Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Lennuk päästab kiiresti rikneva kauba

    Kiiresti riknevatest kaupadest veetakse Eestist lennukitega kõige enam külmutatud kala, mis nõuab transportimiseks eelkõige kiirust ja spetsiaalset käsitlust.
    Kiiresti riknevateks kaupadeks on õhutranspordis kaubad, mille kvaliteet halveneb teatud aja jooksul mõjutatuna mittesobivast temperatuurist, niiskusest või keskkonnatingimustest. Sellisteks enamlevinud kaubaliikideks on lilled (paar aastat tagasi olid Amsterdamist imporditavad lilled kiiresti riknevate kaupade õhutranspordis Eestis esikohal), kalatooted, seened, marjad.
    Üks peamisi tingimusi selliste kaupade transpordil on temperatuurinõue. Näiteks jahutatud kala puhul on temperatuur 0 kuni +8 kraadi. Väga oluline on järgida ka kindlaid nõudeid pakendile. Kui värskeid seeni ja marju pakitakse õhkuläbilaskvatesse korvidesse, siis jahutatud kala tuleb pakkida spetsiaalsetesse kastidesse.
    Kiiresti rikneva kauba transpordil on oluline ka transpordi hind. Paraku puudub kiiresti riknevate kaupade veol ühtne reegel, millest lennukompaniid hinna kujundamsel lähtuvad. Kuna aga tegemist on erikäsitlust nõudva kaubaga, siis enamusjuhtudel on lennutariif kõrgem kui tavasaadetistel. Kindlat protsenti aga öelda ei saa. Näiteks kalasaadetiste puhul määrab hinna saadetav kogus, saadetiste regulaarsus, transiitkohtade arv ning ka igal suunal on veohind erinev. Iga lennukompanii kujundab hinna ise.
    Hetkel on Tallinnast võimalik kiiresti riknevaid kaupu vedada mitme erineva lennukompaniiga. Suurimad vedajad on Estonian Air, ja Finnair. Scandinavian Airline ja Finnair võimaldavad kaupa transportida ka üle ookeani. Kui Euroopasse jõuab Tallinnast kaup kohale 12?24 tunniga, siis Ameerikasse ja Kanadasse liigub kaup pooleteise päevaga. Vajaminevast kaubaruumimahust tuleb ette teatada üks päev kuni kaks nädalat olenevalt suunast ja kaubast.
    Ekspordi suurenedes on võimalik kasutada ka erinevaid logistilisi lahendusi. Üks võimalus on saata kaup külmikautoga Tallinnast lähimatesse suurematesse transiitpunktidesse, kust see toimetatakse edasi lennukiga. Transiitpunktideks võivad kujuneda Helsingi ja Stockholm. Selline lahendus tasub ennast ära aga vaid väga suurte kaubakoguste puhul.
    Eestis kasutamata võimalus on suurte kaubakoguste saatmiseks sõlmitav pikaajaline kaubaveoleping. Lepinguga kindlustatakse kliendile teatud ruum lennukis kindlal suunal ja nädalapäeval. See annab võimaluse kliendil oma tootmist planeerida ja kindlustab kliendile vajamineva ruumi lennukis. Selline lahendus aga kohustab klienti maksma ruumi eest ka siis, kui ta seda ei kasuta. Sellist lahendust kasutavad firmad, kellele on oluline kaubasaatmise regulaarsus ja kes suudavad oma ruumi vajadust planeerida teades,et kasutamata ei jää rohkem kui 5% väljaostetud ruumist.
    Autor: Helena Paimets
  • Hetkel kuum
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Facebooki emafirma ületas ootusi ja valmistas pettumust üheaegselt
Facebooki emafirma Meta teatas kolmapäeval oma esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute ootusi. Samas avalikustas ettevõte teise kvartali prognoosi, mis valmistas investoritele pettumust ning viis aktsia pärast börsi sulgemist üle 10% langema, vahendas Yahoo Finance.
Facebooki emafirma Meta teatas kolmapäeval oma esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute ootusi. Samas avalikustas ettevõte teise kvartali prognoosi, mis valmistas investoritele pettumust ning viis aktsia pärast börsi sulgemist üle 10% langema, vahendas Yahoo Finance.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Eesti üks paremaid juhte: uhke tunnistada, et olen palju vigu teinud “Juhi juttude” värskes saates Annika Arras
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Taristufirma müüs osa ärist soomlastele
Taristuettevõte KMG OÜ müüs osa oma markeeringuüksuse Soome Hot Mix Group Oy-le kuuluvale Hot Est OÜ-le.
Taristuettevõte KMG OÜ müüs osa oma markeeringuüksuse Soome Hot Mix Group Oy-le kuuluvale Hot Est OÜ-le.
SEB kolme kuu kasum kahanes 31 miljoni euroni
SEB Pank teenis tänavu esimeses kvartalis kasumit 31,4 miljonit eurot, samas kui mullu samal ajal ulatus näitaja 50,9 miljonini.
SEB Pank teenis tänavu esimeses kvartalis kasumit 31,4 miljonit eurot, samas kui mullu samal ajal ulatus näitaja 50,9 miljonini.