Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Partnerlus arendab teenuse sisseostjat

    On teenuseid, mida me vaatame kui ühekordseid tehinguid ? näiteks ostetakse suvalisest poest pakk paberit ja lastakse kohale tuua. See on teenuste grupp, kus pikaajaline planeerimine ? mõtlemine, kuidas osta, kellelt osta ja milline leping teha ? ei oma tähtsust, sest see on niivõrd lihtne ja igapäevane asi.
    Järgmine grupp on pikaajalised koostöölepingud. See on juba oluliselt raskem. Pikaajaline leping peaks kestma vähemalt 2?3 aastat. Tegelikult tehakse praegu Eesti turul lepinguid umbes aastaks ja ma arvan, et aasta on sobiv aeg, arvestades Eesti kiiret arengut.
    Teenuste ostmise taseme kolmnurga päris tipus on strateegiline partnerlus, mis on eelnevatest tasemetest oluliselt keerulisem koostöövorm. See vajab usaldust ning partneri tundmist. Selle puhul ei piisa, et saadakse kokku ja tehakse leping ? nii see ei tööta.
    Pikaajaliste lepingute puhul hakkavad partnerid teineteist arendama. Eriti hästi tuleb see välja koostöö kõige kõrgemas faasis ehk partnerluses, kus firmad töötavad koos kui tandem ja täiendavad teineteist. Me võime ju teha nii, et helistame läbi viis firmat ja küsime, kellel on täna mingi treiler Soomes ja kelle hind on hetkel kõige soodsam. Ka Smarten tegi kolm aastat tagasi veel niimoodi. Tänapäeval selliseid tehinguid enam ei tehta. Kõik on viidud pikaajalise koostöö lepingu faasi või strateegilise partnerluse faasi. Sellises koostöös suudab meie partner meile õpetada kas või seda, et Poolas ei saa nädalavahetusel auto liikuda. Kui me pidevalt neid partnereid vahetaksime, siis sellist tulemust me ei saavutaks.
    Äkki aga ei olegi mõistlik neid teenuseid sisse osta, vaid tasub olla hoopis ise teenuse pakkuja. Selleks peab enda jaoks lahti mõtestama, kuivõrd oluline on teenus ettevõtte strateegias ja teiselt poolt kui head spetsialistid on õnnestunud leida, ehk milline on ettevõtte tegevustase selles valdkonnas. Väidetakse, et kui see teenus ei ole ettevõttele oluline ja teiselt poolt ei ole mingil põhjusel õnnestunud seda tegevust arendada, siis on mõistlik hakata seda teenust sisse ostma. Otsida endale konkreetne partner ja saada sellest murest lahti. Joonisel 1 on see kolmnurga alumine osa, joonisel 2 on seda kujutatud vasakpoolses alumises kastis.
    Vasak kast üleval ja parem kast all kajastab joonisel 2 kolmnurga keskmist osa, kus tekivad partnerite vahel tugevamad suhted. Soodus pinnas on nende kahe ploki vahel ? kui on ettevõte, kellele mingi logistikateenus (näiteks jaotusvedu, ladustamine, tellimuste vastuvõtt vms) on suhteliselt oluline. Ja on firma, kellele see ei ole väga oluline, aga kuhu on kogunenud eelnevast ajast väga head spetsialistid või on ajalooliselt saadud selline tase, näiteks erastamise tõttu on ettevõttele jäänud tugev materiaalne baas, aga sellega ei osata midagi teha. Tõenäoliselt võib siis tekkida olukord, kus need kaks firmat üksteist leiavad ja otsustavad: ?Teeme koos!?. Ühel on seda vaja ja teisel on vahendid.
    Ameerikas on tekkinud palju selliseid liite. Ise olen natuke pessimistlikum. Kardan, et kui on head spetsialistid, aga tegevus ei ole firmale oluline, siis ühel hetkel loobutakse selle arendamisest.
    Parempoolne kast üleval näitab olukorda, kus ettevõttel on väga head spetsialistid, materiaalne tase, kaasaegne tehnoloogia ja teiselt poolt on ettevõtte strateegias ka määratud, et see tegevus on neile väga oluline: me peame seda tegevust arendama. Kõige tugevamad teenuste pakkujad peaksid paiknema selles kastis.
    Autor: Martin Petjärv
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Tehnoloogiasektor sügavas languses: Nvidia kaotas oma väärtusest kümnendiku
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Järjekordne Telia MeetUp toimub juba 30. mail
30. mail avab Telia taas oma uksed Eesti ettevõtete esindajatele, et koos tehnoloogia-, IT- ja küberturvalisuse ekspertidega arutada päevakajalisi teemasid ning tehnoloogiaajastuga seotud väljakutseid. Sel aastal on fookusteemadeks küberturvalisus, IT-efektiivistamine ning kestlikkuse uued normid ja väljakutsed ettevõtetele.
30. mail avab Telia taas oma uksed Eesti ettevõtete esindajatele, et koos tehnoloogia-, IT- ja küberturvalisuse ekspertidega arutada päevakajalisi teemasid ning tehnoloogiaajastuga seotud väljakutseid. Sel aastal on fookusteemadeks küberturvalisus, IT-efektiivistamine ning kestlikkuse uued normid ja väljakutsed ettevõtetele.