Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Kalevi esimese kvartali kasum kasvas üle 12%
Kommivabriku käibeks kujunes esimeses kvartalis üle 72 miljoni krooni, mis on võrreldes eelmise aasta sama perioodiga vähenenud 10 protsenti ehk 8 miljoni krooni võrra.
Esimese kvartali käibe langus oli ettevõtte teatel lühiajaline ning seotud ettevõtte uue müügi- ja logistikasüsteemi käivitamisega.
Vastavalt uuele turustusstrateegiale läheb Kalev üle otsejaotussüsteemile, mis eelarvestuste kohaselt vähendab endiste ainsate edasimüüjate ? hulgimüügifirmade poolt tellitud koguseid.
Seevastu on kasvava trendiga tellimused otse kauplustelt ja kaubanduskettidelt. Seoses otsejaotussüsteemile üleminekuga on ettevõte planeerinud suurendada Kalevi toodete kättesaadavust üle Eesti.
Kalevi müügimaht esimeses kvartalis moodustas ligemale 1770 tonni, millest 27 protsenti moodustas eksport. Tooteid eksporditi eelkõige Lätti, Leetu, Ukrainasse ja Skandinaaviasse. Suurim osakaal kondiitritööstuse esimese kvartali ekspordis on Lätis, moodustades poole kogu ettevõtte ekspordimahust.
Võrreldes eelmise aasta sama perioodiga on vähenenud nii üldhaldus-, äri- kui ka finantskulud.
Seoses ettevõtte, sealhulgas tootmisprotsessi, efektiivistamisega on vähenenud ka tootmise kaudsed kulud, mis väljendub suurenenud brutokasumis. Kalevi brutorentaablus kasvas võrreldes eelmise aasta esimese kvartaliga 6%. Rentaabluse kasv on Kalevi teatel seotud aasta jooksul ettevõttes ellu viidud tänapäevaste juhtimis- ja majandamisvõtete rakendamisega.
Autor: ÄP Online