Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Suurettevõtjad taotlevad Vene topelttollide kaotamist

    Milline on teie sõnum Kasjanovile?
    Majanduslepingute puudumise tõttu Eesti ja Venemaa vahel kehtivad meie ettevõtjatele Venemaa turul takistavad barjäärid ? topelttollid. Minu sõnum Kasjanovile kõlab, et on aeg majandussuhteid takistavad tegurid kõrvaldada.
    Milliseid võimalusi näete topelttollide kaotamiseks?
    Arvan, et pooled asuvad praegu väga lähedal barjääride kõrvaldamisele. Seni on majanduslepingute sõlmimist takistanud mittemajanduslikud põhjused. Eesti valitsus teatas valmisolekust registreerida Moskva patriarhaadi alluvuses tegutsev vene õigeusu kirik, millega astus päris tõsise sammu majandussuhete korrastamiseks.
    Millisena näete Venemaa majandusarengu mõju Eesti ettevõtlusele?
    Suurimad võimalused avanevad Eesti väikestele ja keskmistele ettevõtetele, kellel täna on raske Venemaal läbi lüüa. Praegu, kui majanduslepingud puuduvad, on Eesti ettevõtjate võimalused Venemaa majanduskasvust osa saamiseks raskendatud.
    Miks peaks Venemaa huvituma Eesti ettevõtete võimalustest?
    Majandussuhete korrastamine sarnaneb kahesuunalise liiklusega tee ehitamisele. Leningradi ja Pihkva oblasti väikesed ja keskmised ettevõtted ei oma praegu väljundit Euroopa Liidu turule, mille nad saavutaksid Eesti ja Venemaa suhete normaliseerimisega.
    Kuidas mõjutab Afganistanis puhkenud sõda Eesti ja Venemaa suhete arengut?
    Arvan, et Afganistani kriis aitab suhete arengule kaasa, sest toob esile pigem ühised huvid kui vastuolud.
    ___________________________________________
    Suurettevõtjate Assotsiatsioon (ESA) taotleb homme Moskvas Venemaa suurtöösturite kongressi ja valitsuse toetust Eesti suhtes kehtestatud topelttollide kaotamiseks, mis avaks väikestele ja keskmistele ettevõtetele põhjatu idaturu.
    ?Meie sõnum venelastele kõlab: rohkem vaba konkurentsi,? ütles ESA tegevdirektor Jaak Saarniit eile. ?Maailma kaubandusorganisatsiooniga liitumise ootuses Venemaale mõjuvad Eesti suhtes kehtestatud topelttollid kohatult nagu ka oma ettevõtete kaitseks välisfirmade suhtes rakendatavad liiga kõrged tariifid.?
    Eesti valitsus suhtub suurettevõtjate püüdlustesse toetavalt, kuid ilma suuremate lootusteta. ?Veepiisk uuristab ka lõpuks kivi,? ütles peaministri välisnõunik Simmu Tiik.
    Topelttollid takistavad eelkõige ausat äri, sest paljud ettevõtted on leidnud teed nendest kõrvale hiilida, ütles ASi Standard juhatuse esimees Enn Veskimägi, kes sõidab ESA delegatsiooniga homme Moskvasse.
    ?Mitmed kliendid, kes ostavad Eesti kaupa soomlastelt, on hakanud tundma huvi otsekontaktide vastu,? rääkis Veskimägi. ?Eesti kergetööstuse head kvaliteeti mäletatakse Venemaal hästi, sõltumata ligi kümne aasta pikkusest august majandussuhetes.?
    Standard näeb paljutõotavana renoveeritavate hotellide sisustamist Venemaal. ?Oleme õppinud Skandinaaviamaades suuri projekte juhtima, kuid venelastel selline kogemus puudub,? lisas Veskimägi.
    Topelttollide kadumisel võiks elektrimasinaehituse tehase Volta eksport Venemaale kümnekordistuda, ütles ettevõtte nõukogu esimees Aivar Reivik. Kui mullu Volta eksport Venemaale peaaegu puudus, siis tänavu teevad idanaabri ettevõtted pidevalt ostupakkumisi just eritingimustele vastavatele elektrimootoritele.
    Seletamatutel põhjustel kehtib Eestis toodetud elektrimootoritele lausa kolmekordne tollimaksu määr, rääkis Reivik. Kui Euroopa Liidust imporditud mootori tollimaks on Venemaal 5 protsenti, siis Eestis toodetule 15 protsenti.
    ?Tänavu võib Venemaa ekspordi osatähtsus ulatuda Voltal kuni paari protsendini toodangust, kuid nõudmist arvestades võiks tõusta kuni 20 protsendini,? lisas Reivik.
    Eelmise aastaga võrreldes eksport Venemaale mõnevõrra elavnes. Kui mullu augustis eksporditi Eestist Venemaale 110 miljoni krooni väärtuses, siis tänavu juba ligi 138 miljoni krooni eest kaupu.
    Põhjusel, et Eesti ei kasuta vaatamata diskrimineerivatele topelttollidele Venemaalt imporditava kauba suhtes piiranguid, kujunes tänavu esimese seitsme kuu kaubavahetus 2,8 miljardi kroonise defitsiidiga Eesti kahjuks. Eestist eksporditi Venemaale 0,8 miljardi krooni eest kaupu, Venemaalt Eestisse samal ajal 3,6 miljardi krooni väärtuses.
  • Hetkel kuum
Asjatundjad: eurotoetuste vennatapp jätkub – kellele see vajalik on?
Riik on jõudnud eurotoetuste tagasinõuetega kulukasse kriisi, nii jätkata ei tohiks, kirjutavad vandeadvokaat Kadri Härginen ja advokaat Mario Sõrm advokaadibüroost Sorainen.
Riik on jõudnud eurotoetuste tagasinõuetega kulukasse kriisi, nii jätkata ei tohiks, kirjutavad vandeadvokaat Kadri Härginen ja advokaat Mario Sõrm advokaadibüroost Sorainen.
Tuuleaktsiatele hakkab peatselt puhuma pärituul
Maailma tuuleparkide tootmismaht kahekordistub aastaks 2030, mis tähendab, et õnn jõuab viimaks ka viimastel aastatel tootlusega hädas olnud tuuleaktsiate omanike õuele.
Maailma tuuleparkide tootmismaht kahekordistub aastaks 2030, mis tähendab, et õnn jõuab viimaks ka viimastel aastatel tootlusega hädas olnud tuuleaktsiate omanike õuele.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht avas lahkumise tagamaid “Astusin nagu jooksulindilt maha”
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eurovalimistel soovib osaleda üheksa erakonda ja kuus üksikkandidaati
Riigi valimisteenistusele laekusid tähtajaks üheksa erakonna ja kuue üksikkandidaadi avaldused Euroopa Parlamendi valimistel kandideerimiseks.
Riigi valimisteenistusele laekusid tähtajaks üheksa erakonna ja kuue üksikkandidaadi avaldused Euroopa Parlamendi valimistel kandideerimiseks.
Luman ja Pevkur kutsuvad ettevõtjaid reservväelasi rahaliselt toetama
Kaitseminister Hanno Pevkur ja Riigikaitse Edendamise Sihtasutuse nõukogu esimees Toomas Luman allkirjastasid reservväelaste fondi loomise koostöö memorandumi.
Kaitseminister Hanno Pevkur ja Riigikaitse Edendamise Sihtasutuse nõukogu esimees Toomas Luman allkirjastasid reservväelaste fondi loomise koostöö memorandumi.