• OMX Baltic−0,38%299,54
  • OMX Riga−0,41%889,81
  • OMX Tallinn−0,47%2 061,35
  • OMX Vilnius−0,21%1 203,46
  • S&P 500−0,79%6 229,98
  • DOW 30−0,94%44 406,36
  • Nasdaq −0,92%20 412,52
  • FTSE 1000,1%8 815,38
  • Nikkei 2250,26%39 688,81
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92
  • OMX Baltic−0,38%299,54
  • OMX Riga−0,41%889,81
  • OMX Tallinn−0,47%2 061,35
  • OMX Vilnius−0,21%1 203,46
  • S&P 500−0,79%6 229,98
  • DOW 30−0,94%44 406,36
  • Nasdaq −0,92%20 412,52
  • FTSE 1000,1%8 815,38
  • Nikkei 2250,26%39 688,81
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92
  • 28.09.01, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Baltika laieneb ümber Läänemere

Baltika Grupi ajalugu ulatub tagasi 1928. aastasse, mil Tallinnas asutati õmblustööstus Gentleman. Tänaseks on Baltika Grupist saanud Balti regiooni juhtivaid rõivakaubandusettevõtteid, mis hõlmab 6 kaubandus- ning 3 tootmisettevõtet.
Ettevõte ise peab end rõivatootmisettevõtte asemel üha enam jaekaubandusettevõtteks.
Baltika Grupp tegutseb 13 turul: Eestis, Lätis, Leedus, Rootsis, Soomes, Norras, Taanis, Suurbritannias, Saksamaal, Poolas, Venemaal, Ukrainas ning USAs. Eksport moodustab müügikäibest 66.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Baltika Grupp arendab 7 rõivakaubamärki ning jaekaubandusketti Baltman, millesse hetkel kuulub 51 kauplust (nendest 30 on oma kauplused). Oma kaubamärkide müügimaht moodustab Baltika Grupi kogutoodangust 75.
Seitsmest Baltika Grupi rõivamärgist koondub peamine tähelepanu neljale juhtivale märgile ? CHR ja Respect naistele ning Baltman ja Evermen meestele.
Ettevõtte strateegiline eesmärk on kujuneda viie aasta perspektiivis Läänemere-äärseid maid hõlmavaks rõivakaupluseketiks.
Baltika Grupil on seatud kõrged eesmärgid. Ettevõtte strateegilisteks eesmärkideks on kontrollitava jaemüügipinna suurendamine kolm korda, omatoodangu läbimüügi suurendamine enda kontrollitaval jaemüügipinnal ning seotud rahaliste vahendite vähendamine kogu süsteemis. Strateegia rakendamise tulemusena näeb Baltika Grupp kasumi kahekordistumist.
Baltika Grupp on pärast 1999. aastat taas sisenenud kiire kasvu perioodi. Grupi käive kasvas 2000. aastal 1999. aastaga võrreldes 18 protsenti, kasum kasvas enam kui 10 korda.
Baltika müük on hästi hajutatud erinevate turgude vahel. Tähtsaim turg on 34 protsendiga Eesti, järgnevad 26 protsendiga Skandinaavia, 21 protsendiga Läti-Leedu, 9 protsendiga Saksmaa-Suurbritannia ja 8 protsendiga Venemaa-Ukraina. Poolas müüb ettevõte vaid ühe protsendi oma toodangust, mida on sama palju kui ülejäänud turgudel turustatav kaup.
Baltika juhtkond on alates selle aasta kevadest hakanud oma juhtivtöötajaid motiveerima kuldsete käeraudadega. Kui enamikus ettevõtetes, kus kuldsed käerauad on sisse viidud, kasutatakse selleks optsioone, siis Baltika kasutab selleks otstarbeks vahetusvõlakirju.
Programm hõlmab kuni 20 firma tippjuhtkonda kuuluvat töötajat. Võlakirjad on üheaastased, mis võimaldavad omanikel neid vahetada tuleval aastal 25 krooni eest aktsiate vastu. Kokku emiteeritakse kolmel aastal 576 000 võlakirja, iga aasta 192 000. Võlakirju märgitakse 15. aprilliks. Võlakirjade aktsiateks vahetamise tulemusena kasvaks firma aktsiakapital 12 protsendi võrra.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 8 p 21 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele