• OMX Baltic0,06%298,97
  • OMX Riga−0,21%889,03
  • OMX Tallinn0,18%2 058,65
  • OMX Vilnius−0,02%1 203,64
  • S&P 500−0,33%6 259,75
  • DOW 30−0,63%44 371,51
  • Nasdaq −0,22%20 585,53
  • FTSE 100−0,38%8 941,12
  • Nikkei 225−0,19%39 569,68
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%91,25
  • OMX Baltic0,06%298,97
  • OMX Riga−0,21%889,03
  • OMX Tallinn0,18%2 058,65
  • OMX Vilnius−0,02%1 203,64
  • S&P 500−0,33%6 259,75
  • DOW 30−0,63%44 371,51
  • Nasdaq −0,22%20 585,53
  • FTSE 100−0,38%8 941,12
  • Nikkei 225−0,19%39 569,68
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%91,25
  • 02.07.01, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Vormsilased tahavad mandrile

Parvlaevaliiklus mandrilt Hiiu- ja Saaremaale on suurte parvlaevade liiniletuleku ning meretee süvendamise järel regulaarne ja mugav. Parvlaevaühendus Vormsiga aga püsib sellisena nagu ta on olnud vähemalt viimased pooltosinat aastat, laevakompanii parvlaev on liiga kulukas ja kõikuva veetasemega Väinamere jaoks liiga suure süvisega.
Saaremaa Laevakompaniid (SLK) on ajakirjanduses korduvalt kahtlustatud riigi dotatsiooni kasutamises erahuvides. Riigi raha toel on end tagasihoidliku eramesinikuna tutvustada armastav laevnik Vjatseslav Leedo ehitanud korraliku eralaevastiku. Rohkem kui Saaremaa mesiniku huvid riigi rahapoti juures, mõjutab Vormsi parvlaevaühenduse korraldust laevakompanii suutmatus või ükskõiksus väikese saare elanike ja turistide veol mandrilt saarele. Tankide ja soomukite veoks ehitatud SLK raudlaev popsutab saarele siis, kui veeseis lubab ja tulusamad reisid mandrilt Hiiumaale tehtud. Ülepääsu ootavad koolipoisid silkavad kevadeti eluga riskides üle hapra jää ja Vormsi vallavanem käib mandril tööasju ajamas tõukekelguga. SLK ei ole huvitatud kohandama sõidugraafikut ega asendama liiga suuri ja kulukaid väiksema süvise ja kuluga parvlaevadega. Kompaniid huvitab vaid riigi toetus, mitte vormsilaste koduigatsus ja ametiasjad.
Kui riigi toetus, mida Vormsiga ühenduse pidamiseks makstakse SLK-le, laekuks maakonnale, oleksid Vormsi vallavalitsus ja Lääne maavalitsus otsekohe nõus hakkama korraldama laevaliiklust mandrilt saarele.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Kui laevaühendus Vormsiga poleks enam eduka kompanii tüütu ja kahjumit toov kohustus, siis küllap leiaksid uued ettevõtjad liinile sobivamad laevad ja sõidugraafiku ega jätaks vormsilasi päevadeks kaldale ülepääsu ootama.
Autor: Andrus Karnau

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 4 p 2 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele