• OMX Baltic−0,27%301,45
  • OMX Riga0,06%893,9
  • OMX Tallinn−0,14%2 078,26
  • OMX Vilnius0,00%1 201,15
  • S&P 500−0,11%6 198,01
  • DOW 300,91%44 494,94
  • Nasdaq −0,82%20 202,89
  • FTSE 1000,25%8 807,19
  • Nikkei 225−0,56%39 762,48
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,76
  • OMX Baltic−0,27%301,45
  • OMX Riga0,06%893,9
  • OMX Tallinn−0,14%2 078,26
  • OMX Vilnius0,00%1 201,15
  • S&P 500−0,11%6 198,01
  • DOW 300,91%44 494,94
  • Nasdaq −0,82%20 202,89
  • FTSE 1000,25%8 807,19
  • Nikkei 225−0,56%39 762,48
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,76
  • 24.11.00, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Grand Vitara sobib meie nirudele teedele

Meie halbade teeolude juures on pool aastat tagasi soetatud Suzuki Grand Vitarad hästi vastu pidanud ning näidanud oma valmisolekut mistahes teeoludeks.
Suzuki Grand Vitara tuli paar aastat tagasi turule hoopis teise kvaliteediga, mis oli tema eelkäijal, Suzuki Vitaral. Ja mitte ainult. Ka välimuse poolest ei anna neid omavahel võrreldagi. Kui tavaline Vitara on väike ja kitsas, siis Grand Vitaral on laiust samapalju kui klass suuremal Nissan Terranol. Tõeliselt meeldiv maastikuauto, millele pole tehnika osas erilist ette heita.
Grand Vitara rooli istudes on erinevus sõiduautoga koheselt tuntav. Käigud on lühemad, kiirendus suuremal kiirusel pole nii hea kui sõiduautol. Samas teevad väikesed gabariidid auto kergesti juhitavaks ka naisterahvastele. Väljavaade autost on parem tänu kõrgusele.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Mootorimüra kostab salongi kiirendamistel ning maanteel suurema kiiruse juures. Auto on jäiga vedrustusega nagu maasturid ikka. Samas on ta tavalisest Vitarast pehmem, auke ja teepinna ebatasasusi talub hästi. Hoogu tuleb vähendada treppi sõidetud teel, kus auto tagaosa kipub ära libisema.
Maastikul on Grand Vitara vaatamata oma väiksusele tõsine tegija. Autol on kõik vajalik olemas: lülitatav nelikvedu ja aeglusti. Armatuurlaud koos kõikide nuppude-lülititega on selgelt loetav ja konkreetne. Ei mingit ülepakutud disaini-lihtne ja praktiline.
Autos on piisavalt panipaiku, tagaistmete seljatugede kalle on muudetav. See lubab oluliselt suurendada pakiruumi mahtu. Kui vaja suuri esemeid vedada, saab tagaistmed siledaks põrandaks kokku lasta.
Kuigi auto tundub väliselt väike, mahuvad langetatud istmetega autosse lisaks kahele inimesele ka nende mägijalgrattad ning muu varustus.
Grand Vitara standardvarustuses on juhi ja kaassõitja turvapadjad, ABSpidurid on võimalik juurde tellida. Juba tehasest tulles on auto varustatud immobilisaatoriga, elektriliste aknatõstukite ning kesklukustusega. Stereo osas on väärt lahendus see, et tagumised kõlarid on paigaldatud lakke ning isegi auto pakiruumi täisladumisel ei sumbu heli kottide-kohvrite vahele.
Seati esindaja Tallinnas on AS Japauto. Firma plussiks on tema suhteline väiksus, juhtkond ei ole igapäevatööst eemaldunud ning otsused sünnivad kiiresti. Müügiosakond on asjatundlik, hinnapakkumised saabuvad kiiresti ning autod samuti.
Tehnilise hoolduse ja remondi poole pealt võib esile tuua meistrite püüdlikkust ning tahet kliendi probleeme lahendada. Suzuki varuosadega harilikult probleeme pole tänu vahelaole Soomes, kust detalid saabuvad mõne päevaga.
Autor: Paul Reinula

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 14 p 23 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele