• OMX Baltic−0,17%299,54
  • OMX Riga−0,12%888,37
  • OMX Tallinn0,11%2 063,48
  • OMX Vilnius−0,02%1 207,48
  • S&P 5000,32%6 263,7
  • DOW 300,53%44 254,78
  • Nasdaq 0,25%20 730,49
  • FTSE 100−0,13%8 926,55
  • Nikkei 225−0,16%39 599,46
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%90,65
  • OMX Baltic−0,17%299,54
  • OMX Riga−0,12%888,37
  • OMX Tallinn0,11%2 063,48
  • OMX Vilnius−0,02%1 207,48
  • S&P 5000,32%6 263,7
  • DOW 300,53%44 254,78
  • Nasdaq 0,25%20 730,49
  • FTSE 100−0,13%8 926,55
  • Nikkei 225−0,16%39 599,46
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%90,65
  • 08.05.01, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Edelaraudteele pääseb kaubaga üheksast jaamast

Edelaraudteele kuuluvad raudteeliinid Tallinn?Lelle?Viljandi ja Lelle?Pärnu?Mõisaküla. Neil liinidel on kokku 37 jaama, milles kaubavedusid saab teostada üheksas.
Soovides alustada Edelaraudtee kaubajaamadest kaubavedu, peab klient raudteefirmale teatama kuu aega ette ja koostama vedude kuu plaani. Kuu plaanis peab olema kirjas aeg, millal tahetakse kaupa vedada, transpordi alg- ja lõppjaam ning kaubakogused. Hiljemalt kolm päeva enne vedu tuleb saata täpsustatud plaan vagunite tellimiseks. Kui vedu väljub Edelaraudtee liinidelt Eesti Raudtee liinidele, tuleb Eesti Raudteelt taotleda kliendikood. Edelaraudtee kaubaveoteenistuse direktori Jaan Ratniku kinnitusel on kliendikoodi taotlemine vaid päeva küsimus.
Edasi tuleb otsustada, kuidas hakkab toimuma jaamas kauba laadimine. Kui Eesti Raudtee kaubajaamades on firmad, kes osutavad laadimisteenust, siis Edelaraudtee jaamades peab kauba omanik kauba ise vagunisse laadima. See tähendab, et kauba omanikul peab olema spetsialist, kes on teinud Eesti Raudtees eksami kaupade vagunisse laadimise kohta. ?Selleks on terve suur raamat erinevate kaupade kohta ja kuidas neid endise N Liidu vaguniparki laetakse,? räägib Ratnik. Laadimisspetsialisti koolitamine ongi Ratniku väitel kaubavedude alustamise juures kõige aeganõudvam tegevus, sest laadimisreeglitega raamat nõuab tutvumiseks paar õhtut ja päeva, enne kui teha Eesti Raudtees vastav eksam.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Kaubavedude planeerimisel peab arvestama ka laadimiseks kasutatavate haruteede vagunite mahutavusega. Paljud haruteed kuuluvad eraomanikele ning nende kasutamiseks peab olema omaniku luba. Näiteks kuulub eraomanikule Edelaraudtee kaubajaamades olev ainus vedelkütuste laadimise harutee Viljandis.
Suurem osa ülejäänud Eesti raudteeliinidest kuulub Eesti Raudteele (v.a Riisipere?Haapsalu raudteeliin). Eesti Raudtee liinidel asuvast 41 kaubajaamast võib lugeda järgmisest transpordi rubriigist.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 0 p 3 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele