• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 23.10.00, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Motiveeri meeskonda loovalt

Müügimeeskonna töösooritus sõltub meeskonna liikmete suutlikkusest ja sellest panusest, mille nad oma töösse panevad. Panus ehk jõupingutus sõltub aga omakorda nende valmidusest, entusiasmist ja vajadusest oma tööd hästi teha. Jõupingutuse määrab iga üksikisiku motivatsioon. Ja juhi kohus on see ära tunda, seda mõista ja stimuleerida.
Keskastme juhtide tegevusväli töötajate vajaduste rahuldamise tagamiseks on küll piiratud, kuid on siiski mõned valdkonnad, milles osav motiveerimine võib olla äärmiselt efektiivne. Tunnustus pole peaaegu kunagi kohatu. Öelda ?tänan? või ?hästi tehtud? ei maksa midagi. Ja eeldusel, et see on öeldud siiralt, ?tõstab? inimesi ja innustab neid suuremateks jõupingutusteks. Ja veel tähtsam ? tunnustuse puudumine, kui see on ära teenitud, on kindla peale motivatsiooni kahandav.
Käitumisviise ja tegevusi, mille eest on kord kiita saadud, korratakse tavaliselt uuesti. Vaadake üle kõrvalolev nimistu. Ehk saate mõnda neist ideedest kasutada, et oma alluvate-müügimeeste motiveeritust tõsta. Nad ju ootavad seda! Ettepanekuid võib ka vastavalt vajadusele ja olukorrale kohandada.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Mitmedki ettepanekud on mõeldud hea meeleolu ja rõõmsameelse töökeskkonna loomiseks. See annab aga ettevõttest positiivse pidi ning müügiga tegelevad inimesed peegeldavad seda. Kas mõni neist ettepanekutest oleks kohane ka teie firmas? Kas see aitaks muuta tööpaiga kohaks, kuhu igaüks hommikul rõõmuga tuleb?
- Laske trükkida väikesi kaardikesi kirjaga ?Sa töötad suurepäraselt!?. Jagage kaardid töötajaile, et nad saaksid neid üksteisele kinkida.
- Saatke igaühele, kes teeb midagi, mis otseselt tema töökohustustesse ei puutu, isiklikult väike tänusedel.

Artikkel jätkub pärast reklaami

- Pange ringlema rändauhind iga kuu parimale töötajale.
- Tellige kiituse ära teeninud töötajatele kvartaliks koju populaarseim (soovitud) ajakiri või -leht.

Artikkel jätkub pärast reklaami

- Saatke hästi töötanud alluvale e-kiri kiitusega.
- Organiseerige annetuste tegemine asutusele, mis on südamelähedane kõigile alluvatele.

Artikkel jätkub pärast reklaami

- Andke auhind töötajale, kes soovitab vabale töökohale oma tuttava, kes ka tööle võetakse ja katseaja edukalt läbib.
- Avaldage hästi töötanute nimed ettevõtte siseinfoajalehes või pange need teadetetahvlile.

Artikkel jätkub pärast reklaami

- Andke eriti heade saa-vutuste eest vaba päev.
- Looge punktisüsteem: 5 punkti=kiitus, 30 punkti= vaba päev või preemia.

Artikkel jätkub pärast reklaami

- Kinkige igale alluvale tema sünnipäeval tort.
- Andke sünnipäevaks teisi väiksemaid kingitusi.

Artikkel jätkub pärast reklaami

- Ostke kõigile jäätist.
- Organiseerige priipiletid meeldivale kontserdile või võistlusele.

Artikkel jätkub pärast reklaami

- Saatke alluvate abikaasadele lilli, kuna teie alluvad peavad nii palju kodust eemal olema.
- Viige kogu osakond lõunaks restorani.

Artikkel jätkub pärast reklaami

- Igal poolaastal andke parimatele rahaline preemia.
- Alustage iga töövestlust kiituse ja tunnustusega.

Artikkel jätkub pärast reklaami

- Rääkige klientide ja teiste osakondadega, et välja selgitada tööalaselt eriti hästi silma paistnud alluv.
- Andke ?auhinnapilet? alluvale, keda klient eriti kiidab. Igal kuul tehke loosimine ja andke võitjale auhind.

Artikkel jätkub pärast reklaami

- Koostage viktoriin, mille küsimused puudutavad firma strateegiat, toodete omadusi, hindu ja muid tingimusi. Viktoriin viige läbi näiteks kord kuus koosoleku ajal. Parimatele andke auhind.
- Viige uuemad töötajad külaskäigule klientfirmadesse.

Artikkel jätkub pärast reklaami

- Pakkuge parimatele töötajatele võimalust saada oma firma kaupu või teenuseid ülisoodsa hinnaga.
- Moodustage ?peokomitee?, mis organiseerib mõne ühise ettevõtmise.

Artikkel jätkub pärast reklaami

- Leidke võimalusi, kuidas teie alluvate tööd ka tippjuhtidele näidata.
- Korraldage suurem ühine pidu!!!
Autor: Mati Ruul

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 11 p 1 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele