• OMX Baltic−0,42%300,01
  • OMX Riga−0,06%892,98
  • OMX Tallinn−0,6%2 068,62
  • OMX Vilnius0,24%1 202,47
  • S&P 5000,15%6 207,27
  • DOW 30−0,19%44 412,08
  • Nasdaq 0,58%20 320,77
  • FTSE 100−0,33%8 756,52
  • Nikkei 225−0,56%39 762,48
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,67
  • OMX Baltic−0,42%300,01
  • OMX Riga−0,06%892,98
  • OMX Tallinn−0,6%2 068,62
  • OMX Vilnius0,24%1 202,47
  • S&P 5000,15%6 207,27
  • DOW 30−0,19%44 412,08
  • Nasdaq 0,58%20 320,77
  • FTSE 100−0,33%8 756,52
  • Nikkei 225−0,56%39 762,48
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,67
  • 22.01.01, 14:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Riik võib otsida Edelaraudteele alternatiive

Kui Edelaraudtee ei ole nõus riigipoolse dotatsiooniga, siis tuleb leida nende reisiliiklusele alternatiive, ütles täna teede- ja sideminister Toivo Jürgenson.
Riigikogu otsusega kinnitati Edelaraudtee 2001. aasta dotatsiooniks 60 miljonit krooni. Tallinna-Pärnu ja Tallinna-Viljandi suundade kümne aasta dotatsiooni eesmärk on Jürgensoni sõnul soov tagada sealse infrastruktuuri säilimine ning areng.
Tallinna-Tartu ning Tallinna-Narva suundadel dotatsiooni ei kinnitatud ning seal ei tähenda reisirongiliikluse lõppemine ka infrastruktuuri amortiseerumist, kuna jätkub igal juhul rahvusvaheline reisijatevedu ja kaubavedu.
Kui Edelaraudtee suudab oma tegevust sedavõrd efektiivsemaks muuta, et opereerib riigi eelarve raamidesse mahtuva dotatsiooniga on teede- ja sideministeerium reisirongiliikluse jätkamise poolt, ütles Jürgenson täna Isamaaliidu koduleheküljel antud intervjuus.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Tema sõnul kulub bussiliinide dotatsiooniks täiendavalt 5 miljonit krooni, teede aastaringsele hooldele 1,76 miljonit krooni, kruusateede taastusremondile 2001. aastal ca 25 miljonit krooni.
Tänavu seega kokku 31,76 miljonit krooni, mis on enam kui neli korda vähem sellest, mida Edelaraudtee nõudis sellel aastal dotatsiooniks (138 miljonit krooni).

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 14 p 15 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele