Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Veidrast tõukerattast on saanud moehitt
Ehkki Eestis piirdub sõiduriista kasutajaskond hetkel peamiselt üliõpilaste ja trendikate klubiinimestega, võib tõukerattaga sõitu soovitada tujutõstva liiklemismoodusena nii noortele kui vanadele uljaspeadele.
Tallinna on palju kritiseeritud sellepärast, et linnas pole korralikke jalgrattateid, mistõttu ratturid peavad eluga riskides autode vahel ristlema. Kaalult kerge, ilma amortideta ja väikeste ratastega linnatõukeratas sobib hästi sõitmiseks just kõnniteedel, kus on vähem konarusi ning auke. Kaaskodanike tervise huvides ja kõrgete äärekivide tõttu ei maksaks trotuaaridel siiski väga suuri kiiruseid aretada. Kuigi räägitakse, et rattasõit on oskus, mis mitte kunagi ei unune, nõuab lapsepõlves iseenesestmõistetav hoogne liuglemine tõukerattaga täiskasvanuna pisut harjutamist. Lisaks kitsaste ratastega tasakaalu hoidmisele on raske harjuda sadula puudumisega ja sellega, et pidur asub tagumise ratta peal. Samuti väsib kergesti tõukejalg. Hoolimata teatud vilumust nõudvatest iseärasustest, võidab keskkonna- ja tervisesõbralik sõiduriist järjest enam poolehoidjaid.
?Tõukerattamood tuli meile Skandinaavia maadest, kus rattad saavutasid lühikese ajaga suure populaarsuse. Kuigi tõukerattaid ostetakse Eestis praegugi üsna hästi, kasvaks sõitjate arv kindlasti oluliselt, kui meil ehitataks rohkem jalgrattateid,? räägib Hawaii Express OÜ müügimees Aivo Ait. Tema sõnul on tõukeratas linnaoludes väga praktiline riist, sest seda on lihtne kokku panna ja seljakotti või auto pagasiruumi paigutada.
Ratas igale maitsele
alumiiniumraamiga tõukeratas on kaalult hästi kerge, hind 1690 krroosakashõbedase terasraamiga tõukeratta hind 790 krratta juhtraua kõrgus on reguleeritav
Allikas: Edith Kiilmaa
Autor: Ethel Kiilmaa