Artikkel
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Liikluskindlustus korvab autopesu

    Liikluskindlustuse alusel kuulub hüvitamisele nii isikukahju kui ka varakahju. Lisaks hüvitatakse vigastatud sõiduki õnnetuspaigalt äratoimetamise kulud ja kannatanul seljas olnud riiete ning kaasas olnud esemete kahjustamisest või hävimisest tulenev kahju.
    Samuti kuulub hüvitamisele kahju, mis tekkis teistele isikutele nende kokkupuutumisest kannatanuga liiklusõnnetuse ajal või selle järel, sh kannatanute kiireks raviasutusse toimetamiseks kasutatud sõiduki sisemuse kahjustamisest ja määrdumisest tulenev kahju.
    Hüvitatakse ka kahju, mis sellele sõidukile tekitati tahtlikult vigastatu säästmiseks tema sõidukisse paigutamisel ja raviasutusse toimetamisel. Viimati muutusid kahjuhüvitise piirmäärad sel nädalal. Varakahju piirmäär tõusis 1,2 miljonilt 1,6 miljoni kroonini, isikukahju piirmäär 4,5 miljonilt 5,5 miljonini.
    Piirmäära ületavat summat ei hüvitata. Hüvitamise eelduseks on liiklusõnnetuse vormistamine ja sellest nõuetekohaselt teatamine. Kindlustushüvitise taotleja on kohustatud säilitama sõiduki ja muu hävinud või kahjustatud vara liiklusõnnetusjärgses seisundis seni, kuni selle on üle vaadanud kindlustaja nimetatud ekspert, kuid mitte kauem kui viis ööpäeva.
    Kohustusliku liikluskindlustuse, hüvitusnõude aegumise tähtajaks on seaduses sätestatult varakahju korral üks ja isikukahju puhul kolm aastat alates liiklusõnnetuse toimumisest. Selle tähtaja mahamagamisel lootust hüvitisele enam pole. Tõsi küll, kohustatud isik võib alati pärast aegumistähtaega nõude täita. Ka kohtuvaidluse korral kohaldab kohus hagi aegumist ainult huvitatud poole nõudel. Samas pole mõistlik arvata, et kindlustusjuristid nõude aegumise kohaldamise võimaluse kahe silma vahele jätaksid. Nii ajutisest kui ka püsivast töövõimetusest või kannatanu surmast tuleneva kahju, samuti ka varakahju suuruse hindab kindlustushüvitise taotleja.
    Kahju suuruse aluseks on meditsiinidokumendid, senised ja kindlustusjuhtumijärgseid tulusid tõendavad dokumendid, samuti andmed hävinud vara maksumuse või kahjustatud vara taastamiskulude kohta, mis lisatakse kahju hüvitamise taotlusele. Mõlemal juhul võib esitada lisaks dokumendid liiklusõnnetusega kaasnenud muude otseste kulude kohta, mis kuuluvad samuti hüvitamisele.
    Kõige levinum hüvitusviis varakahju korral on kannatanu sõiduki taastamine. Kindlustusseltsil on õigus valida taastamist teostav ettevõte.
    Kui kindlustatud vara pole võimalik mõistlike kulutustega taastada, tuleb leppida rahalise hüvitisega. Hüvitatavate kahjude puhul ei loeta remonti enam põhjendatuks, kui selle maksumus ületab 80% sõiduki avariieelsest väärtusest. Kui kindlustusandja hüvitab sõiduki hävimisest tuleneva kahju täielikult, on tal õigus sõiduki jäänustele. Sama kehtib hüvitatud detailide, sõlmede jm kohta.
    Kohustuslikus liikluskindlustuse puhul sätestab liikluskindlustusseadus hüvitamise tähtajaks kolm kuud pärast hüvitistaotluse esitamist.
    Liikluskindlustus on Eestis kohustuslik ja kindlustuse tingimused, sealhulgas kahjude hüvitamise kord kõigile seltsidele ühtsed. Tegelikult klassikalises mõttes kindlustuslepingu tingimusi tänase seisuga ei eksisteeri, vaadata tuleks liikluskindlustuse seadust (RT I 1995, 48, 744) ja mitmeid vastavat valdkonda reguleerivaid määruseid.
    Autor: Aare-Matti Inglist
  • Hetkel kuum
Andi Pleskovski: tänavuse aasta hea ja halb stsenaarium büroopindade turul
Sel aastal on büroopindade turul kõige tõenäolisemad kaks stsenaariumi, millede puhul oleneb realiseerumine eelkõige arengutest majanduses, kirjutab RE Kinnisvara partner Andi Pleskovski.
Sel aastal on büroopindade turul kõige tõenäolisemad kaks stsenaariumi, millede puhul oleneb realiseerumine eelkõige arengutest majanduses, kirjutab RE Kinnisvara partner Andi Pleskovski.
Apple andis investoritele külma duši Suurim langus kuue aasta jooksul
Apple teatas suurimast tulude langusest enam kui kuue aasta jooksul ja süüdistas selles tarneprobleeme.
Apple teatas suurimast tulude langusest enam kui kuue aasta jooksul ja süüdistas selles tarneprobleeme.
Balti börsiindeks pani tõusunädalale punase punkti
Tõusumeeleolus kulgenud nädala lõpetas Balti koondindeks Baltic Benchmark siiski miinuses, taandudes keskmisest suurema käibega päeval 0,21%.
Tõusumeeleolus kulgenud nädala lõpetas Balti koondindeks Baltic Benchmark siiski miinuses, taandudes keskmisest suurema käibega päeval 0,21%.
Reaalajas börsiinfo
Lillemüüja laseb pikalt tegutsenud äri pankrotti: pole enam mõtet
Varem Viru lilleturul kioskit pidanud lillede jaemüügiga tegelev Kaeralill koondas töötajad ja läheb pankrotti.
Varem Viru lilleturul kioskit pidanud lillede jaemüügiga tegelev Kaeralill koondas töötajad ja läheb pankrotti.
Boroditš võitis Tallinnalt 90 000 eurot
Endine poliitik ja Tallinna Linnatranspordi juhatuse liige võitis kohtuvaidluses ettevõttega hagi, mille eest määrati talle 90 000 euro suurune hüvitis ühes viivistega.
Endine poliitik ja Tallinna Linnatranspordi juhatuse liige võitis kohtuvaidluses ettevõttega hagi, mille eest määrati talle 90 000 euro suurune hüvitis ühes viivistega.
Sõda pühkis kolmandiku Ukraina majandusest
Ukraina majandus vähenes eelmisel aastal ligikaudu 30 protsenti, võttis Soome Panga arenevate majanduste uurimiskeskus Bofit kokku Ukraina ametiasutuste esialgsed andmed.
Ukraina majandus vähenes eelmisel aastal ligikaudu 30 protsenti, võttis Soome Panga arenevate majanduste uurimiskeskus Bofit kokku Ukraina ametiasutuste esialgsed andmed.
Raadiohommikus teeme selgeks lennunduse hetkeseisu
Äripäeva raadionädala esimeses hommikuprogrammis süveneme reisilennunduse probleemidesse ning uurime, milline on eesti lennureisija lootus paremateks ühendusteks.
Äripäeva raadionädala esimeses hommikuprogrammis süveneme reisilennunduse probleemidesse ning uurime, milline on eesti lennureisija lootus paremateks ühendusteks.

Olulisemad uudised

Rootsit tabanud pankrotilaine räsib enim ehitust
Rootsi pankrottide arv tõusis jaanuaris vähemalt kümne aasta suurimaks, pankrotistujatest viiendik on ehitusettevõtted, kirjutab Bloomberg.
Rootsi pankrottide arv tõusis jaanuaris vähemalt kümne aasta suurimaks, pankrotistujatest viiendik on ehitusettevõtted, kirjutab Bloomberg.

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.