Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Eesti maine kujundamisest suured firmad eemal

    Sihtasutus otsustab konkursi võitja oktoobriks. Veel sel aastal saab väljavalitud agentuur brändi väljatöötamiseks riigieelarvest 8 miljonit krooni.
    Läbirääkimisi on alustatud kahe Iiri firma ? O?Malley & Hogan ja McConnells Advertising Service ? ja ühe Inglise konsultatsioonifirmaga ? Interbrand Newell & Sorrell. Need nimed Eesti agentuuride juhtidele midagi ei ütle.
    ?Nad võivad olla regioonis hinnatud, aga rahvusvahelisel areenil on tuntud peamiselt USA ja Suurbritannia firmad,? ütles rahvusvahelise suhtekorraldusfirma Hill & Knowlton Eesti esinduse juht Peep Mühls.
    Maineprojekti siinsed juhid peavad oluliseks kogemust riigisektori kampaaniatega. ?See on projekti kõige tundlikum osa ning seetõttu on oluline, et seda viivad läbi professionaalid, kellel on rahvusvaheliste riiklike turundusprojektide juhtimiskogemus,? ütles Ettevõtluse Arendamise Sihtasutuse mainekampaania projektijuht Evelin Int Lambot.
    Iiri juhtum on maailmas hinnatud kui edulugu. See on ainus riik, kes oma maa turunduse nii põhjalikult ette on võtnud.
    Hill & Knowlton Eesti juht on seisukohal, et Eestile on seni edu taganud otsuste läbipaistvus. Mühlsi hinnangul oleks olnud õigem korraldada avalik konkurss, kus teatud spetsiifilist kogemust omavatele firmadele oleks antud eelisõigusi, ent osaleda oleksid võinud ka teised rahvusvahelised agentuurid.
    Ka Hill & Knowltonil on olnud riigisektori projekte, nagu Sloveenia valitsuse nõustamine seoses Euroopa Liidu laienemisläbirääkimistega või koostöö Puerto Rico valitsusega. Eesti mainekampaania oleks Mühlsi sõnul olnud Hill & Knowltonile huvitav väljakutse.
    Ühte maailma suuremasse kommunikatsioonigruppi Omnicom Group kuuluva agentuuri DDB Worldwide Eesti tütarfirma Brand Sellers DDB asedirektor Bruno Lill on veendunud, et DDB kett saaks Eesti mainekampaaniaga hakkama. ?Igas arenenud riigis on agentuure, kes on mingil määral riigi turunduskampaaniaid teinud,? ütles Lill.
    DDB Worldwide on suuruselt kolmas reklaamikett maailmas ja esimene USAs. Firma 1999. aasta käive oli 260 mld krooni. Ketti kuuluvad 206 agentuuri 98 riigis teenindavad 1300 klienti.
    Hill & Knowltoni omanikuks on maailma suurim kommunikatsiooniteenuseid osutav kontsern WPP Group, kelle möödunud aasta käive oli 75 mld krooni. Hill & Knowlton pakub suhtekorraldusteenuseid rohkem kui 60 kontori vahendusel 30 riigis.
    Eestiga suuruselt ja klimaatiliselt sarnast Iirimaad tunti veel 80ndail vaese ja mahajäänud riigina. Iirlased alustasid oma maa marketingiga kümmekond aastat tagasi.
    80. aastate lõpus tegi Iiri valitsus otsuse arendada turismi. Otsustati välja töötada Iirimaa bränd ja Iirimaa turismibränd. Kasutati kogu esitlusskaalat alates üritustest, nagu Eurovisioon, kuni imagoreklaamideni tele-ja trükimeedias. Tagati kerge ligipääs maale ? lihtsustati viisasüsteemi ja pakuti odavaid lennupileteid. Kampaaniasse olid haaratud kõik ühiskonna grupid, sealhulgas ka välisiirlased.
    Kogu protsessi juhtis üks põhiagentuur Brand Aid, eri suundadel töötas veel kaks reklaamiagentuuri, üks neist ka Eesti konkursil osalev McConnell.
    Iirima turismibrändi viieaastase projekti eelarve oli ligi 900 mln krooni. Brändi turule toomine Londonis, Dublinis ja New Yorgis maksis 6,3 mln krooni.
    Pärast neli aastat kestnud kampaaniat külastas 1995. aastal Iirimaad 4,2 mln turisti, mis oli 15 rohkem, kui loodeti. 1985?1995 loodud uutest töökohtadest umbes kolmandik oli turismivallas. Selle tulemusena kasvas Iiri majandus 1993?1998 neli korda kiiremini kui Euroopa keskmine. Tänaseks on turism Iiri suurim majandusharu, hõlmates 18 töökohtadest.
  • Hetkel kuum
Toomas Kiho: mõelgem ka sellele, kas Nõmmest või Lasnamäest võiks saada eraldi omavalitsus
Tallinna linnavalitsus peab paratamatult mõtlema terve riigi peale, kirjutab kultuuriajakirja Akadeemia peatoimetaja Toomas Kiho vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Tallinna linnavalitsus peab paratamatult mõtlema terve riigi peale, kirjutab kultuuriajakirja Akadeemia peatoimetaja Toomas Kiho vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Müügikuu mai algas USA aktsiaturul langusega
Wall Streeti folklooris soovitatakse aktsiad mais maha müüa; soovitusele kohaselt liikusid USA aktsiaturud mai esimesel kauplemispäeval allapoole.
Wall Streeti folklooris soovitatakse aktsiad mais maha müüa; soovitusele kohaselt liikusid USA aktsiaturud mai esimesel kauplemispäeval allapoole.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Luksusturismi ettevõtjad õpetavad, kuidas meelitada rikkad metsa raha kulutama
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Arco Vara juht lahkub ametist
Arco Vara juhatuse esimees Miko Niinemäe lahkub ettevõttest ning nõukogu on alustanud ettevõttele uue juhatuse liikme otsimist, kes hiljemalt aasta lõpuks juhtimise üle võtab.
Arco Vara juhatuse esimees Miko Niinemäe lahkub ettevõttest ning nõukogu on alustanud ettevõttele uue juhatuse liikme otsimist, kes hiljemalt aasta lõpuks juhtimise üle võtab.
"Palun vabastada Eesti vahemikus ....–.... loodusõpetuse tunnist"*
Selle asemel, et spekulatiivses Euroopa Liidu trahvi hirmus end üles kütta, toetume faktidele ja vaidleme kokkulepped paremaks, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Selle asemel, et spekulatiivses Euroopa Liidu trahvi hirmus end üles kütta, toetume faktidele ja vaidleme kokkulepped paremaks, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Auto|Piloot. Uus Škodiaq on kohal. Kas nüüd tasub vana sissemaksuks anda?
Niigi äärmiselt ruumikas Škoda Kodiaq sai uue põlvkonnaga veelgi avaram, ent mitte ainult.
Niigi äärmiselt ruumikas Škoda Kodiaq sai uue põlvkonnaga veelgi avaram, ent mitte ainult.
Raadiohommikus: kinnisvarast ja planeeringutest
Äripäeva raadio neljapäevane hommikuprogramm võtab luubi alla kinnisvaraturu erinevad tahud ning heidab pilgu ka Tallinna linnaplaneeringule.
Äripäeva raadio neljapäevane hommikuprogramm võtab luubi alla kinnisvaraturu erinevad tahud ning heidab pilgu ka Tallinna linnaplaneeringule.
Eesti tegi hinnatõusuga naabritele silmad ette
Euroala harmoneeritud tarbijahinnaindeks püsis aprillis aastatagusel ehk 2,4% tasemel, selgub Eurostati andmetest.
Euroala harmoneeritud tarbijahinnaindeks püsis aprillis aastatagusel ehk 2,4% tasemel, selgub Eurostati andmetest.