• OMX Baltic−0,19%298,97
  • OMX Riga0,07%891,39
  • OMX Tallinn−0,28%2 055,59
  • OMX Vilnius−0,01%1 206,2
  • S&P 500−0,01%6 296,79
  • DOW 30−0,32%44 342,19
  • Nasdaq 0,05%20 895,66
  • FTSE 1000,22%8 992,12
  • Nikkei 225−0,21%39 819,11
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%91,32
  • OMX Baltic−0,19%298,97
  • OMX Riga0,07%891,39
  • OMX Tallinn−0,28%2 055,59
  • OMX Vilnius−0,01%1 206,2
  • S&P 500−0,01%6 296,79
  • DOW 30−0,32%44 342,19
  • Nasdaq 0,05%20 895,66
  • FTSE 1000,22%8 992,12
  • Nikkei 225−0,21%39 819,11
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%91,32
  • 14.06.01, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Endine Maapanga pankur kantis bussifirma vara

Arvo Sarapuu perefirma, Järve Bussipark, kes omandas Järve ATP vara, hangib Kohtla-Järve linnaliini busside jaoks kütust kahe firma, ATG Oil ja Oilfield kaudu. Tegemist on 40 000kroonise kapitaliga osaühingutega, mida iseloomustab telefoninumbrite puudumine.
Firma siseelu tundva inimese andmetel ostetakse Kohtla-Järve linna busside käigushoidmiseks riiulifirmadelt kütust hinnaga umbes 7,5 krooni liiter.
Järve ATP tegevjuht Enno Tamm teatas eelmise aasta novembri lõpus ETA-le hinnatõusu põhjendades, et praegu maksab diislikütus firma jaoks 9,5 krooni.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Kokku sõidavad Kohtla-Järve linnaliine sõitvad bussid kütust läbi enam kui miljoni krooni eest kuus. Sarapuu olukorda raskendab asjaolu, et maavalitsus võttis aasta alguses ära kaks miljonit krooni dotatsiooni.
Allikate väitel on see peaaegu ainus tee kütuse hankimiseks, sest pärast enam kui miljoniliste võlgade tekkimist kahele kütusefirmale ei söanda kütusemüüjad Sarapuu firmaga tegemist teha.
ATG Oili juhatuse liikmeks on registreeritud Arvo Sarapuu tütar Meril Sarapuu, kes ei pidanud end pädevaks firma majandustegevusest rääkima.
Asjatundjate väitel võimaldab Sarapuu rakendatav skeem perefirmal teenida.
Perefirma ostab kütust odavamalt sisse kui edasi müüb ning vaheraha jääb n-ö perekonda. Järve Bussipargi üks juhtidest on Arvo Sarapuu sugulane Rainer Sarapuu.
Arvo Sarapuu ei soovinud Kohtla-Järve bussimajanduse teemal end nädalase välismaal viibimisega vabandades vestelda.
Firmat tundvate inimeste andmetel vahetati viimastel kuudel ATG Oil Oilfieldi vastu põhjusel, et ATG Oilil puudus kütusega kauplemiseks vajalik turuluba. Oilfield on asutatud riiulifirmade müüjatena tuntud perekond Krachtide abil.
Arvo Sarapuu firma üritab Kohtla-Järvel konkureerida OÜ VS Angirasega. Selle kümned Mercedese mikrobussi sõidavad vandel suitsevatel bussipargi Scaniatel sabas ning korjavad sõitjaid.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Arvo Sarapuu firma Lucius Kaubandus ostis Kohtla-Järve munitsipaalettevõtte Järve ATP vara mõne uuema bussi hinna, 2,5 miljoni krooni eest ära 26. veebruaril.
Dokumentidest selgub, et tolleks ajaks oli firma pankrot möödapääsmatu: ettevõttel oli 13 miljoni krooni eest võlgu, mida Sarapuu enne ostu ka teadis.
Pankrotihalduri, maavalitsuse ametnike jt andmetest nähtub, et ainus võimalus ellu jäämiseks oli vara firmast välja kantida.
Praeguseks on Järve ATP ilma varata. Nii bussid kui hooned on kohe pärast ATP ostu märtsi alguses vormistatud ASile Järve Bussipark. See on võlgades bussipargi ära ostnud Lucius Kaubanduse uus ärinimi.
Müügileping sõlmiti tingimusel, et 43 sõiduki, peamiselt busside väärtus, üks miljon krooni makstakse võrdsetes osades ära 2005. aastaks.
Tänaseks ei ole perekond Sarapuud busside ostmiseks veel sentigi kulutanud. Hoonete eest on nad maksnud ümmarguselt 875 000 krooni.
Järve ATPsse jäi maha 13 miljoni krooni eest võlgu: 6,2 miljonit krooni maksuametile, 1,5 miljonit krooni kütuse eest ASile Kris Kütus, lisaks 1 miljon krooni samuti kütuse eest ASile Kagu Petrool, töötajate palgad jne.
Kuna Järve ATP vara muutus Järve Bussipargi omandiks, pole Järve ATP võlausaldajatel suurt lootust.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Pankrotihalduri Terje Eipre väitel jäi Järve ATPsse vara 748 641 krooni eest. See koosneb tänaseks vananenud bussside varuosadest. ?Minu hinnangul pole neil turuväärtust,? väitis Eipre. Muud vara on umbes poole miljoni eest, kuid igal juhul ületavad kohustused halduri teatel vara vähemalt 11 miljoni krooni võrra.
12. märtsil algatati vara liikumise uurimiseks Järve ATPst Järve Bussiparki kriminaalasi. Seda on praeguseks umbes kuu aega menetlenud keskkriminaalpolitsei, kuid mingitest tulemustest on politseinike väitel veel vara rääkida.
Ida-Viru maksuameti andmetel peaks uus katse asja kohtus arutada toimuma 21. juunil.
?Järve ATP on seni venitanud,? ütles Ida-Viru maksuameti direktori kohusetäitja Raissa Vares.
?Arvan, et töötajad saavad oma raha ilmselt siiski kätte ning osaliselt saab selle ka maksuamet,? ennustas Terje Eipre.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    1 k 29 p 6 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele