• Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Eestlane ostab tänavu kallimaid autosid

    Eesti ühe suurema kasutatud autode müügifirma, Hansa Liising Eesti tütarfirma Balti Realiseerimiskeskuse(BRC) varamüügi osakonna juhataja Priit Maanurm ütles, et tänavu on firma müünud keskmiselt kuus 110 autot. ?See on üle ootuste hästi. Kui me mullu uue maja ehitasime, siis äriprojekti järgi oleks olnud vaja müüa 76 autot kuus,? sõnas Maanurm. Kõige edukam kuu oli Maanurme sõnul august, kui BRC müüs Eestis 138 autot. Septembris müüdi Balti riikide peale kokku 234 sõidukit. Maanurme sõnul on keskmise ostetava auto hind 130?150 tuhat krooni, umbes 60 protsenti BRC müüdavatest autodest ostetakse liisinguga.
    Tallinnas tegutseva autopoe E-Autoline juhatuse liige Peeter Toomsoo ütles, et võrreldes mullusega neil müügimahud kasvanud pole, küll aga on kliendid hakanud ostma kallimaid autosid. ?Müük on suhteliselt stabiilne, 60?80 autot kuus, keskmine ostetavate autode hind on umbes 200 000 krooni, mullu oli 150 000 krooni,? rääkis Toomsoo. ?Hind on muutunud kõrgemaks, sest inimesed ostavad rohkem uuemaid ja parema lisavarustusega autosid,? lisas ta. Ka E-Autoline?ist ostetakse autod peamiselt liisingufirma abiga. Odavamatest sõidukitest on populaarsemad Jaapani päritolu sõiduautod, kallimate puhul on soosikud Mercedes ja BMW, kinnitas Toomsoo.
    Tartus tegutseva, peamiselt Saksa päritolu sõidukite maaletoomise ja müügiga tegeleva Tauf-Auto tegevjuht Holger Mägi ütles, et nende firmas kasvas tänavu suvel müük nii kallimate kui odavamate markide puhul. ?Eelmise aasta suvekuudel müüsime 25?30 autot kuus, tänavu umbes 45?50 autot, septembris müük veidi langes,? rääkis Mägi. Tema sõnul olid kõige suurema müügikasvuga just sõidukid, mille hind jääb 120 000 ja 160 000 krooni vahele. ?Puhtpraktikuna oli see uskumatu, et suvel oli müügitõus, viis aastat pole suvel tõusu olnud,? lisas Mägi.
    Hansa Liising Eesti liisingudivisjoni direktor Tarmo Kärsna ütles, et kui eelmisel aastal oli liisinguga ostetud kasutatud autode keskmiseks hinnaks
    178 000 krooni, siis tänavu esimese üheksa kuu statistika kohaselt on see kerkinud 215 000 kroonile. ?Eelistama on hakatud 1?3 aasta vanuseid sõidukeid, turule on tulnud aastatel 1997?1998 liisitud sõidukid, mille liisinguperiood on lõppenud,? sõnas Kärsna.
    ?Kasutatud autode liisimist soodustab kindlasti turule toodud auto järelmaks, mis võimaldab käibemaksuvabalt finantseerida peamiselt eraisikult eraisikule müüdavaid sõidukeid,? lausus ta.
    Kärsna sõnul sõlmiti eelmisel aastal umbes 3100 kasutatud auto liisinglepingut, tänavuseks prognoositakse 3500 lepingut.
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

Vastukaja: kolm mõtet vanalinna käima tõmbamiseks, öölinnapeast pensionäride aktiivsuskontoni
Mõtteid Tallinna vanalinnale uue hingamise andmiseks on üksjagu, kuid nende elluviimise eelduseks on mõtteviisi muutus Vabaduse väljak 7 majas, kirjutab Tallinna linnavolikogu Reformierakonna fraktsiooni nõunik Sander Andla vastukajana Äripäeva juhtkirjale.
Mõtteid Tallinna vanalinnale uue hingamise andmiseks on üksjagu, kuid nende elluviimise eelduseks on mõtteviisi muutus Vabaduse väljak 7 majas, kirjutab Tallinna linnavolikogu Reformierakonna fraktsiooni nõunik Sander Andla vastukajana Äripäeva juhtkirjale.
Dalio: valitsused võivad bitcoini hävitada
Tuntud investor Ray Dalio hoiatas, et investorid ei peaksid liialt rahas olema ja kuigi ta omab ka veidi bitcoini, siis ohustavad krüptorahasid valitsused, kes võivad turu hävitada, vahendab Bloomberg.
Tuntud investor Ray Dalio hoiatas, et investorid ei peaksid liialt rahas olema ja kuigi ta omab ka veidi bitcoini, siis ohustavad krüptorahasid valitsused, kes võivad turu hävitada, vahendab Bloomberg.
Töötajaid pole! Ettevõtjad küsivad rohkem välismaalasi ja vaatavad peeglisse
Tööjõudu napib enamikul tegevusaladel ja see on Eesti arengu lähiaja suurim takistus, leiavad kolmapäeval Äriplaani konverentsil lavale astuvad tippettevõtjad, kellel on nii riigile kui ka teistele ettevõtjatele välja pakkuda mitu mõtet, kuidas olukorda parandada.
Tööjõudu napib enamikul tegevusaladel ja see on Eesti arengu lähiaja suurim takistus, leiavad kolmapäeval Äriplaani konverentsil lavale astuvad tippettevõtjad, kellel on nii riigile kui ka teistele ettevõtjatele välja pakkuda mitu mõtet, kuidas olukorda parandada.
Anti Orav: tööta nii, et saaksid end koondada
"Ideaalne tarneahel toimib inimese sekkumiseta - selle lause ütlesin ma kunagi ketse kinni sidudes Äripäevale kommentaari andes ja see vastab siiani tõele, aga enne seda on vaja teha väga pädevatel inimestel väga palju töötunde," ütles plastist torusüsteeme valmistava ettevõtte Pipelife Eesti juht Anti Orav Tartus toimuval Pärnu Tarneahelakonverentsil, kus ta rääkis BI-tarkvara rakendamisest tarneahelas.
"Ideaalne tarneahel toimib inimese sekkumiseta - selle lause ütlesin ma kunagi ketse kinni sidudes Äripäevale kommentaari andes ja see vastab siiani tõele, aga enne seda on vaja teha väga pädevatel inimestel väga palju töötunde," ütles plastist torusüsteeme valmistava ettevõtte Pipelife Eesti juht Anti Orav Tartus toimuval Pärnu Tarneahelakonverentsil, kus ta rääkis BI-tarkvara rakendamisest tarneahelas.