Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Napp laevaliiklus pärsib kaubavahetust

    Järgmisel aastal pole ette näha Eesti ja Rootsi vahelise laevaliikluse suurenemist. Jätkavad praegugi turul olevad laevafirmad Estline ja Hansatee.
    Eesti ja Rootsi vahel toimiv kahe turuosalisega muutusteta laevaliiklus hakkab piirama kaubavahetust nimetatud kahe riigi vahel.
    Tallinnast iga päev väljuvad Estline?i laevad on kaupa vedavaid autosid täis, nii et sel liinil ei saa praeguste tingimuste juures eriti palju rohkem vedada. Peaaegu sama olukord valitseb ka Hansatees, nende Paldiskist Kappelskäri sõitvale alusele on tihti raske sobivaks ajaks kohta saada. Seega ei ole võimalik Eesti ja Rootsi kaubavahetust oluliselt suurendada.
    Olukorda võib muuta suuremate laevade liiniletulek. Hansatee plaanib suurema vastu välja vahetada oma kaubalaeva Kapella. Ka Estline on teatanud soovist asendada senine suhteliselt väike reisilaev Baltic Kristina suurema alusega. Tänavu septembri lõpus vahetaski Estline oma Tallinna?Stockholmi vahel kurseeriva kaubalaeva välja, kuna senine alus jäi suurenevale kaubaveo mahule kitsaks.
    Tingimusi muudaks kindlasti veelgi lahedamaks uute vedajate tulek Eesti ja Rootsi vahele. Seni ei ole aga ühegi uue operaatori turuletulekust kuulda olnud. Kuigi transpordi asjatundjad on rääkinud Silja Line?i võimalikust plaanist lülituda Tallinna?Stockholmi liinile, lükkab Silja esindaja selle kuulduse ümber.
    Küllap ei ole Eesti ja Rootsi vahelised laevaliinid piisavalt atraktiivsed, sest ka kauaigatsetud Estline?i kontsessiooni lõppemine Tallinna ja Stockholmi vahel tänavu suvel ei ole vabanenud turule toonud uusi üritajaid.
    Samas on Rootsi Eesti jaoks üks suuremaid kaubanduspartnereid ning ärikontaktid kahe riigi vahel üha tihenevad. Siiski ennustab Estline?i turundusjuht Marje Braunbrück kõrvalolevas küsitluses, et lisalaeva panek Eesti ja Rootsi vahele ei pruugi end ära tasuda.
    Seni peavad Rootsiga ja sealtkaudu teistegi riikidega kauplevad firmad kasutama kahe laevafirma teenuseid. Põhimõtteliselt saab kaupa vedada ka lennukiga või laevaga Soome kaudu, kuid need alternatiivid on kallid.
    Samuti tuleb järgmisest aastast arvestada kõrgemate piletihindadega. Viidates dollari kursi ja kütuse hinna tõusule teatas Estline, et tõstab jaanuarist reisijapiletite hinda 10?15 protsenti. Ka Hansatee on teatanud võimalikust kuni 20protsendilisest hinnatõusust.
    Kaubavahetuse mahu suurenemisel sellised trendid positiivset mõju ei avalda. Uue laevaliini alustamine nõuab suuri kulutusi ja sestap tuleb ka aasta pärast Eestist Rootsi kaupa vedades valida kahe laevaliini vahel.
  • Hetkel kuum
Margit Pulk: kobarkäkiepideemia nõuab riigimaja kraamimist, siin on lahendus
Vajame valdkondlikke teadusnõukodasid, et olla vähem tagantjärele targad, kirjutab Philip Morris Eesti välissuhete juht Margit Pulk arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis.
Vajame valdkondlikke teadusnõukodasid, et olla vähem tagantjärele targad, kirjutab Philip Morris Eesti välissuhete juht Margit Pulk arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis.
Turud rahunevad pärast suuremat langust
Täna näitavad aktsiaturud stabiliseerumise märke pärast suuremaid langusi eelmisel nädalal ja selle nädala esmaspäeval. Tõusupoolel on nii Aasia aktsiad kui Euroopa futuurid.
Täna näitavad aktsiaturud stabiliseerumise märke pärast suuremaid langusi eelmisel nädalal ja selle nädala esmaspäeval. Tõusupoolel on nii Aasia aktsiad kui Euroopa futuurid.
Analüütikud ja investorid ihuvad karujahiks relvad teravaks
Börsil on karuturg kestnud juba aasta ja kõik küsivad ühte ja sama: millal see lõpeb? “Miljoni dollari küsimus”, kui kasutada vana tuntud vastust. Aga millal siiski? Kui hakata analüütikuid läbi küsitlema, jagunevad vastused kaheteistkümneks: märtsis, aprillis, mais, teisel poolaastal jne. Nii ei saa ju karu jahtida!
Börsil on karuturg kestnud juba aasta ja kõik küsivad ühte ja sama: millal see lõpeb? “Miljoni dollari küsimus”, kui kasutada vana tuntud vastust. Aga millal siiski? Kui hakata analüütikuid läbi küsitlema, jagunevad vastused kaheteistkümneks: märtsis, aprillis, mais, teisel poolaastal jne. Nii ei saa ju karu jahtida!
Reaalajas börsiinfo
Jaapani turgu vallutav Võrumaa šokolaaditootja: väikeettevõtjad vajavad toetusi
Võrumaa perefirma Roosiku valmistab šokolaade, mida müüb nii Jaapani kui ka Saudi-araabia ja Ühendemiraatide turule. Tänu EASi ja PRIA toetustele on see laienemine olnud võimalik, lausus ettevõtte üks omanikest Reet Kasekamp.
Võrumaa perefirma Roosiku valmistab šokolaade, mida müüb nii Jaapani kui ka Saudi-araabia ja Ühendemiraatide turule. Tänu EASi ja PRIA toetustele on see laienemine olnud võimalik, lausus ettevõtte üks omanikest Reet Kasekamp.
Emotsionaalne esinemine Gaselli Kongressil: et maal äri ajada, pead olema lihtsalt hea inimene
Ääremaal ettevõtjana tegutsedes on kõige olulisem, et juht oleks hea inimene, ütles Võrumaal Metsavenna Turismitalu asutanud Meelis Mõttus, nõustudes juhtimispsühholoog Mare Porkiga.
Ääremaal ettevõtjana tegutsedes on kõige olulisem, et juht oleks hea inimene, ütles Võrumaal Metsavenna Turismitalu asutanud Meelis Mõttus, nõustudes juhtimispsühholoog Mare Porkiga.
Läti joobes juhtidelt konfiskeeritud autod jõudsid Ukrainasse
Esimesed kuus Lätis joobes juhtidelt konfiskeeritud sõidukit jõudsid Ukrainasse, „Sõidukid on ukrainlastele üle antud ja kõik on korras," ütles Twitterconvoy algatuse juht Reinis Poznaks Läti raadiole.
Esimesed kuus Lätis joobes juhtidelt konfiskeeritud sõidukit jõudsid Ukrainasse, „Sõidukid on ukrainlastele üle antud ja kõik on korras," ütles Twitterconvoy algatuse juht Reinis Poznaks Läti raadiole.
Mängu- ja spordiväljakute ehitajale Lars Laj Eestile meeldib mõelda kastist välja
Mängu- ja spordiväljakute, eriprojektide ja tee-ehitusega tegelev Lars Laj Eesti OÜ on kohalikul turul tugevalt kanda kinnitanud ning tegutseb aktiivselt ka väljaspool kodumaad. Ettevõtte Balti riikide tegevjuhi Maikol Kriiva sõnul on nende meeskonna tugevus teha tehniliselt keerukaid ja ägedaid projekte ning mõelda kastist välja. Kliendid ja partnerid kinnitavad seda väidet.
Mängu- ja spordiväljakute, eriprojektide ja tee-ehitusega tegelev Lars Laj Eesti OÜ on kohalikul turul tugevalt kanda kinnitanud ning tegutseb aktiivselt ka väljaspool kodumaad. Ettevõtte Balti riikide tegevjuhi Maikol Kriiva sõnul on nende meeskonna tugevus teha tehniliselt keerukaid ja ägedaid projekte ning mõelda kastist välja. Kliendid ja partnerid kinnitavad seda väidet.
Äripäeva raadio pani tehisintellekti otse-eetris proovile
Eelmisel nädalal esitletud ChatGPT juturoboti viimane versioon GPT-4 on omandanud eesti keele tasemel, kus ta suudab parandada tekstides ortograafiat ja stiili ehk õige pea saavad ettevõtjad seda toodetes ja teenustes kasutada.
Eelmisel nädalal esitletud ChatGPT juturoboti viimane versioon GPT-4 on omandanud eesti keele tasemel, kus ta suudab parandada tekstides ortograafiat ja stiili ehk õige pea saavad ettevõtjad seda toodetes ja teenustes kasutada.

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.