Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Tartu Õlletehas keskendub arengule
Tartu Õlletehase juhatuse esimehe Tarmo Noobi sõnul pole vaja tegeleda ettevõtte riskide maandamisega, kui ettevõte kogu aeg areneb.
?Minu käest on küsitud, kuidas me riske maandame, aga kui järele mõelda, siis me ei maandagi neid,? rääkis Noop.
?Kui ettevõte kogu aeg areneb ehk kogu aeg on gaasipedaal põhjas, siis see ongi riskide maandamine.?
Tarmo Noop soovitab ettevõtte äriplaani koostamisel keskenduda kriitilistele eduteguritele:
Eelarve täidetavus ehk seatakse eesmärk, mida suudetakse täita.
Aasta eelarve on täiendatud jooksvate eelarvetegaEelarve annab vastutuseEelarve käibe ja kasumi pool on pideva tõusuga. See on põhiline kriteerium, millele on üles ehitatud kogu eelarvepoliitika.
Kvaliteet tagab ?pileti turule?Toote kvaliteet (enesekontrolli süsteem)Teeninduse kvaliteetJuhtimise kvaliteet (ISO süsteem)Kvaliteedi mõõtmine
Fookuses on suhete arendamine. Oluline pole mitte müügipoliitika, vaid kliendisuhted.
Suhtlemise-, teenindusstandardidAntakse ülesanded, kes, kui tihti ja millistel teemadel klientidega suhtlebLubadusedKlienditegevused (ekskursioonid, kontserdid, ühisüritused)Võidan?võidad lahendusedÜhismarketingKliendi rahulolu mõõtmine. Siin on fookuses kliendi rahulolu suurendamine, rahulolu mõõtmise küsitlusi peaks tegema kaks korda aastas.
Põhitoode peab pidevalt uuenema. See põhimõte kehtib kõikides toiduainetööstuse ettevõtetes.
Igal aastal tuleb ellu viia vähemalt üks uus idee igas tootegrupis. Selleks tuleks töötada välja kolm uut ideed iga tootegrupi kohta.Peamine tähelepanu tuleb pöörata pakendile.
Kriitiline edutegur igas tootegrupis. Tootearendus peab olema pidev ning siit ei tohi ühtegi toodet kõrvale jätta, vastasel juhul see toode hävib.
Turundus pole see, kui me ennast kõige paremaks nimetame, samuti pole mingit mõtet teha natuke turundust.
Eri promotsioonide strateegia. Viia läbi mitmesuguseid erinevaid kampaaniaid, näiteks imagokampaania, hinnakampaania, kliendikampaania, HoReca kampaania, tarbijakampaania, ühismarketing.Innovatiivsus. Igal aastal kolm uut ideed.Silmapaistvus. Näiteks A. Le Coq paneb maantee äärde sarnaselt EMT ilmajaamadega üles oma kiirusemõõtjad.
Töötajate areng (oskused ja hoiakud) on pidev ja sihiteadlik tegevus, kusjuures fookuses on areng. Tartu õlletehasel on kavas järgmise aasta esimeses kvartalis kaotada töötajate ametijuhendid, kuna seal on kirjas vaid see, mida teha, mitte kuidas teha.Areng on mõõdetav. Kaks korda aastas hinnatakse juhte, üks kord aastas töötajaid.Töötajate areng peab hõlmama kõiki töötajaid.Koolituse puhul peab kindlaks tegema, kas töötaja ikka vajab just seda koolitust, mitte tormama esimesele ettejuhtuvale seminarile.
Motiveeritud töötaja = pühendunud töötaja.
Motivaatoreid on kaks. Esiteks palk. Palgapoliitika peab olema selge ja läbipaistev; palk konkurentsivõimeline, koosnema lisaks põhipalgale ka lisatasudest. Teiseks mittemateriaalsed motivatsioonifaktorid, nt vastutus, usaldus, mitmesugused soodustused.Selged eesmärgid. Pearõhk on eesmärkide kaudu motiveerimisel.
Põhimeetod sünergia saavutamiseks ja arenguks. Kogu arendustegevuse eest vastutavad töörühmad.
Peab tagama ettevõtte kiire arengu ja probleemkohtade lahendamise. On kahte tüüpi töörühmad: arengurühmad ja probleemlahenduse rühmad.Igal grupil on selged ja mõõdetavad eesmärgid igaks aastaks ja kvartaliks.Kommunikatsioon rühmade vahel peab olema garanteeritud.