Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Outsourcing?ut on IT-vallas mitu liiki
IBMi Eesti esinduse juhi Valdo Randpere sõnul Eestis IT-teenuste vallas ükski firma veel outsourcing?u täisteenust ei osuta. IBM on selleks valmis, aga klientidega pole läbirääkimised veel lõpule jõudnud, tõdeb Randpere.
Täielik outsourcing?u pakett hõlmaks teenust saava firma IT-varustuse ostu raamatupidamislikus väärtuses ning siis talle teenuse osutamist. IBM pakub Eestis monitooringut, riistvara ja tarkvara renti. Monitooringu teenusega alustati selle aasta alguses ? Eestist jälgitakse neid servereid, mida IBM on Soomes klientidelt ostnud. Enamiku probleeme saab ilma kohale minemata lahendada, aga kui selline vajadus siiski tekib, parandavad vea Soome esinduse töötajad, selgitab Randpere. Riistvara ja tarkvara rendiga on IBM Eestis tegelenud juba mitu aastat. Rootsis tehtud uuringu kohaselt kasutavad firmad outsourcing?ut eelkõige selleks, et keskenduda põhitegevusele (see on prioriteediks 36 protsendile küsitluses osalenutest). Valdo Randpere peab eriti huvitavaks asjaolu, et IT maksumust peab sama uuringu kohaselt outsourcing?ule üleminekul esmatähtsaks vaid 5% Rootsi juhte.