• OMX Baltic−0,42%300,01
  • OMX Riga−0,06%892,98
  • OMX Tallinn−0,6%2 068,62
  • OMX Vilnius0,24%1 202,47
  • S&P 5000,47%6 227,42
  • DOW 30−0,02%44 484,42
  • Nasdaq 0,94%20 393,13
  • FTSE 100−0,12%8 774,69
  • Nikkei 225−0,56%39 762,48
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,12
  • OMX Baltic−0,42%300,01
  • OMX Riga−0,06%892,98
  • OMX Tallinn−0,6%2 068,62
  • OMX Vilnius0,24%1 202,47
  • S&P 5000,47%6 227,42
  • DOW 30−0,02%44 484,42
  • Nasdaq 0,94%20 393,13
  • FTSE 100−0,12%8 774,69
  • Nikkei 225−0,56%39 762,48
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,12
  • 30.10.01, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Lennundusjuhid peavad SASi kava ebareaalseks

Lennuameti peadirektori Toomas Petersoni sõnul on SASi juhid rääkinud Baltimaadest juba viimased viis kuni seitse aastat. ?Nad nimetavad ju seda piirkonda ammugi oma koduturuks,? lausus ta.
Kui SAS peaks omandama Maersk Airilt osaluse Eesti lennufirmas, ei muutuks Eesti lennundusturul Petersoni sõnul suurt midagi. Küll aga saaks Estonian Air tema hinnangul senisest võimsama omaniku, kes on ühe suure lennufirmade ühenduse Star Allaince täisliige ja see looks uusi võimalusi.
Estonian Airi nõukogu esimees Olev Schults pidas võimalust, et Maersk loobub oma osalusest Estonian Airis, vähetõenäoseks. Schults kinnitas, et ka Cresco ei soovi lennufirmast väljuda, pigem vastupidi ? kaalumisel on oma osa suurendamine.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Schultsi hinnangul on kogu lennundus praegu globaalse surutise all ja kõik lennufirmad otsivad võimalusi raskustest väljarabelemiseks. SASi ja Maersk Airi suhete väidetavas jahenemises ta Estonian Airile ohtu ei näinud, sest Eesti lennufirmal on SASiga oma leping, mis põhineb puhtalt kommertsalustel.
Riigile kuuluvat 34 protsendi suurust osalust Estonian Airis praegu ükski välismaa lennufirma himustada ei saa, sest esiteks peab üle poole aktsiapakist kuuluma Eesti kapitalile, muidu kaotaks lennundusluba kehtivuse, teiseks on valitsus vastu võtnud poliitilise otsuse riigiosalust mitte müüki panna.
___________________________________________
SAS tahab Estonian Airi

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 14 p 10 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele