Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Ametiautod löögi all

    500kroonine hüvitus isikliku auto ametisõitudeks kasutamisel on püsinud alates 1993. aastast, mil bensiiniliiter maksis 3 krooni. Selle kõrval, et see kompensatsioon kerkib kahekordseks, kahekordistub uuest aastast 1000 kroonini ka ametiautode isiklikuks sõitudeks kasutamise erisoodustuse määr.
    Varem 500 ja uuest aastast 1000kroonise piirmäära eest ühe auto kohta kuus peab ettevõtja või asutus riigile erisoodustuse pealt makse maksma.
    Vahe on selles, et kui isikliku auto kasutamise hüvitamine 1000 krooni ulatuses on tööandjale soovituslik, siis riik nõuab erisoodustuse igal juhul kätte ja tavaliselt maksab selle kinni auto lõppkasutaja, st töövõtja.
    Ametiautoga töövõtjale läheb järgmisest aastast selline auto maksma 9600 krooni, mis on näiteks kaks korda suurem kui uue auto liisingumaksete intress.
    Suureneva maksukoormusega kodanikke on riigis rahandusministeeriumi andmetel 22 000.
    Nimetatud maksude arvel loodab riik järgmise aasta pingelisse eelarvesse teenida 84 mln krooni.
    Rahandusministri nõunik Madis Müller ütles maksukoormuse tõusu põhjendades: ?Praktiliselt igal juhul ületab erisoodustus 500 krooni piiri.? Ta lisas, et 500kroonine piir oli mõlemal juhul, nii isikliku auto sõitude hüvitamisel kui ametiauto kasutamise erisoodustuse arvestamisel ebaloogiliselt väike.
    Samas ei suuda keegi välja töötada täpset mehhanismi, et kindlaks teha, kui palju töövõtja tööandja poolt antud autot isiklikuks otstarbeks kasutab. Loomulikult ei taha keegi tema sõnul viia sisse bürokraatlikku sõidulehtede korda. Niisiis oli kõige lihtsam erisoodustuse määra kahekordistada.
    Nõunik Madis Müller nentis, et loomulikult arvestati erisoodustuse määra tõstmisel pingelise riigieelarvega. Ta lisas samas, et tegemist oli maksumuudatusega, mida võib kindlasti pidada väga õiglaseks.
    ?Õiglusega ei ole siin midagi pistmist,? ütles erisoodustuse määra tõusu kommenteerides Eesti Energia pressiesindaja Kaie Saar.
    Tallinna linnasekretär Toomas Sepp selgitas, et nii tööandjale kui töövõtjale oleks kasulikum, kui loobutaks ametiautodest ja töövõtja teeks ametisõite selleks ettenähtud kompensatsiooni eest oma isikliku autoga.
    Uuest aastast muutub see kasu veelgi ilmsemaks.
    ?Me tervitame seda valitsuse mõistlikku otsust, sest Tallinna linnavalitsus on ametiautodest loobunud,? ütles Sepp. Ta lisas, et arvestades bensiini jm hindade kerkimist, võib 1000 krooni isikliku auto kasutamise hüvituseks igati õiglaseks pidada.
    Linnavalitsus vabaneks omakorda ametiautode kindlustamisest, remondist, avarii- ja sissemurdmise kahjudest jms kuludest.
    Linnakantseleis oli varem umbes 140 töötaja peale 20 ametiautot. Praegu sõidab selliseid vaid neli. Sepa sõnul piisab linnakantselei jaoks täiesti paarist üldises kasutuses olevast autost ja väikebussist.
    Erinevalt Tallinna linnavalitsuse töötajatest kasutavad Eesti Energia 1950 töötajat ümmarguselt sadat asutuse ametiautot.
    Eesti Energiale tähendab see alates uuest aastast 40 000?50 000kroonist lisaväljaminekut kuus. Aastas peab Eesti Energia riigile maksma umbes pool miljonit krooni rohkem kui seni.
    ?Tegemist on ettevõtte maksukoormusega,? toonitas Saar, jättes lahti küsimuse, kelle taskust ikkagi lisanduv maksuraha tuleb, kas võetakse see ettevõtte eelarvest või tasub seda iga ametiauto kasutaja.
    Vestlustest kümmekonna keskmise suurusega ja väikefirmade juhtidega selgus, et sõltub ettevõttest, kas täiendav maksukoormus jäetakse autot kasutava töövõtja kanda või katab selle firma ise osaliselt või täielikult.
    Enamik neist pidas valitsuse otsust tõsta nn autokompensatsioon ja erisoodustuse piirmäär kahekordseks õiglaseks. Väiksemad ettevõtjad ei kasuta suures osas ametiautosid, vaid tasuvad töötajaile isikliku auto kasutamise eest.
    Neist ühe, ajakirjandust levitava OÜ Kirilind direktor Tiit Rein ütles, et lisakulu tuleb aastas kümne tuhande krooni ringis, mis pole väga märkimisväärne. Kulude tasemega võrreldes on see 500kroonine lisa mõistetav, arvas ta. Kirilind kasutab tööülesanneteks töötajate autosid, mis on direktori väitel end igati õigustanud.
  • Hetkel kuum
Kui riigikaitsemaks, siis nüüd, aga kärped enne
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Balti indeks tõusis jõudsalt
Balti reguleeritud turul ja Balti alternatiivturul First North tehti kokku 6309 tehingut nind kogukäive oli Balti aktsiaturul 2 943 668,06 eurot.
Balti reguleeritud turul ja Balti alternatiivturul First North tehti kokku 6309 tehingut nind kogukäive oli Balti aktsiaturul 2 943 668,06 eurot.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Rektor: tehisintellektile saab anda osa juhtimisülesandeid
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Juhtimisekspert: enne muudatuste tegemist peab jalgealune stabiilne olema
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Eksport kahanes märtsis kuuendiku jagu
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Postimees sai loa müüa suure osa reklaamifirmast
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.