Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Õliühing tülis automüüjatega
Õliühingu esindaja Juhan Kolgi sõnul vastasid normidele kõik proovid, mis eelmise aasta novembri lõpus Tallinna tanklatest võeti. ?Tarbijakaitse lasi neid Eestis analüüsida,? sõnas Kolk.
Ühingu nõuniku Kaljo Aameri väitel jääb ühingule selgusetuks, miks varjatakse Belgias tehtud katsete tulemuste originaalandmeid. ?Kuni pole esitatud originaalsertifikaate testitud kütuse kohta ja pretensioone kütusefirmadele, saab AMTELi käitumist pidada ebakonstruktiivseks,? sõnas Aamer.
AMTELi juhatuse esimehe Jaak Uudla sõnul kavatsevad nad tuleval teisipäeval andmed avalikustada majandusminister Mihkel Pärnoja juures.
Täna teatas Uudla, et katsed tegi Belgias Gentis asuv Texaco Technology laboratoorium.
Ümarlauakohtumisel asetas Eesti Kütusefirmade Ühingu juhatuse esimees Jüri Võrk kahtluse alla väite, et Eestis müüakse ainult Euroopa tüübikinnitusega autosid. ?Võib-olla on nad ette nähtud hoopis Aafrika jaoks,? küsis Võrk.
Uudla keeldus niisugust väidet kommenteerimast, pidades seda absurdseks.
Maailmas toodetakse autosid nelja turu jaoks, milleks on Euroopa, Ameerika, Austraalia ja muu maailm.
AMTELi nõuniku, Nissan Balti tehnikajuhi Aimar Lukki kinnitusel müüakse Eestis Euroopa tüübikinnitusega autosid juba alates aastast 1997 ja sellest nõudest kinnipidamist kontrollitakse rangelt. ?Kord ma käisin isegi majandusministri juures vaibal, kui püüdsime sellest mööda hiilida,? tunnistas Lukk.
Autor: ÄP