Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Väikeautosse võib sisse jalutada

    Suzuki äsja Eesti turule jõudnud väikeautosse Wagon R+ võib vaat et otse sisse jalutada, sest kõrgust ja ruumikust on tal väikeauto kohta üllatavalt palju.
    Kui enne proovisõitu Helsingist Jyväskyllä Suzuki Wagon R+ vaadata, on esimene mõte ? erilist sõidunaudingut täna ees ootamas ilmselt pole. Nii pisikese kökatsiga ligi 250 kilomeetrit sinna ja järgmisel päeval sama palju kilomeetreid tagasi sõita tekitab üsna vastakaid tundeid.
    Kui siis lõpuks autosse sisse ?jalutada?, paraneb enesetunne oluliselt. Seest ei tundu auto enam sugugi nii tilluke, pigem on ruumi ülearugi. Eriti kõrgusest. Ning isegi kui kõrvalistmele sätib end teine täismõõtmeline meeskodanik, ei teki liigsest lähedusest vähimatki piinlikkustunnet. Laiust on R+ pea sama palju kui Renault Cliol, teisest väike-Suzukist, Altost, on ta laiem tervelt 25 mm.
    Samuti ei anna sugugi tunda auto 3,5 meetrine pikkus, mis on ühest keskmisest keskautost tervelt meetri jagu lühem. Istuma mahub vabalt nii esi- kui tagaistmele ja ka kõik kotid ja kompsud mahuvad lahedalt pagasiruumi. Kui järgmisel päeval laevalt maha sõites neli meest kõikide oma kompsude ja kohvritega end R+ lahedalt ära mahutavad, ei jää üle muud kui mahutavuse teemale ühemõtteline punkt panna.
    Samal ajal kui Ungaris toodetava R+ mahutavus tekitab autossse sisenedes meeldiva emotsiooni, on disaini osas asi risti vastupidine. Välimuselt on R+ üsna nägus, kuid auto sisemus on pehmelt öeldes ajast ja arust. Enamus nuppusid ja näidikuid pärineb R+ Poolas kokkupandava kloonauto Opel Agila varuosalaost ja näib, et need on seal juba aastaid enne kasutuselevõtmist seisnud. Näiteks spidomeeter ei meenuta isegi mitte enam praeguse Opel Astra oma, vaid pigem kümme aastat vana Opel Kadeti näidikuid. Võrreldes oma põhikonkurendi, Toyota Yarisega, on sisedisainerid vähemalt kümme aastat ajast maha jäänud.
    Muus osas ei ole aga R+ sisemusele midagi ette heita. Panipaiku on piisavalt, istmete seljatugesid saab keerata mõlemas suunas alla nii ees kui taga jne. Seega pole isegi väikeauto muutmine väikeseks kaubikuks mingi probleem. Soome kiirteel 1,3 liitrise R+ kaasliiklejatele jalgu igatahes ei jää. Kui palju auto välja võtab, ei saagi proovida, sest ega Soome pole Itaalia, kus igaüks pedaal vastu põrandat sõidab. Iga kiirema liigutuse peale vilgutavad kaasliiklejad tuledega ja näitavad näpuga oimukohta. Kui ei tohi kiirust ületada, siis järelikult nii on. Küll aga tundub tundub, et tehnilistes andmetes lubatud 155 km/h on üsna tagasihoidlik number.
    Omaette teema on müra, mis võiks kiirel sõidul olla veidi madalam. Eriti lärmakaks muutub auto 3500 ja 4000 pöörde vahel, üle ja alla selle kaob mingil põhjusel tekkiv müraresonants. Tuulevihin kiirel sõidul eriti ei häiri, küll aga tekitatavad auto kõrge kuju ja küljepeeglid kummalise tuulekeerise, mis märjal teel keerutab pori üle küljeklaaside katusele välja. Peatselt on külgaknad nii määrdunud, et isegi tagavaatepeeglid ei paista.
    Seevastu linna passib R+ nagu rusikas silmaauku. Kõrge juhiiste, hea väljavaade, väga täpselt käituv rool ja käiguvahetus ning väike pöörderaadius tagavad tõelise sõidunaudingu. Igatahes on nii käiguosa kui vedrustuse puhul olnud koostöö Opeliga igati asja eest.
  • Hetkel kuum
Paul Künnap: Soome ja Rootsi võidujooks terase pärast annab Eestile õppetunde
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Balti aktsiad jätkasid tõusulainel
Neljapäeval sai sel nädalal alanud Balti aktsiate tõus jätku, kui Balti koondindeks Baltic Benchmark kerkis 0,36%.
Neljapäeval sai sel nädalal alanud Balti aktsiate tõus jätku, kui Balti koondindeks Baltic Benchmark kerkis 0,36%.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Teabevara on nagu ülikool
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Raadiohommikus: järeldused, mida investor peaks tegema tulemuste nädalast
Võtame börsivaatleja ja investori Aivar Õepa kaasabil kokku suure tulemuste nädala ookeani taga. Milliste ettevõtete tulemused vastasid turgude ootustele, millised valmistasid pettumise ja kuidas tuleks investoritel saadud info valguses oma portfelle sättida? Mis ootab ees suure seitsmiku aktsiaid?
Võtame börsivaatleja ja investori Aivar Õepa kaasabil kokku suure tulemuste nädala ookeani taga. Milliste ettevõtete tulemused vastasid turgude ootustele, millised valmistasid pettumise ja kuidas tuleks investoritel saadud info valguses oma portfelle sättida? Mis ootab ees suure seitsmiku aktsiaid?
Reformierakonna ärimehega seotud kinnisvaraplaan Viimsis tehti kohtus pihuks ja põrmuks
Reformierakonna poliitiku Märt Vooglaiu äripartneri kinnisvaraarendus sai kohtus punase tule ja suure tõenäosusega tuleb Viimsi vallal paksu pahandust tekitanud detailplaneering kehtetuks tunnistada.
Reformierakonna poliitiku Märt Vooglaiu äripartneri kinnisvaraarendus sai kohtus punase tule ja suure tõenäosusega tuleb Viimsi vallal paksu pahandust tekitanud detailplaneering kehtetuks tunnistada.