Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Reklaamiagentuuri valikul otsustavad suhted

    Reklaamiagentuuri valikul saab loomingulise ja strateegilise mõtlemise kõrval oluliseks agentuuri koostöövõime. Aura mahla meeskond korraldas agentuuri valimiseks kaks vooru, otsustades lõppkokkuvõttes siiski sisetunde ajel.
    Üksteise järel nägime agentuuride esitatud pakendi kontseptsioone ? üks tempokam, rõõmsam ja ülevoolavam kui teine. Väljapakutud brändinimed olid tuletatud võõrapäraste viljade nimedest või viitasid Ladina-Ameerika suurlinnadele. Ideed tundusid turvalised ? olime neid juba poelettidel näinud. Hakkasime isegi kahtlema oma soovis konkurentidest eristuda.
    Aeg pitsitas, mistõttu pidime endile partneri välja valima. Proovisime olla nii objektiivsed kui võimalik, hinnates võrdsel määral pakendikujundustega jäetud muljet ning agentuuri üldist visiooni kaubamärgi turuletoomisel. Asjaolust, et kontseptsioonid ei sobinud, püüdsime üle olla.
    Sõelale jäi kaks agentuuri, kes võrreldes teiste konkursil osalenutega suutsid kõige veenvamalt esitada nii visiooni kaubamärgi kontseptsiooni kohta kui ka näidata väga head taset pakendikujundustes.
    Valiku juures oli üks väike aga. Mõlemad agentuurid esitasid kaubamärgi kontseptsioonist täpselt ühesuguse visiooni, mis kandis sõnumit: hommikune ärataja. Võite ise ette kujutada meie segadust ja üllatust, kui kaks erinevat seltskonda räägivad tunniajase vahega täpselt samasugusest strateegiast ning me peame diskuteerima täpselt samasuguste põhjenduste üle.
    Lõpuks tekkis (küll naljaga pooleks) paranoia ? äkki on agentuurid omavahel kokku leppinud, veenmaks meid, et selline tore ja läbiproovitud strateegia töötab kindlasti. Meie paranoial ei olnud alust, kuid sarnaste läbiproovitud lähenemiste esitamine pani meid kahtlema eristumise soovis.
    Järgnevalt korraldasime teise vooru, kuhu palusime vaid kaks sõelale jäänud agentuuri. Valisime kaubamärgi nime, mille põhjal sai koostada sarnanemisele ja eristumisele viivaid strateegiaid ning palusime sellest lähtuvalt koostada storyboard?e ja layout?e. Koostasime isegi nimekirja, kus näitasime agentuuridele, et meie otsuse määravad võrdsetes osades ära finantsküsimused, pakendi kontseptsioon, strateegia ja esitatud storyboard?id ning layout?id. Tulemused olid huvitavad, kuid ei erinenud oluliselt juba varem väljapakututest.
    Mida objektiivsemaks me paberi peal muutusime, seda subjektiivsemaks muutus otsustamine. Olles juba teadlikud, et tegelikkuses pakutavad kontseptsioonid meile ei sobi, hakkasime hindama agentuuride mõtlemist ja koostöövalmidust (kuid seda on väga keeruline objektiivselt mõõta), sest pärast võitja väljavalimist pidi töö alles lahti minema. Tahtsime suhtest: Potentsiaalne Klient ? Potentsiaalne Agentuur leida Potentsiaalset Meeskonda.
    Olime taas jõudnud surnud seisu. Tegelikult poleks meil olnud teist vooru vaja korraldada. Oleksime säästnud aega ja raha ning jõudnud väljavalitud partneriga alustada juba uue kontseptsiooni väljatöötamist.
    Kuna agentuurid olid võrdselt heal tasemel, tuginesime valikut tehes nelja objektiivse kriteeriumi kõrval ka sisetundele ? kas agentuurist saaks hea partner või saaks temast lihtsalt agentuur. Sest üheskoos tuli hakata välja töötama uut kontseptsiooni ning sellega sobivat nime. Kuna agentuuri valiku protsess on keeruline, kaasasime meeskonda ka mõned konsultandid, kes vaataksid meie projektile väljastpoolt ja suudaksid olla pisut objektiivsemad kui me ise.
    Autor: Katre Kõvask
  • Hetkel kuum
TalTechi professor: miks Eesti lennundus tähendab raha tuulde loopimist
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
Hoolimata Boeingu äparduste jadast jäävad investorid lennukitootjale truuks
Ehkki Boeing on üle elanud mitmeid õnnetusi ning süüdistusi, jätkub lennukitootjal Wall Streetil üllatavaid palju toetajaid, kirjutab Bloomberg.
Ehkki Boeing on üle elanud mitmeid õnnetusi ning süüdistusi, jätkub lennukitootjal Wall Streetil üllatavaid palju toetajaid, kirjutab Bloomberg.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht avas lahkumise tagamaid “Astusin nagu jooksulindilt maha”
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
General Motorsi esimene kvartal ületas kõiki prognoose
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Narva tööstusinkubaator hakkab ettevõtteid Ida-Virumaale meelitama
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Möödunud sügisel lõhutud Eesti-Soome gaasitoru pandi uuesti tööle
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.