Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Uue seadusega kahjuraha kohe kätte

    30. aprillil 2001 kuulutati presidendi otsusega välja kauaoodatud liikluskindlustuse seaduse uus versioon.
    Võrreldes eelmise seadusega, mis oli vastu võetud 1996. aasta lõpus ja mida aeg-ajalt täiendati, on uus seadus kindlustusvõtja jaoks tunduvalt kliendisõbralikum.
    Muutusi ja täiendusi on uues seaduses hulgaliselt, üheks olulisemaks neist on ilmselt see, et uues seaduses on muudetud ja lahti mõtestatud varem erinevalt mõistetavad terminid, mis sätestasid kindlustuse kehivuse territooriumi ja hüvitamise korda kindlustusjuhtumi korral.
    Kui varem hüvitati kahjud, mis olid tekkinud teedel, siis võis juhtuda, et kindlustusseltsil ei olnud võimalus hüvitada kahjusid, mis olid tekitatud näiteks tanklates, hoovides ning kohtades, kus ei toimunud avatud liiklust. Uue seaduse kohaselt loetakse teeliikluseks Eesti territooriumi, v.a mõned kohad, näiteks hoone sees ja sõidukis.
    Samuti on uue seaduse üheks meeldivamaks muutuseks kannatanule kahju hüvitamise tähtaeg. Varem oli kindlustusseltsil kohustus hüvitada tekitatud kahjud kolme kuu jooksul pärast kannatanu poolt taotluse esitamist. Uue seadusega tuleb kahju hüvitada kohe, kuid mitte hiljem kui kolmekümne päeva jooksul pärast nõude esitamist.
    Muudatusi on toimunud ka selles valdkonnas, mis puudutab võimalikke probleeme välisriigis registreeritud sõidukite kindlustamisega ja liikluskahjude hüvitamisega.
    Kuna Eesti Vabariigis on liikluskindlustus kohustuslik, tuleb liikluskindlustuse leping sõlmida iga vähemalt kaherattalise teel liiklemiseks lubatud ja 15 kilomeetrit tunnis ületava mootorsõiduki suhtes. Sõidukiga välisriigist saabudes on sõidukijuhil võimalus kasutada liiklemiseks kahte erinevat liiki kindlustuslepinguid. Esimene võimalus on sõlmida riigis, kus sõiduk arvel on, roheline kaart, mis kehtib kõigis rohelise kaardiga liitunud riikides. Teiseks ja veidi mugavamaks mooduseks on sõlmida riiki sisenemisel piiripunktis piirikindlustusleping. Kui neid kahte kindlustuslepingut võrrelda, siis eelistatumaks võib pidada piirikindlustust just seetõttu, et selle lepingu kindlustusandjaks on Eesti Liikluskindlustuse Fond, mille kohustuseks on tekkivate liikluskahjude korral kahjude hüvitamine, mille menetlusega võivad osalejad algusest kuni lõpuni kursis olla. Puuduseks võib lugeda seda, et see on kehtiv ainult Eestis.
    Juhul kui sõiduki kasutamisel leiab aset selline ebameeldiv juhtum nagu liiklusõnnetus, tuleks pärast õnnetust käituda liikluseeskirjas ja liikluskindlustuse seaduses sätestatu kohaselt. Levinumaks veaks on see, et jäetakse liiklusõnnetus kirjalikult vormistamata.
    Kirjaliku vormistamise käigus tuleb koostada juhtumi skeem, nimetada kahju tekke põhjused ja tekitaja, kirjutada üles mõlema poole sõiduki ja kindlustuspoliisi andmed ja vormistatu allkirjastada. Juhul kui liiklusõnnetuse tekke põhjused ei ole selged või kui liiklusõnnetuses osalenud juht on alkoholijoobes, peab liiklusõnnetuse vormistama politsei.
    Ning ehkki uus liikluskindlustuse seadus on värskelt vastu võetud, esineb juba sealgi mõningaid kitsaskohti, mida arvatavasti peatselt taas muutma hakatakse.
    Autor: Marek Vainola
  • Hetkel kuum
Kairit Kall: kvantiteedimajandusest kvaliteedimajanduseks
Eesti võiks muutuda kvaliteetsete toodete ja teenuste keskuseks, kuhu tullakse õppima, kuidas paremini teha, kirjutab Kairit Kall arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis.
Eesti võiks muutuda kvaliteetsete toodete ja teenuste keskuseks, kuhu tullakse õppima, kuidas paremini teha, kirjutab Kairit Kall arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis.
Saunumi käive kasvas, kahjum kahanes
Saunum Group lõpetas mulluse majandusaasta suurema käibe ja väiksema kahjumiga kui varem.
Saunum Group lõpetas mulluse majandusaasta suurema käibe ja väiksema kahjumiga kui varem.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: nonii, tibulilled, kas tulete taas? Äripidaja intervjuu oma töötajatega
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Üllar „Myrakas“ Priks tuletas vahelduseks meelde ajakirjaniku ametit pidades omandatud intervjueerimisoskused ning usutles oma sõpru, kellega koos ta on osaühingut Suur M jooksutanud. On’s tal uuel hooajal putkas üldse kedagi peale tema enda?
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Üllar „Myrakas“ Priks tuletas vahelduseks meelde ajakirjaniku ametit pidades omandatud intervjueerimisoskused ning usutles oma sõpru, kellega koos ta on osaühingut Suur M jooksutanud. On’s tal uuel hooajal putkas üldse kedagi peale tema enda?
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Genka ettevõtlusest: valin vähem raha ja rohkem vabadust
Henry Kõrvitsa ehk artistinimega Genka sõnul pole raha tema jaoks kõige olulisem. Tähtsam on oma aeg ja võimalus seda meelepäraselt veeta.
Henry Kõrvitsa ehk artistinimega Genka sõnul pole raha tema jaoks kõige olulisem. Tähtsam on oma aeg ja võimalus seda meelepäraselt veeta.
Tippjuhi nipid: mida teha, kui töötaja tuleb palka juurde küsima, aga …
Kui töötaja, kes pole teistega võrreldes olnud nii silmapaistev, tuleb palka juurde küsima, siis oled sa juhina juba õige hetke probleemidest rääkimiseks mööda lasknud, rääkis Prisma Peremarketi Eesti maajuht Teemu Kilpiä.
Kui töötaja, kes pole teistega võrreldes olnud nii silmapaistev, tuleb palka juurde küsima, siis oled sa juhina juba õige hetke probleemidest rääkimiseks mööda lasknud, rääkis Prisma Peremarketi Eesti maajuht Teemu Kilpiä.
Jaanika Altraja: rohepöördes õnnestumiseks tuleb vähendada ebavõrdsust
Ühetaoline tulumaks ja madalad varamaksud mõjuvad tänapäeval dogmaatiliste jäänukitena, mis suurendavad ebavõrdsust ja pidurdavad rohepööret, kirjutab Jaanika Altraja arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis
Ühetaoline tulumaks ja madalad varamaksud mõjuvad tänapäeval dogmaatiliste jäänukitena, mis suurendavad ebavõrdsust ja pidurdavad rohepööret, kirjutab Jaanika Altraja arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis
Ameerika RAM – üks auto kõikideks sõitudeks
Igapäevaselt tööle, naisega ostlema, pojaga trenni, nädalavahetusel sõpradega erinevaid hobisid harrastama, sekka suvilaehitusega seotud sõidud – kõik need saab edukalt tehtud aasta pikapi tiitliga pärjatud suure ja jõulise RAMiga USCAR – Ameerika Autost.
Igapäevaselt tööle, naisega ostlema, pojaga trenni, nädalavahetusel sõpradega erinevaid hobisid harrastama, sekka suvilaehitusega seotud sõidud – kõik need saab edukalt tehtud aasta pikapi tiitliga pärjatud suure ja jõulise RAMiga USCAR – Ameerika Autost.
Suur reede raadios: Jüri Ratas Keskerakonna võimust pealinnas
Tallinnas on toimunud revolutsioon: üle kahe kümnendi püsinud Keskerakonna võim on otsas. Aga kas uus võimuliit leiab neljakesi ka ühisosa?
Tallinnas on toimunud revolutsioon: üle kahe kümnendi püsinud Keskerakonna võim on otsas. Aga kas uus võimuliit leiab neljakesi ka ühisosa?
Tallinna lennujaamas enam vedelikke ja arvutit kotist välja võtma ei pea
Tallinna lennujaamas julgestuskontrolli uute masinate seadistamine ja testimine sai valmis ja enam ei pea reisijad enam vedelikke ja arvuteid käsipagasist välja võtma, teatas lennujaam.
Tallinna lennujaamas julgestuskontrolli uute masinate seadistamine ja testimine sai valmis ja enam ei pea reisijad enam vedelikke ja arvuteid käsipagasist välja võtma, teatas lennujaam.