Artikkel
  • Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Oksjonitelt saab autosid alla turuhinna

    Hansa Capitali tütarettevõtte Balti Realiseerimiskeskuse (BRC) varamüügi osakonna juhataja Priit Maanurme sõnul on firma viimase poolteise aasta jooksul müünud kokku 10 oksjonil umbes 50 riigile kuulunud autot. Maanurm lausus, et autode alghinnaks määratakse oksjonitel tavaliselt 60 protsenti sõiduki turuhinnast. ?Tihti ostetakse autod alla turuhinna,? ütles ta. ?Näiteks Opel Vectra, mille turuhind oli umbes 130 000 krooni, müüdi 109 000 krooniga,? meenutas Maanurm aastatagust oksjonit.
    ?Vahel on aga nii, et tulevad fännid kohale ja pakuvad seni, kuni auto kätte saavad,? rääkis Maanurm. Üheks selliseks tõmbenumbriks võib kujuneda ka 24. oktoobril toimuval oksjonil müüdav Audi A6 Quattro, mis kuulus varem kaitsepolitsei peadirektor Jüri Pihlile.
    Maanurme sõnul leidus ka inimesi, kes on tahtnud autot osta just numbrimärgi pärast, et politseile mitte vahele jääda. ?Oli meil üks selline juhtum, me tagastasime autot müünud kaitsepolitseile vanad numbrid, aga uus omanik tellis endale sellega võimalikult sarnase numbri, muidugi andsime sellest kohe kaitsepolitseile teada,? ütles Maanurm.
    Viimase poole aasta jooksul autode internetioksjonitel 7,55 miljoni kroonise käibe saavutanud Osta.ee oksjonite korraldamisega tegeleva klienditoe Helena Augi sõnul sõltub oksjonite lõpphind peamiselt sellest, kui palju on osalejaid on. ?Enamik müüakse alla turuhinna, selle mõttega see süsteem tehtud ju ongi, et odavamalt saaks, samas on 20?30 protsenti autodest sellised, mis ostetakse ka kallimalt,? ütles ta.
    ?Just nende autodega, millel on reklaam taga, läheb rabelemiseks, hasart on nii suur, et inimesed pakuvad veidi rohkem, kui nad arvestanud on,? rääkis ta.
    Osta.ee tegeleb lisaks peamiselt riigifirmade autode oksjonite korraldamisele ka eraisikutele kuuluvate sõidukite oksjonitega, nende osakaal on siiski väike.
    Kui varem oli oksjonitel kallimate autode ostmisel peamiseks probleemiks see, et autot ei olnud mõtet liisinguga osta, sest eraisikult eraisikule müüdud auto puhul lisandus liisimisel auto hinnale käibemaks, siis Hansa Liising Eesti pakub tänavusest autode nn järelmaksu, mille puhul auto ei kuulu mitte liisingufirmale, vaid on viimasele panditud. See välistab käibemaksu lisandumise ning auto oksjonil välja ostnud inimene saab kohe liisingufirmaga maksejõulisuse korral järelmaksulepingu sõlmida.
    Eelmisel aastal muudeti seadust nii, et oksjonitel ei saaks enam petta hinda järsult üles ajades ning loobumisega teiseks jäänud pakkujale auto madala hinnaga kätte mängida.
    Varem kasutati selliseid skeeme tihti ning oksjonid müüja seisukohalt ebaõnnestusid.
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum
Vastulause: tarneahelate ümberkujundamisega seotud väljakutseid maksab tõsiselt võtta
Tuleb küsida, mil määral õnnestub ettevõtetel kanda kasvanud sisendhinnad üle lõpptoodangu hindadesse, kirjutab Arenguseire Keskuse ekspert Uku Varblane vastukajas Eesti Panga ökonomisti Kaspar Oja kriitikale.
Tuleb küsida, mil määral õnnestub ettevõtetel kanda kasvanud sisendhinnad üle lõpptoodangu hindadesse, kirjutab Arenguseire Keskuse ekspert Uku Varblane vastukajas Eesti Panga ökonomisti Kaspar Oja kriitikale.
USA aktsiad panid kehvale poolaastale punase punkti
USA peamised aktsiaindeksid lõpetasid juuni viimase kauplemispäeva miinuses, pannes punase punkti 52 aasta kõige kehvema tootlusega poolaastale.
USA peamised aktsiaindeksid lõpetasid juuni viimase kauplemispäeva miinuses, pannes punase punkti 52 aasta kõige kehvema tootlusega poolaastale.
Uueks ehituse asekantsleriks saab Ivo Jaanisoo
Majandusministeeriumi ehituse asekantsleriks saab Jüri Rassi järel senine ministeeriumi ehitus- ja elamuosakonna juhataja Ivo Jaanisoo.
Majandusministeeriumi ehituse asekantsleriks saab Jüri Rassi järel senine ministeeriumi ehitus- ja elamuosakonna juhataja Ivo Jaanisoo.
Raadiohommikus: kuumast suvest ja taasterahastust
Äripäeva raadio reedeses hommikuprogrammis tuleb juttu töötamisest põrgukuumuses, kalevi alla pandud suurprojektidest ning julgeolekust.
Äripäeva raadio reedeses hommikuprogrammis tuleb juttu töötamisest põrgukuumuses, kalevi alla pandud suurprojektidest ning julgeolekust.
Raadiohommikus: autode hinnaralli jätkub, kuid asi pole tarnetes
Äripäeva raadio neljapäevases hommikuprogrammis on põnevat kuulamist kõigile neile, keda huvitavad autode hinnatõusu põhjused ja väljavaated.
Äripäeva raadio neljapäevases hommikuprogrammis on põnevat kuulamist kõigile neile, keda huvitavad autode hinnatõusu põhjused ja väljavaated.

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.