• OMX Baltic−0,19%298,97
  • OMX Riga0,07%891,39
  • OMX Tallinn−0,28%2 055,59
  • OMX Vilnius−0,01%1 206,2
  • S&P 500−0,01%6 296,79
  • DOW 30−0,32%44 342,19
  • Nasdaq 0,05%20 895,66
  • FTSE 1000,22%8 992,12
  • Nikkei 225−0,21%39 819,11
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%91,43
  • OMX Baltic−0,19%298,97
  • OMX Riga0,07%891,39
  • OMX Tallinn−0,28%2 055,59
  • OMX Vilnius−0,01%1 206,2
  • S&P 500−0,01%6 296,79
  • DOW 30−0,32%44 342,19
  • Nasdaq 0,05%20 895,66
  • FTSE 1000,22%8 992,12
  • Nikkei 225−0,21%39 819,11
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%91,43
  • 21.08.01, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Ettepanek tulumaksuseaduse muutmise eelnõu kohta

Hiljuti valmis rahandusministeeriumis tulumaksuseaduse muutmise eelnõu, mis peaks kehtima hakkama järgmise aasta algusest.
Leian, et nimetatud eelnõusse peab sisse viima sätte töölkäimise kulude üksikisiku tulumaksuga maksustatavast tulust mahaarvamise kohta. Need kulud on töötajate poolt aasta jooksul tehtud kulutus. Paljudele moodustavad töölkäimise sõidukulud märgatava osa väljaminekutest. Näiteks Kagu-Eesti tolliametnikel isikliku sõiduautoga piiritollipunktidesse sõidu kulud moodustavad üle 15 000 krooni aastas.
Tihti on inimesed sunnitud kasutama töölkäimiseks isiklikke sõiduautosid. Seda eriti ühiskondliku transpordi puudumisel ning selle sõiduplaanide sobimatusel.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Näiteks naaberriigis Soomes arvatakse 3000 marka omavastutusosa ületavad ühiskondliku transpordiga töölkäimise sõidukulud maha üksikisiku maksustatavast tulust.
Soomes loetakse isikliku sõiduauto kasutamist kulude mahaarvamisel põhjendatuks, kui see on tingitud ühistranspordi sõiduplaanide sobimatusest või kui ühiskondliku transpordi ooteaeg päevas kujuneb pikemaks kui kaks tundi.
Arvan, et analoogselt põhjanaabritega tuleb ka Eestis lubada töölkäimise sõidukulud üksikisiku maksustatavast tulust maha arvata.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    1 k 27 p 17 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele