Hetkel erinevad oluliselt ettevõtte asutamist ja tegutsemist ning ettevõtteliike sätestavad seadused. Kui Eestis kehtib tänapäevane Äriseadustik juba 1996. aastast, siis Lätis on siiani jõus 1990ndate alguses vastu võetud, kuid praeguseks vananenud, paljudest erinevatest seadustest koosnev ettevõtlusseadustik. Uus Äriseadustik peaks Lätis kehtima hakkama käesoleva aasta 1. juulist, siis muutub selles orienteerumine Eesti ettevõtjale lihtsamaks, kuna see sarnaneb üldjoontes meie vastava seadusega.
Lisaks seaduste erinevusele teeb tegutsemise esialgu problemaatiliseks ka keelebarjäär. Suur osa vajalikust infost on ju kättesaadav ainult läti keeles.
Et üle saada raskustest, mis tekivad juba nii ettevõtte asutamisel kui ka näiteks raamatupidamise korraldamisel, on soovitav kasutada kvalifitseeritud õigusbüroode ja raamatupidamisfirmade teenuseid. Mitmed ettevõtjad on rõhutanud, et nende firmade puhul tuleb jälgida selliseid vajalikke omadusi nagu tuntud või tunnustatud, korralik ja mitte kõige odavam. Sest vastupidisel juhul võib sattuda ka libateenuse otsa.
Soovitav oleks kindlasti enne konkreetsemalt tegutsema hakkamist ennast kõige eesootavaga ? konkreetse toote turg, seadused jm ? võimalikult täpselt kurssi viia.
Võib öelda, et tihti tekitavad ettevõtjad ka ise endale probleeme. Kui üritatakse turule tulla eelnimetatud kodutööd tegemata, ei lähe kindlasti kõik libedalt. Varem kohtas Lätis sageli ka eestlaste üleolevat suhtumist kohalikesse oludesse, mis samuti ei loo soodsat äriõhkkonda.
Kui eelkirjeldatud probleemid võivad suure tõenäosusega ees oodata igal võõral turul, siis Lätis toovad mitmed ettevõtjad esile ka probleemid tööjõuga. Probleem ei ole niivõrd kvalifitseeritud tööjõu puudumises ühel või teisel alal, kuivõrd töötajate lojaalsuses ja usaldatavuses. Võib tuua hulgaliselt näiteid, kuidas firma käivitanud eestlane suundub tagasi Eestisse (emafirma käsutusse) ning Läti tütarfirmat juhtima jäetud kohalik töötaja kas ei saa sellega hakkama või tarvitab usaldust hoopis kurjasti. Mitmed ettevõtjad on pidanud oluliseks hoiatada uusi tulijaid, et siin ei saa läbi reeglita ?Usalda, aga kontrolli!?.
Probleemiks on ka suhteliselt suur bürokraatia, kuigi mitmete ametiasutuste tööd, millega kindlasti kokku tuleb puutuda (näiteks ettevõtteregister, kodakondsus- ja migratsiooniamet), hindavad ettevõtjad heaks ja korrektseks.
Teatavasti on Lätil probleeme ka korruptsiooniga (valdkonda on probleemseks hinnanud mitmed rahvusvahelised uuringud). Selleks loob võimaluse juba seadusandlik tasand. Rohkem kui Eesti puhul on Läti seadustega jäetud otsustamisruumi ametnikele-komisjonidele. See võimaldab subjektiivseid otsuseid ja ametnike mõjutamist. Lisaks on paljud ettevõtjad pidanud probleemiks otsuste tegemise ja info liikumise aeglust ametkondades.