?USA firmad tegutsevad majandusoludes, mis on viimastel nädalatel veelgi halvenenud, ning kuna tarbijausaldus ja kulutamine on vähenenud, on kliendid oma kulutusi meediale piiranud kuni majandusväljavaadete paranemiseni,? ütles kontserni juht Tim Koogle.
Yahoo! hädad tumestavad väljavaateid ka teiste internetifirmade jaoks, mis teenivad põhiosa oma tulust reklaamist.
Investeerimispank Merrill Lynch ennustab, et esimeses kvartalis võivad reklaamitulud kahaneda kuni 25 ning Yahoos on internetireklaami osakaal endiselt 90.
Portaal on üritanud leida uusi kliente traditsiooniliste firmade hulgast, kuid siin on kasv takerdunud USA majanduskasvu aeglustumise taha.
Katsed muuta osa varem tasuta pakutud teenuseid tasuliseks on samuti tagasilöögi andnud. Pärast tasuliseks muutumist on aktiivsete osalejate hulk Yahoo oksjonitel USAs kahanenud 2 miljonilt 200 000-le.
Yahoo! jaanuaris avaldatud viimane majandusaruanne oli küll ootustele vastav, kuid juhatus hoiatas, et alanud aastal jääb müügi kasv 2000. aasta 90 protsendist oluliselt tagasihoidlikumaks, võib-olla vaid 10 protsendile.
Yahoo! probleemid on ergutanud kuuldusi portaali võimalikust ülesostmisest. Ühe huvilisena on nimetatud Prantsuse Vivendit, Euroopa suurimat meediagruppi. Vivendile annaks tihedam koostöö Yahooga tugeva kanali USAs, Yahoo! saaks vastu juurdepääsu Prantsuse firma muusikakollektsioonile ja meelelahutusprogrammidele. Raskustes portaali vastu on huvi tundnud ka Disney, kuid siiani on Yahoo! toonitanud soovi jätkata omal käel.
Seda suunda kinnitab hiljuti tehtud muudatus aktsionäride õigustes, mis peaks firmat kindlustama vaenulike ülevõtmiste vastu ning aktsiate tagasiostu plaan.