Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Napp laevaliiklus pärsib kaubavahetust

    Järgmisel aastal pole ette näha Eesti ja Rootsi vahelise laevaliikluse suurenemist. Jätkavad praegugi turul olevad laevafirmad Estline ja Hansatee.
    Eesti ja Rootsi vahel toimiv kahe turuosalisega muutusteta laevaliiklus hakkab piirama kaubavahetust nimetatud kahe riigi vahel.
    Tallinnast iga päev väljuvad Estline?i laevad on kaupa vedavaid autosid täis, nii et sel liinil ei saa praeguste tingimuste juures eriti palju rohkem vedada. Peaaegu sama olukord valitseb ka Hansatees, nende Paldiskist Kappelskäri sõitvale alusele on tihti raske sobivaks ajaks kohta saada. Seega ei ole võimalik Eesti ja Rootsi kaubavahetust oluliselt suurendada.
    Olukorda võib muuta suuremate laevade liiniletulek. Hansatee plaanib suurema vastu välja vahetada oma kaubalaeva Kapella. Ka Estline on teatanud soovist asendada senine suhteliselt väike reisilaev Baltic Kristina suurema alusega. Tänavu septembri lõpus vahetaski Estline oma Tallinna?Stockholmi vahel kurseeriva kaubalaeva välja, kuna senine alus jäi suurenevale kaubaveo mahule kitsaks.
    Tingimusi muudaks kindlasti veelgi lahedamaks uute vedajate tulek Eesti ja Rootsi vahele. Seni ei ole aga ühegi uue operaatori turuletulekust kuulda olnud. Kuigi transpordi asjatundjad on rääkinud Silja Line?i võimalikust plaanist lülituda Tallinna?Stockholmi liinile, lükkab Silja esindaja selle kuulduse ümber.
    Küllap ei ole Eesti ja Rootsi vahelised laevaliinid piisavalt atraktiivsed, sest ka kauaigatsetud Estline?i kontsessiooni lõppemine Tallinna ja Stockholmi vahel tänavu suvel ei ole vabanenud turule toonud uusi üritajaid.
    Samas on Rootsi Eesti jaoks üks suuremaid kaubanduspartnereid ning ärikontaktid kahe riigi vahel üha tihenevad. Siiski ennustab Estline?i turundusjuht Marje Braunbrück kõrvalolevas küsitluses, et lisalaeva panek Eesti ja Rootsi vahele ei pruugi end ära tasuda.
    Seni peavad Rootsiga ja sealtkaudu teistegi riikidega kauplevad firmad kasutama kahe laevafirma teenuseid. Põhimõtteliselt saab kaupa vedada ka lennukiga või laevaga Soome kaudu, kuid need alternatiivid on kallid.
    Samuti tuleb järgmisest aastast arvestada kõrgemate piletihindadega. Viidates dollari kursi ja kütuse hinna tõusule teatas Estline, et tõstab jaanuarist reisijapiletite hinda 10?15 protsenti. Ka Hansatee on teatanud võimalikust kuni 20protsendilisest hinnatõusust.
    Kaubavahetuse mahu suurenemisel sellised trendid positiivset mõju ei avalda. Uue laevaliini alustamine nõuab suuri kulutusi ja sestap tuleb ka aasta pärast Eestist Rootsi kaupa vedades valida kahe laevaliini vahel.
  • Hetkel kuum
Statistikaamet vastab kriitikale: kuidas kujuneb elektrihinnaindeks?
Elektrihinnaindeksi arvutamist mõjutab ka riigipoolne sekkumine, muutust hinnaindeksis näeme peagi, selgitab statistikaameti juhtivanalüütik Lauri Veski vastukajana Äripäeva “Makromaania” uudiskirjale.
Elektrihinnaindeksi arvutamist mõjutab ka riigipoolne sekkumine, muutust hinnaindeksis näeme peagi, selgitab statistikaameti juhtivanalüütik Lauri Veski vastukajana Äripäeva “Makromaania” uudiskirjale.
Kui Mars kutsub: Musk soovib 55,8 miljardit Tesla varadest
Tesla autod kutsutakse jälle tagasi uue ohtliku defekti tõttu. Elon Musk on aga hõivatud mujal rindel ning tegeleb oma mitmekümnemiljardilise kompensatsioonipaketi väljanõudmisega.
Tesla autod kutsutakse jälle tagasi uue ohtliku defekti tõttu. Elon Musk on aga hõivatud mujal rindel ning tegeleb oma mitmekümnemiljardilise kompensatsioonipaketi väljanõudmisega.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Politseijuht: nõrkustele keskendumine teeb keskpäraseks
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Kuudepikkune vaidlus jõuab lõpule: USA näib lõpuks Ukrainale abi andvat
Kuudepikkune vaidlus miljardite dollarite üle vabariiklaste ja demokraatide vahel võib jõuda laupäeval lõpule Ukrainale ja teistele liitlastele abi andmisega.
Kuudepikkune vaidlus miljardite dollarite üle vabariiklaste ja demokraatide vahel võib jõuda laupäeval lõpule Ukrainale ja teistele liitlastele abi andmisega.
Kes võidab 10 000 eurot? Selgusid Eduka Eesti parimad tööd Parimate seas ka minister ja mullune võitja!
Neljapäeva õhtul Äripäeva meediamajas kogunenud arvamuskonkursi Edukas Eesti žürii selgitas välja 11 tänavust nominenti.
Neljapäeva õhtul Äripäeva meediamajas kogunenud arvamuskonkursi Edukas Eesti žürii selgitas välja 11 tänavust nominenti.