Artikkel
  • Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Eestlane ostab tänavu kallimaid autosid

    Eesti ühe suurema kasutatud autode müügifirma, Hansa Liising Eesti tütarfirma Balti Realiseerimiskeskuse(BRC) varamüügi osakonna juhataja Priit Maanurm ütles, et tänavu on firma müünud keskmiselt kuus 110 autot. ?See on üle ootuste hästi. Kui me mullu uue maja ehitasime, siis äriprojekti järgi oleks olnud vaja müüa 76 autot kuus,? sõnas Maanurm. Kõige edukam kuu oli Maanurme sõnul august, kui BRC müüs Eestis 138 autot. Septembris müüdi Balti riikide peale kokku 234 sõidukit. Maanurme sõnul on keskmise ostetava auto hind 130?150 tuhat krooni, umbes 60 protsenti BRC müüdavatest autodest ostetakse liisinguga.
    Tallinnas tegutseva autopoe E-Autoline juhatuse liige Peeter Toomsoo ütles, et võrreldes mullusega neil müügimahud kasvanud pole, küll aga on kliendid hakanud ostma kallimaid autosid. ?Müük on suhteliselt stabiilne, 60?80 autot kuus, keskmine ostetavate autode hind on umbes 200 000 krooni, mullu oli 150 000 krooni,? rääkis Toomsoo. ?Hind on muutunud kõrgemaks, sest inimesed ostavad rohkem uuemaid ja parema lisavarustusega autosid,? lisas ta. Ka E-Autoline?ist ostetakse autod peamiselt liisingufirma abiga. Odavamatest sõidukitest on populaarsemad Jaapani päritolu sõiduautod, kallimate puhul on soosikud Mercedes ja BMW, kinnitas Toomsoo.
    Tartus tegutseva, peamiselt Saksa päritolu sõidukite maaletoomise ja müügiga tegeleva Tauf-Auto tegevjuht Holger Mägi ütles, et nende firmas kasvas tänavu suvel müük nii kallimate kui odavamate markide puhul. ?Eelmise aasta suvekuudel müüsime 25?30 autot kuus, tänavu umbes 45?50 autot, septembris müük veidi langes,? rääkis Mägi. Tema sõnul olid kõige suurema müügikasvuga just sõidukid, mille hind jääb 120 000 ja 160 000 krooni vahele. ?Puhtpraktikuna oli see uskumatu, et suvel oli müügitõus, viis aastat pole suvel tõusu olnud,? lisas Mägi.
    Hansa Liising Eesti liisingudivisjoni direktor Tarmo Kärsna ütles, et kui eelmisel aastal oli liisinguga ostetud kasutatud autode keskmiseks hinnaks
    178 000 krooni, siis tänavu esimese üheksa kuu statistika kohaselt on see kerkinud 215 000 kroonile. ?Eelistama on hakatud 1?3 aasta vanuseid sõidukeid, turule on tulnud aastatel 1997?1998 liisitud sõidukid, mille liisinguperiood on lõppenud,? sõnas Kärsna.
    ?Kasutatud autode liisimist soodustab kindlasti turule toodud auto järelmaks, mis võimaldab käibemaksuvabalt finantseerida peamiselt eraisikult eraisikule müüdavaid sõidukeid,? lausus ta.
    Kärsna sõnul sõlmiti eelmisel aastal umbes 3100 kasutatud auto liisinglepingut, tänavuseks prognoositakse 3500 lepingut.
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum
Leslie Leino: on aeg hämarate Hiina ettevõtete taust läbi valgustada
Nüüd, mil Hiina võrguplatvormid on tulemüürile vaatamata rahvusvaheliselt kättesaadavad, saab lõpuks teha väga täpseid sissevaateid nende tausta, kirjutab Tallinna Ülikooli Aasia uuringute teadur Leslie Leino.
Nüüd, mil Hiina võrguplatvormid on tulemüürile vaatamata rahvusvaheliselt kättesaadavad, saab lõpuks teha väga täpseid sissevaateid nende tausta, kirjutab Tallinna Ülikooli Aasia uuringute teadur Leslie Leino.
Minu portfellist kadus pea aasta tootlus
Järjekordne langust täis kuu jääb selja taga. Seekord kadus minu portfelli väärtusest pea 4% ja kuu lõppes üle pika aja allpool miljoni euro taset.
Järjekordne langust täis kuu jääb selja taga. Seekord kadus minu portfelli väärtusest pea 4% ja kuu lõppes üle pika aja allpool miljoni euro taset.
Kasvuekspert: lühiajaline mõnu tekitab halbu harjumusi
Lühiajaline mõnu kipub alati võitma pikaajalisi eesmärke ning see on põhjus, miks inimesed ei saa lahti halbadest harjumustest, selgitas kasvuekspert Indrek Saul.
Lühiajaline mõnu kipub alati võitma pikaajalisi eesmärke ning see on põhjus, miks inimesed ei saa lahti halbadest harjumustest, selgitas kasvuekspert Indrek Saul.
Bolt läheb Soomes kolmandale katsele
Eesti tehnoloogiafirma Bolt üritab taas löögile pääseda Soome turul, kust on juba kaks korda ära tuldud, vahendab Helsingin Sanomat.
Eesti tehnoloogiafirma Bolt üritab taas löögile pääseda Soome turul, kust on juba kaks korda ära tuldud, vahendab Helsingin Sanomat.
Idufirmade juhid energiakriisist: talv võib tarbimise isu ära võtta
Tuleva talve üleelamine tuleb paras katsumus, nendivad energeetikaga seotud iduettevõtete Gridio, Fusebox, Sunly, Roofit.solar ja Fermi Energia juhid. Nad lahkavad, mis aitaks üha süveneva energiakriisi ajal pinnal püsida.
Tuleva talve üleelamine tuleb paras katsumus, nendivad energeetikaga seotud iduettevõtete Gridio, Fusebox, Sunly, Roofit.solar ja Fermi Energia juhid. Nad lahkavad, mis aitaks üha süveneva energiakriisi ajal pinnal püsida.

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.