• OMX Baltic0,00%299,53
  • OMX Riga0,27%890,79
  • OMX Tallinn−0,11%2 061,27
  • OMX Vilnius−0,1%1 206,33
  • S&P 5000,36%6 286,43
  • DOW 300,26%44 370,31
  • Nasdaq 0,66%20 867,38
  • FTSE 1000,57%8 977,72
  • Nikkei 2250,6%39 901,19
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%90,44
  • OMX Baltic0,00%299,53
  • OMX Riga0,27%890,79
  • OMX Tallinn−0,11%2 061,27
  • OMX Vilnius−0,1%1 206,33
  • S&P 5000,36%6 286,43
  • DOW 300,26%44 370,31
  • Nasdaq 0,66%20 867,38
  • FTSE 1000,57%8 977,72
  • Nikkei 2250,6%39 901,19
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%90,44
  • 14.03.01, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Kas riik peab piirama uute bussiliinide avamist linnade-vahelises liikluses?

Kindlasti peab reguleerima. Ei ole mõtet raisata ressurssi nii, nagu seda tehakse praegu, kus lastakse piiramatult busse peale.
Otsustama peaks vajaduse järgi ? kas on vaja busse sellele liinile juurde panna. Ega reisijaid riiki juurde ei tule. Nad jagunevad lihtalt ümber. Ettevõtted, kes juba omavad liiniluba, on teinud investeeringuid ja peavad investeeringute tagasiteenimiseks kasumiga töötama. Uus liinile tulija võtab selle kasumi aga teatud määral ära. Siis pole enam tehtud investeeringul mõtet ja keegi peab liinilt lahkuma.
Mujal riikides on nii, et kui liinil on üks vedaja, siis riik annab loa ka teisele vedajale. Kui liinil on juba mitu vedajat, siis küsitakse juba liinil tegutsevatelt vedajatelt, kas sinna võiks tulla ka kolmas vedaja, või vaadatakse hinnanguliselt, kas kolmanda lisandumiseks on vajadust. Kuskil maailmas pole busside liinile lubamine vaba. Inglased proovisid, kuid neil ei tulnud midagi välja. Ajasid oma kaugbussiliini võrgu nii sassi, et ei ole siiamaani sellest toibunud.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Tõenäoliselt käib jutt ühistranspordiseaduse 41. paragrahvi 2. lõikest, kus on kirjas: liiniloa andja keeldub liiniloa andmisest, kui ilmneb, et veoteenus, mille osutamiseks liiniluba taotletakse, häirib varem antud liiniloa alusel veoteenuse osutamist. Ministeeriumi tõlgenduses saavad takistused olla ainult tehnilist laadi, näiteks bussijaam on nii väike, et kaks bussi sinna ei mahu. Mingil juhul ei hakata turgu reguleerima selliselt, nagu tõlgendavad seda punkti AEL ja vedajad, et kui keegi juba turul on, siis on turu solkimine, kui sinna kedagi veel panna.
Bussivedajad kardavad, nad on seda ka kirjalikult välja öelnud, et toimub kasumi ümberjagamine. Eesti keeles öeldes: kardetakse konkurentsi. Nende järgi peaks riik sekkuma administratiivselt konkurentsivõitlusse ? laskma neil rahulikult oma tulu teenida ja kui keegi tahab sinna juurde tulla, siis peab riik ütlema, et ei saa, meil seal juba üks tuluteenija on. Seda sõitjateveokomisjon, kus ka mina istun, praeguses koosseisus küll ei lase sündida.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    1 k 30 p 14 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele