Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Endine Maapanga pankur kantis bussifirma vara

    Arvo Sarapuu perefirma, Järve Bussipark, kes omandas Järve ATP vara, hangib Kohtla-Järve linnaliini busside jaoks kütust kahe firma, ATG Oil ja Oilfield kaudu. Tegemist on 40 000kroonise kapitaliga osaühingutega, mida iseloomustab telefoninumbrite puudumine.
    Firma siseelu tundva inimese andmetel ostetakse Kohtla-Järve linna busside käigushoidmiseks riiulifirmadelt kütust hinnaga umbes 7,5 krooni liiter.
    Järve ATP tegevjuht Enno Tamm teatas eelmise aasta novembri lõpus ETA-le hinnatõusu põhjendades, et praegu maksab diislikütus firma jaoks 9,5 krooni.
    Kokku sõidavad Kohtla-Järve linnaliine sõitvad bussid kütust läbi enam kui miljoni krooni eest kuus. Sarapuu olukorda raskendab asjaolu, et maavalitsus võttis aasta alguses ära kaks miljonit krooni dotatsiooni.
    Allikate väitel on see peaaegu ainus tee kütuse hankimiseks, sest pärast enam kui miljoniliste võlgade tekkimist kahele kütusefirmale ei söanda kütusemüüjad Sarapuu firmaga tegemist teha.
    ATG Oili juhatuse liikmeks on registreeritud Arvo Sarapuu tütar Meril Sarapuu, kes ei pidanud end pädevaks firma majandustegevusest rääkima.
    Asjatundjate väitel võimaldab Sarapuu rakendatav skeem perefirmal teenida.
    Perefirma ostab kütust odavamalt sisse kui edasi müüb ning vaheraha jääb n-ö perekonda. Järve Bussipargi üks juhtidest on Arvo Sarapuu sugulane Rainer Sarapuu.
    Arvo Sarapuu ei soovinud Kohtla-Järve bussimajanduse teemal end nädalase välismaal viibimisega vabandades vestelda.
    Firmat tundvate inimeste andmetel vahetati viimastel kuudel ATG Oil Oilfieldi vastu põhjusel, et ATG Oilil puudus kütusega kauplemiseks vajalik turuluba. Oilfield on asutatud riiulifirmade müüjatena tuntud perekond Krachtide abil.
    Arvo Sarapuu firma üritab Kohtla-Järvel konkureerida OÜ VS Angirasega. Selle kümned Mercedese mikrobussi sõidavad vandel suitsevatel bussipargi Scaniatel sabas ning korjavad sõitjaid.
    Arvo Sarapuu firma Lucius Kaubandus ostis Kohtla-Järve munitsipaalettevõtte Järve ATP vara mõne uuema bussi hinna, 2,5 miljoni krooni eest ära 26. veebruaril.
    Dokumentidest selgub, et tolleks ajaks oli firma pankrot möödapääsmatu: ettevõttel oli 13 miljoni krooni eest võlgu, mida Sarapuu enne ostu ka teadis.
    Pankrotihalduri, maavalitsuse ametnike jt andmetest nähtub, et ainus võimalus ellu jäämiseks oli vara firmast välja kantida.
    Praeguseks on Järve ATP ilma varata. Nii bussid kui hooned on kohe pärast ATP ostu märtsi alguses vormistatud ASile Järve Bussipark. See on võlgades bussipargi ära ostnud Lucius Kaubanduse uus ärinimi.
    Müügileping sõlmiti tingimusel, et 43 sõiduki, peamiselt busside väärtus, üks miljon krooni makstakse võrdsetes osades ära 2005. aastaks.
    Tänaseks ei ole perekond Sarapuud busside ostmiseks veel sentigi kulutanud. Hoonete eest on nad maksnud ümmarguselt 875 000 krooni.
    Järve ATPsse jäi maha 13 miljoni krooni eest võlgu: 6,2 miljonit krooni maksuametile, 1,5 miljonit krooni kütuse eest ASile Kris Kütus, lisaks 1 miljon krooni samuti kütuse eest ASile Kagu Petrool, töötajate palgad jne.
    Kuna Järve ATP vara muutus Järve Bussipargi omandiks, pole Järve ATP võlausaldajatel suurt lootust.
    Pankrotihalduri Terje Eipre väitel jäi Järve ATPsse vara 748 641 krooni eest. See koosneb tänaseks vananenud bussside varuosadest. ?Minu hinnangul pole neil turuväärtust,? väitis Eipre. Muud vara on umbes poole miljoni eest, kuid igal juhul ületavad kohustused halduri teatel vara vähemalt 11 miljoni krooni võrra.
    12. märtsil algatati vara liikumise uurimiseks Järve ATPst Järve Bussiparki kriminaalasi. Seda on praeguseks umbes kuu aega menetlenud keskkriminaalpolitsei, kuid mingitest tulemustest on politseinike väitel veel vara rääkida.
    Ida-Viru maksuameti andmetel peaks uus katse asja kohtus arutada toimuma 21. juunil.
    ?Järve ATP on seni venitanud,? ütles Ida-Viru maksuameti direktori kohusetäitja Raissa Vares.
    ?Arvan, et töötajad saavad oma raha ilmselt siiski kätte ning osaliselt saab selle ka maksuamet,? ennustas Terje Eipre.
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Netflix sai miljoneid kliente juurde, kuid aktsia langes ikka
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Usaldamatus valitsuse majanduspoliitika suhtes on järsult kasvanud
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.