Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Liikluskindlustus korvab autopesu

    Liikluskindlustuse alusel kuulub hüvitamisele nii isikukahju kui ka varakahju. Lisaks hüvitatakse vigastatud sõiduki õnnetuspaigalt äratoimetamise kulud ja kannatanul seljas olnud riiete ning kaasas olnud esemete kahjustamisest või hävimisest tulenev kahju.
    Samuti kuulub hüvitamisele kahju, mis tekkis teistele isikutele nende kokkupuutumisest kannatanuga liiklusõnnetuse ajal või selle järel, sh kannatanute kiireks raviasutusse toimetamiseks kasutatud sõiduki sisemuse kahjustamisest ja määrdumisest tulenev kahju.
    Hüvitatakse ka kahju, mis sellele sõidukile tekitati tahtlikult vigastatu säästmiseks tema sõidukisse paigutamisel ja raviasutusse toimetamisel. Viimati muutusid kahjuhüvitise piirmäärad sel nädalal. Varakahju piirmäär tõusis 1,2 miljonilt 1,6 miljoni kroonini, isikukahju piirmäär 4,5 miljonilt 5,5 miljonini.
    Piirmäära ületavat summat ei hüvitata. Hüvitamise eelduseks on liiklusõnnetuse vormistamine ja sellest nõuetekohaselt teatamine. Kindlustushüvitise taotleja on kohustatud säilitama sõiduki ja muu hävinud või kahjustatud vara liiklusõnnetusjärgses seisundis seni, kuni selle on üle vaadanud kindlustaja nimetatud ekspert, kuid mitte kauem kui viis ööpäeva.
    Kohustusliku liikluskindlustuse, hüvitusnõude aegumise tähtajaks on seaduses sätestatult varakahju korral üks ja isikukahju puhul kolm aastat alates liiklusõnnetuse toimumisest. Selle tähtaja mahamagamisel lootust hüvitisele enam pole. Tõsi küll, kohustatud isik võib alati pärast aegumistähtaega nõude täita. Ka kohtuvaidluse korral kohaldab kohus hagi aegumist ainult huvitatud poole nõudel. Samas pole mõistlik arvata, et kindlustusjuristid nõude aegumise kohaldamise võimaluse kahe silma vahele jätaksid. Nii ajutisest kui ka püsivast töövõimetusest või kannatanu surmast tuleneva kahju, samuti ka varakahju suuruse hindab kindlustushüvitise taotleja.
    Kahju suuruse aluseks on meditsiinidokumendid, senised ja kindlustusjuhtumijärgseid tulusid tõendavad dokumendid, samuti andmed hävinud vara maksumuse või kahjustatud vara taastamiskulude kohta, mis lisatakse kahju hüvitamise taotlusele. Mõlemal juhul võib esitada lisaks dokumendid liiklusõnnetusega kaasnenud muude otseste kulude kohta, mis kuuluvad samuti hüvitamisele.
    Kõige levinum hüvitusviis varakahju korral on kannatanu sõiduki taastamine. Kindlustusseltsil on õigus valida taastamist teostav ettevõte.
    Kui kindlustatud vara pole võimalik mõistlike kulutustega taastada, tuleb leppida rahalise hüvitisega. Hüvitatavate kahjude puhul ei loeta remonti enam põhjendatuks, kui selle maksumus ületab 80% sõiduki avariieelsest väärtusest. Kui kindlustusandja hüvitab sõiduki hävimisest tuleneva kahju täielikult, on tal õigus sõiduki jäänustele. Sama kehtib hüvitatud detailide, sõlmede jm kohta.
    Kohustuslikus liikluskindlustuse puhul sätestab liikluskindlustusseadus hüvitamise tähtajaks kolm kuud pärast hüvitistaotluse esitamist.
    Liikluskindlustus on Eestis kohustuslik ja kindlustuse tingimused, sealhulgas kahjude hüvitamise kord kõigile seltsidele ühtsed. Tegelikult klassikalises mõttes kindlustuslepingu tingimusi tänase seisuga ei eksisteeri, vaadata tuleks liikluskindlustuse seadust (RT I 1995, 48, 744) ja mitmeid vastavat valdkonda reguleerivaid määruseid.
    Autor: Aare-Matti Inglist
  • Hetkel kuum
Kairit Kall: kvantiteedimajandusest kvaliteedimajanduseks
Eesti võiks muutuda kvaliteetsete toodete ja teenuste keskuseks, kuhu tullakse õppima, kuidas paremini teha, kirjutab Kairit Kall arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis.
Eesti võiks muutuda kvaliteetsete toodete ja teenuste keskuseks, kuhu tullakse õppima, kuidas paremini teha, kirjutab Kairit Kall arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis.
Vaikne börsipäev viis S&P 500 indeksi uue rekordini
Suurele reedele eelnev kvartali viimane börsipäev kergitas S&P 500 indeksi vaikselt tänavu juba 22. rekordini.
Suurele reedele eelnev kvartali viimane börsipäev kergitas S&P 500 indeksi vaikselt tänavu juba 22. rekordini.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: nonii, tibulilled, kas tulete taas? Äripidaja intervjuu oma töötajatega
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Üllar „Myrakas“ Priks tuletas vahelduseks meelde ajakirjaniku ametit pidades omandatud intervjueerimisoskused ning usutles oma sõpru, kellega koos ta on osaühingut Suur M jooksutanud. On’s tal uuel hooajal putkas üldse kedagi peale tema enda?
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Üllar „Myrakas“ Priks tuletas vahelduseks meelde ajakirjaniku ametit pidades omandatud intervjueerimisoskused ning usutles oma sõpru, kellega koos ta on osaühingut Suur M jooksutanud. On’s tal uuel hooajal putkas üldse kedagi peale tema enda?
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Genka ettevõtlusest: valin vähem raha ja rohkem vabadust
Henry Kõrvitsa ehk artistinimega Genka sõnul pole raha tema jaoks kõige olulisem. Tähtsam on oma aeg ja võimalus seda meelepäraselt veeta.
Henry Kõrvitsa ehk artistinimega Genka sõnul pole raha tema jaoks kõige olulisem. Tähtsam on oma aeg ja võimalus seda meelepäraselt veeta.
Tippjuhi nipid: mida teha, kui töötaja tuleb palka juurde küsima, aga …
Kui töötaja, kes pole teistega võrreldes olnud nii silmapaistev, tuleb palka juurde küsima, siis oled sa juhina juba õige hetke probleemidest rääkimiseks mööda lasknud, rääkis Prisma Peremarketi Eesti maajuht Teemu Kilpiä.
Kui töötaja, kes pole teistega võrreldes olnud nii silmapaistev, tuleb palka juurde küsima, siis oled sa juhina juba õige hetke probleemidest rääkimiseks mööda lasknud, rääkis Prisma Peremarketi Eesti maajuht Teemu Kilpiä.
Jaanika Altraja: rohepöördes õnnestumiseks tuleb vähendada ebavõrdsust
Ühetaoline tulumaks ja madalad varamaksud mõjuvad tänapäeval dogmaatiliste jäänukitena, mis suurendavad ebavõrdsust ja pidurdavad rohepööret, kirjutab Jaanika Altraja arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis
Ühetaoline tulumaks ja madalad varamaksud mõjuvad tänapäeval dogmaatiliste jäänukitena, mis suurendavad ebavõrdsust ja pidurdavad rohepööret, kirjutab Jaanika Altraja arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis
Ameerika RAM – üks auto kõikideks sõitudeks
Igapäevaselt tööle, naisega ostlema, pojaga trenni, nädalavahetusel sõpradega erinevaid hobisid harrastama, sekka suvilaehitusega seotud sõidud – kõik need saab edukalt tehtud aasta pikapi tiitliga pärjatud suure ja jõulise RAMiga USCAR – Ameerika Autost.
Igapäevaselt tööle, naisega ostlema, pojaga trenni, nädalavahetusel sõpradega erinevaid hobisid harrastama, sekka suvilaehitusega seotud sõidud – kõik need saab edukalt tehtud aasta pikapi tiitliga pärjatud suure ja jõulise RAMiga USCAR – Ameerika Autost.
Suur reede raadios: Jüri Ratas Keskerakonna võimust pealinnas
Tallinnas on toimunud revolutsioon: üle kahe kümnendi püsinud Keskerakonna võim on otsas. Aga kas uus võimuliit leiab neljakesi ka ühisosa?
Tallinnas on toimunud revolutsioon: üle kahe kümnendi püsinud Keskerakonna võim on otsas. Aga kas uus võimuliit leiab neljakesi ka ühisosa?
Eestlane tõusis suure Soome börsifirma ärijuhiks
Varem Kristiine ja Rocca al Mare kaubanduskeskuseid juhtinud Helen Metsvaht läks omanikfirma Cityconi juhatusse ärijuhiks.
Varem Kristiine ja Rocca al Mare kaubanduskeskuseid juhtinud Helen Metsvaht läks omanikfirma Cityconi juhatusse ärijuhiks.