahandusministril võimalik see väga kiiresti ära muuta. Et selle muutmine on nii kaua veninud, on pigem laiskuse või mugavuse küsimus.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 14 p 15 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele