Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Motivatsiooni suurendamiseks sobib vestlus paremini kui koolitus

    Ettevõtete juhid on sageli palunud läbi viia oma müügipersonalile tunni-paari pikkuseid motiveerivaid ettekandeid, vestlusi erinevatel teemadel. Taustauuringuga on selgunud, et tihti on vajatud hoopis efektiivset sellealast treeningprogrammi.
    On esinenud ka selliseid juhtumeid, mil soovitud treeningprogrammi pakkumist ette valmistades on selgunud, et tegelikult võib asja lahendada lühivestluste abil. Seepärast tuleks natuke lähemalt uurida, millistel põhjustel tuleks eelistada üht teisele.
    Need sobivad lahenduseks vaid tingimusel, et tegemist on professionaalse müügipersonaliga. See tähendab, et töötajad tunnevad oma tooteid, teavad firma strateegiat ja eesmärke, nende planeering on hea ja nad valdavad erinevaid müügitehnikaid. Ent ka sellise müügipersonali puhul võib ette tulla vastukäimisi, mis röövivad neilt julguse ja tuju. Kui neid iga päev tabavad äraütlemised ja kaotused, tekib lõpuks tunne, et klientide juures on nad vaenlaste keskel.
    Kontorisse tagasi pöördudes tuleb neil kuulata ülemuse pettumusavaldusi või etteheiteid tulemuste puudumise pärast. Ka kodus võib nende eraelu mõjutada ummik, millesse nad on sattunud.
    Teiste sõnadega ? müügimehed on kaotanud osa oma enesekindlusest ja usust endasse, kadunud on hea meeleolu, loomingulisus ja inspiratsioon, mis on hädavajalikud heade tulemuste saavutamiseks.
    Tegelikult on ju ülemuse ülesanne seda negatiivset situatsiooni muuta, ent mitmel põhjusel võib olla parem kasutada abi väljastpoolt. Võib-olla on ka ülemusel endal ?hing rinnus kinni? nagu müüjatelgi. Oma sõnumite kaalukamaks muutmiseks võib tal olla vaja kellelegi viidata. Kõige sagedamini on olukord siiski selline, et ülemus on kõiki neid asju juba nii mitu korda korranud ja nüüd tuleb neid serveerida teistmoodi. Tihti on just väljast tulnud inspiratsioon uuenduste algatajaks.
    Head lühivestlused põhinevad enamjaolt tunnetel ja pigem motivatsioonil kui informatsioonil. Õigesti huumorit kasutades on võimalik tõsta meeleolu, niiviisi maskist läbi tungida ja sõnum edastada. Nii et hoolimata piiratud kestvusest võivad taolised vestlused olla vägagi õigustatud.
    Iseenesest mõistetavalt korraldatakse muudatuste puhul müügipersonalile treeninguid, koolitusi. Enamus firmasid korraldab seoses uute toodete turustamisega tootekoolitusi. Läbiviijateks on kas pädevad kaastöötajad või tarnijad. Tihti oleks mõistlik treeningut pisut laiendada ja proovida treeningu käigus leida sinna juurde ka häid müügiargumente.
    Ent muudatused võivad olla ka teistsugused ? näiteks muudatused turul, planeerimises ja organisatsiooni ülesehituses, mille eduka läbiviimise eelduseks on põhjalik treening.
    Kui uued ülesanded ja/või probleemid on teada ja neid on tunnistatud, tuleb varuda aega ja raha protsessi jaoks, mis koosneb efektiivse treeningutsükli ettevalmistusest, läbiviimisest ja selle tulemuste jälgimisest edaspidise tegevuse käigus.
    Müügitöö on tänapäeval hoopis teistsugune kui varem, esitades müüjatele uusi ja suuremaid nõudmisi. Professionaalsed hankijad soovivad tänapäeval leida mitte lihtsalt tarnijaid, vaid häid koostööpartnereid, keda võib usaldada. Otsused on tihti väga suuremahulised ja nende tegemises osaleb palju inimesi. See nõuab müüjalt oskust võtta arvesse mitmeid erinevaid seisukohti, psühholoogia tundmist, ja mõistmist, et ei ole vaja jahtida tellimust, vaid luua kliendiga pikaajalised suhted.
    Pole mingit kahtlust, et neid nõudmisi on võimalik täita. Enamikul müüjatel on suur kasutamata potentsiaal, mida saab välja tuua vaid professionaalse treeningu abil.
    Kokkuvõtteks ? seal, kus on vaja eelkõige inspiratsiooni ja motivatsiooni, on õigeks lahenduseks vestlused. Seal, kus on vaja meetodeid muuta, neid uuendada või ette valmistada, annab tulemusi vaid professionaalne treening.
    Autor: Mati Ruul
  • Hetkel kuum
Asjatundja: autoturg seisab kaubandussõja lävel Tesla müük kidub, Musk hämab
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Kevadine hinnasula aktsiaturul paiskas ostukohad lagedale
Kasumijahil investorid ja kauplejad otsivad turul õiget aega investeerimistehingute tegemiseks. Õnnestunud tehinguks on vaja aga õigele ajale pihta saada kaks korda – esimest korda siis, kui ost sooritatakse, ja teist korda siis, kui hoolikalt valitud positsioon maha müüakse.
Kasumijahil investorid ja kauplejad otsivad turul õiget aega investeerimistehingute tegemiseks. Õnnestunud tehinguks on vaja aga õigele ajale pihta saada kaks korda – esimest korda siis, kui ost sooritatakse, ja teist korda siis, kui hoolikalt valitud positsioon maha müüakse.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Luksusturismi ettevõtjad õpetavad, kuidas meelitada rikkad metsa raha kulutama
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Sääsepeletajate müüja: müüme toodet, millesse ise usume
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Pauligi kontserni tippu jõudnud Mariell Toiger: tuleb lihtsalt pihta hakata
“Julgus peale hakata on ikkagi pool võitu ja läbi selle on võimalik jõuda ka kaugemale,” ütleb Soome Pauligi kontserni juhatusse jõudnud Mariell Toiger.
“Julgus peale hakata on ikkagi pool võitu ja läbi selle on võimalik jõuda ka kaugemale,” ütleb Soome Pauligi kontserni juhatusse jõudnud Mariell Toiger.
Äripäeva arvamusliider: kui tahame Euroopa toetust Ukrainale, peame andma midagi vastu
Kas eestlastest on saanud eurooplased? Lisaks: kui sügavaks osutub EKRE kriis ning kuidas teha päriselt rohepööret.
Kas eestlastest on saanud eurooplased? Lisaks: kui sügavaks osutub EKRE kriis ning kuidas teha päriselt rohepööret.
Asjatundja: autoturg seisab kaubandussõja lävel Tesla müük kidub, Musk hämab
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Kaitsevägi värbas varasemast oluliselt rohkem tegevväelasi
2023. aastal asus tegevteenistusse läbi aegade suurim arv inimesi, teatas kaitseressursside amet.
2023. aastal asus tegevteenistusse läbi aegade suurim arv inimesi, teatas kaitseressursside amet.
Ain Kivisaar: Tallinna planeerimisamet vajab suurpuhastust
Tallinna kinnisvara arendamiseks on vaja teha Tallinna linnaplaneerimisametis suurpuhastus, ütles kinnisvaraettevõtte Metro Capital juht Ain Kivisaar.
Tallinna kinnisvara arendamiseks on vaja teha Tallinna linnaplaneerimisametis suurpuhastus, ütles kinnisvaraettevõtte Metro Capital juht Ain Kivisaar.