Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Tanklad müüvad seaduslikult solkkütust
Asjatundjate hinnangul on tanklates müüdavate bensiinimarkide 95 ja 98 näol tegu uutele autodele mittesobiva kütusega, mis rikub mootorit ega vasta euronormidele, kuid on tunnistatud siinsetele normidele vastavaks, kirjutab Eesti Päevaleht.
?Praeguse seaduse kohaselt müüakse solki, aga süüdlasi pole,? leidis Kütuse Ümarlaua juhatuse esimees Aleksander Johanson. Ta nimetab tanklates müüdavaid kütuseid 95 ja 98 solgiks, mis on riigi poolt kehtestatud normidega kasutuskõlblikuks ja nõuetekohaseks tunnistatud.
Tarbijakaitseameti peainspektor Andres Kadaja ütles, et tarbijakaitseameti poole pöördutakse ebakvaliteetse kütuse osas üsna tihti ning taolisi avaldusi tuleb üle kogu Eesti.
Viimati esitas tarbijakaitsele pöördumise Autode Müügi- ja Teenindusettevõtete Liit (AMTEL). ?Imelik on, et kaebusi on peaaegu iga tanklaketi kohta,? ütles AMTELi juht Jaak Uudla. ?Uuemate autode omanikele soovitan kasutada Euroopa standarditele vastavat kütust,? lisas ta.
Kadaja sõnul kontrollib tarbijakaitseamet vihjeid, siiani pole nõuetele mittevastavaid bensiinimarke leitud.
Bensiiniga seotud mootoririkked esinevad enamasti uute autode puhul. Põhjus võib Kadaja arvates peituda siin müüdava bensiini sobimatuses uutele autodele. Tema sõnul võib kurja juur peituda eelkõige täiesti tavalistes bensiinimarkides 95 ja 98, mis vastavad küll Eestis kehtestatud nõuetele, kuid kipuvad ummistama uute autode peene avaga kütusepihusteid.
AMTELi juhi Jaak Uudla sõnul on liidul kahtlus, et hulgaliselt mootoririkkeid põhjustanud bensiinimark võib olla bensiin 95 V-power. Kadaja sõnul põhineb nimetatud bensiinimark tavalise bensiini 95 baasil.