• Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Tollivormistuse aeg lõpeb 10 päevaga

    Eestisse toodud sõiduki tollivormistus tuleb lõpetada kümne päeva jooksul. Aja ületades võib toll määrata rahatrahvi tollieeskirjade rikkumise eest ning nõuda sisse ka intressid tasumata jäänud impordimaksudelt.
    Sõiduki tollivormistusperiood algab pärast kaubadeklaratsiooni esitamist piiritolliasutusse. Tollivormistus tuleb lõpetada elu- või asukohajärgses tolliasutuses.
    Välismaalt ostetud sõidukiga Eesti piiri ületades peavad olema esitada järgmised dokumendid:
    - uue sõiduki puhul müügiarve (invoice);
    kasutatud sõidukil registreerimistunnistus ning ostu ja müüki tõendav dokument, viimase puudumisel omandiõigust tõendav dokument;
    sõiduki valdaja isikut tõendav dokument;
    omal käigul piiri ületaval sõidukil Eestis kehtiv liikluskindlustuse poliis;
    mootorsõiduki kohta tuleb täita kaubadeklaratsioon.
    Lisaks peab igal oma mootori jõul piiri ületaval sõidukil olema registreerimistunnistusele vastav registreerimismärk. Piiri ületamisel muul viisil (näiteks treileril) võib sõiduk olla registreerimismärgita. Enne tollivormistamise lõpetamist peab autoregistrikeskuse büroos tegema ka sõiduki ülevaatuse ja tehnilise ülevaatuse akt tuleb esitada elu- või asukohajärgsesse tolliasutusse.
    Impordimakse on kaks ? mootorsõidukiaktsiis ja käibemaks. Mootorsõidukiaktsiisiga maksustatakse sõiduautod ja mootorrattad. Maksusumma arvutatakse mootori töömahu ja sõiduki vanuse järgi.
    Käibemaks on 18 sõiduki väärtusest. Uue sõiduki puhul võetakse väärtuseks kauba eest tasutud hind koos aktsiisimaksuga. Kasutatud sõiduki väärtus arvutatakse samasuguse sõiduki keskmise müügihinna järgi Eesti autoturul. Müügihinnad on võetud Eesti Konjuktuuriinstituudi kataloogist ?Mootorsõidukite hinnad?.
    Imporditud sõiduki käibemaksuga maksustatava summa saamiseks korrutatakse kataloogis olev hind koefitsiendiga 0,65, millele liidetakse mootorsõiduki aktsiisimaks.
    Lisaks impordimaksudele tuleb sõiduki eest tasuda ka riigilõiv, mis on 200 krooni kaubadeklaratsiooni kohta.
    Autor: ÄP
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

Teerajajad: ettevõtted vastutagu keskkonna- ja sotsiaalse mõju eest
Alla 34aastased kõrgharidusega inimesed, kes on enim valmis kasutusele võtma uusi ideid, teenuseid ja tehnoloogiaid, ootavad ettevõtjatelt rohepöörde puhul rohkem tegusid, kirjutab Swedbanki jätkusuutlikkuse valdkonnajuht Maris Riim.
Alla 34aastased kõrgharidusega inimesed, kes on enim valmis kasutusele võtma uusi ideid, teenuseid ja tehnoloogiaid, ootavad ettevõtjatelt rohepöörde puhul rohkem tegusid, kirjutab Swedbanki jätkusuutlikkuse valdkonnajuht Maris Riim.
Nasdaq suutis ainukesene napis plussis sulguda
Kolmapäeval andsid tooni eile õhtul tulemused teatanud Alphabet ja Microsoft, vedades õige napilt ka plussi Nasdaqi indeksi, vahendab Reuters.
Kolmapäeval andsid tooni eile õhtul tulemused teatanud Alphabet ja Microsoft, vedades õige napilt ka plussi Nasdaqi indeksi, vahendab Reuters.
Raadiohommikus: verivärsked tulemused börsilt ja tipptegijate äriplaanid
Neljapäevases Äripäeva raadio hommikuprogrammis vahendame kuulajatele värskeid börsifirmade kolmanda kvartali tulemusi. Neljapäeval teatavad need Arco Vara, Tallink ja EfTEN.
Neljapäevases Äripäeva raadio hommikuprogrammis vahendame kuulajatele värskeid börsifirmade kolmanda kvartali tulemusi. Neljapäeval teatavad need Arco Vara, Tallink ja EfTEN.
Põhja-Euroopa kustutas Lõuna-Euroopa lootused odavamale elektrile Aas: rohkem raha taastuvenergeetikasse
Kui mitu Lõuna-Euroopa liikmesriiki panustas lootusele, et Euroopa energiaturgu reformides oleks võimalik viimastel kuudel rekordeid löövad energiahinnad kontrolli alla saada, siis Põhja-Euroopa keeldus sellest otsustavalt. Teiste seas Eesti.
Kui mitu Lõuna-Euroopa liikmesriiki panustas lootusele, et Euroopa energiaturgu reformides oleks võimalik viimastel kuudel rekordeid löövad energiahinnad kontrolli alla saada, siis Põhja-Euroopa keeldus sellest otsustavalt. Teiste seas Eesti.