• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 23.01.01, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Riik otsib Edelaraudteele alternatiive

Riigikogu otsusega kinnitati Edelaraudtee 2001. aasta dotatsiooniks 60 miljonit krooni. Tallinna?Pärnu ja Tallinna?Viljandi suundade kümne aasta dotatsiooni eesmärk on Jürgensoni sõnul soov tagada sealse infrastruktuuri säilimine ning areng.
Tallinna?Tartu ning Tallinna?Narva suundadel dotatsiooni ei kinnitatud ning seal ei tähenda reisirongiliikluse lõppemine ka infrastruktuuri amortiseerumist, kuna jätkub igal juhul rahvusvaheline reisijate- ja kaubavedu. Kui riik ei maksaks reisirongide käigushoidmiseks tehtavaid kulutusi kinni, kujuneks rongipileti hind tänasest keskmiselt viis korda kõrgemaks, ütles Jürgenson.
Kui Edelaraudtee suudab oma tegevust sedavõrd efektiivsemaks muuta, et opereerib riigieelarve raamidesse mahtuva dotatsiooniga, on teede- ja sideministeerium reisirongiliikluse jätkamise poolt, ütles Jürgenson täna Isamaaliidu koduleheküljel antud intervjuus.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Tema sõnul kulub bussiliinide dotatsiooniks täiendavalt 5 miljonit krooni, teede aastaringsele hooldele 1,76 miljonit krooni, kruusateede taastusremondile 2001. aastal ca 25 miljonit krooni. Tänavu seega kokku 31,76 miljonit krooni, mis on üle nelja korra vähem sellest, mida Edelaraudtee nõudis sellel aastal dotatsiooniks (138 miljonit krooni).
Autor: ÄP Online

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 11 p 8 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele