Kuigi Hansa Liising on rohkem kui 250 Eesti kauplust Ego toodete reklaamidega lausa üle külvanud, annavad müüjad kaks kuud kasutusel olnud Ego järelmaksukaardi kohta väga erinevat informatsiooni, selgus Äripäeva ringkäigust mööda Tallinna kauplusi.
?Kaup kallineb 20 protsenti,? vastas küsimusele kauba kallinemise kohta Mustamäe teel asuva +-Elektroonika naismüüja, kes täpsema informatsiooni saamiseks soovitas pöörduda panga poole.
Kauba 20protsendilise kallinemise teatega oli tarbijat selle nädala alguseni ehk Hansa Liisingult täiendavate juhiste saamiseni ehmatanud ka Pärnu maanteel asuv kauplus Aatrium.
Eks kaubamaja hoones tegutseva fotokaupluse müüja ei suutnud kallinemisprotsenti meenutada ega ka arvutada, küll pakkus lahkesti Ego järelmaksukaardi taotluse blanketti ja osutas seal toodud püsimaksete reale.
Paraku oli Äripäev seda blanketti aluseks võttes 15. jaanuaril avaldanud eksitava artikli. Eksituse põhjustas fakt, et Hansa Liising on blanketile trükkinud võimalikud püsimaksed, jätnud aga mainimata, et viimasel kuul tuleb kirjas oleva arvu asemel maksta hoopis väiksemat, isegi mõnekümnekroonist makset.
Tõsi, asja ilmsikstulek võib tarbija kergendatult ohkama panna, sest kaup kallineb esialgu kardetud 20 protsendi asemel umbes poole vähem. ?Järelikult oleks võinuks Ego kaardiga müümine olla veelgi suurem,? kommenteeris Hansa Capitali turundusjuht Agnes Makk.
Tõesele numbrile lähedal oli kaupluse Ekraan müüja, kes üsna ebakindlal häälel teatas, et ?mingi 10 protsenti vist?. Täpsemat vastust otsides kehitasid aga õlgu nii tema kui ka ülejäänud kaks leti taga olnud inimest.
Küll pakuti ostjale lahkesti Egot tutvustavat voldikut, kus oli ära trükitud sama tabel mis järelmaksukaardi taotluse blanketil.
Enam-vähem tõest numbrit tabas ka kaupluse E-Lux meesmüüja, kes nimetas kauba aastase kallinemise protsendiks 11. ?Kui hinna sellega läbi korrutate, saategi vastuse,? selgitas ta.
Ühed usinamad tarbijasõbrad olid nahkmööblit müüva kaupluse Neiser kaks noort naismüüjat, kes vaatamata kümneminutilisele pusimisele arvuti kallal ja mõningatele omavahelistele arupidamistele leidsid Hansapanga koduleheküljelt kalkulaatori ja trükkisid ostuhuvilisele välja tõese informatsiooni. Sealt oli vaid üks samm õige protsendi väljaarvutamiseni: selleks oli 10,3.
Arvutipoes Max ja Modem võeti arvutused samuti tõsiselt käsile, vaheldumisi kõlasid laused ?Mina ei saa midagi aru? ja ?Mina saan küll?.
Ühtlasi selgus protsendiarvutajate jutust, et Hansa Liising oli neid pärast Äripäevas ilmunud artiklit ?Egoga kaup kõige kallim? valgustanud meiliga, kus leidis kajastamist ka 7000kroonise kauba kallinemise näide.
?Selle järgi peaks kaardiga ostes 7000kroonine asi aastaga kallinema 7721 kroonile,? väitis üks kaupluse töötaja teisele. Samas jõudsid müüjad veendumusele, et nimetatud summade puhul tuleb arvestada 11kuulise maksetähtajaga.
Hansa Capitali turundusjuhi Agnes Maki sõnul on müüjaid koolitatud hoolega. ?Suuremates poodides olid abiks kaks kuud Hansa Liisingu müüjate-klientide konsultandid, lisaks toimuvad pidevad koolitused kauplustes,? rääkis ta.
Peale selle saavad soovijad kuumakset arvutada internetis aadressil www.liising.ee.
Pärast Äripäevas ilmuud artiklit saatis Hansa Liising koostööpartneritele elektronkirja, kus tuletati meelde, kuidas Ego kaardiga kauba kuumakset arvutada.
Samuti käisid Ego järelmaksuga tegelevad töötajad toote tingimusi müüjatele täiendavalt selgitamas 150 Tallinna kaupluses.
Ego järelmaksukaart on tarbijate seas küllalt populaarne, kahe kuuga on Ego kaardi vormistanud juba üle 14 000 inimese. 40% taotlustest on tulnud interneti teel.
Konkureerivad liisingufirmad pole sarnase tootega veel tarbijate ette tulnud.
Kauba tegelikku kallinemist või kallinemise protsenti on kõige lihtsam arvutada nii, et lööte kokku vastavalt siis kas 11, 24 või 32 kuu püsimaksed ja viimase kuu jäägi.
Näiteks 7000kroonise kauba kallinemist arvutatakse nii:
11×700=7700
7700+21=7721 krooni
Seega kallineb kaup 7721 krooni ehk 10,3% võrra.
Muudmoodi näpuga järge hoida pole võimalik, sest järelmaksu 20% intress arvutatakse kahanevalt jäägilt, muudetakse kliendi tarvis aga ühesuurusteks kuumakseteks, millest erinev on vaid viimase kuu summa.
Seotud lood
Ettevõtte või sõpruskonna jaoks sündmuse planeerimine ei pea olema peavalu, kus ürituse eestvedaja end peo toimumise ajaks tühjakspigistatud sidrunina tunneb. Restoran Lee ja Lore Bistroo meeskond, kes avas suvel kaks uut põnevat kohta – restorani UMA ja kokteilibaari Lessner –, korraldab just sinu vajadustele vastava õhtu, sätib paika menüü ja kannab hoolt ka meelelahutusliku poole eest.
Enimloetud
5
Kahjum parandati suuremaks
Hetkel kuum
Kahjum parandati suuremaks
Berkshire Hathaway kontol seisab rekordiline summa
Tagasi Äripäeva esilehele