Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Lennundusjuhid peavad SASi kava ebareaalseks
Lennuameti peadirektori Toomas Petersoni sõnul on SASi juhid rääkinud Baltimaadest juba viimased viis kuni seitse aastat. ?Nad nimetavad ju seda piirkonda ammugi oma koduturuks,? lausus ta.
Kui SAS peaks omandama Maersk Airilt osaluse Eesti lennufirmas, ei muutuks Eesti lennundusturul Petersoni sõnul suurt midagi. Küll aga saaks Estonian Air tema hinnangul senisest võimsama omaniku, kes on ühe suure lennufirmade ühenduse Star Allaince täisliige ja see looks uusi võimalusi.
Estonian Airi nõukogu esimees Olev Schults pidas võimalust, et Maersk loobub oma osalusest Estonian Airis, vähetõenäoseks. Schults kinnitas, et ka Cresco ei soovi lennufirmast väljuda, pigem vastupidi ? kaalumisel on oma osa suurendamine.
Schultsi hinnangul on kogu lennundus praegu globaalse surutise all ja kõik lennufirmad otsivad võimalusi raskustest väljarabelemiseks. SASi ja Maersk Airi suhete väidetavas jahenemises ta Estonian Airile ohtu ei näinud, sest Eesti lennufirmal on SASiga oma leping, mis põhineb puhtalt kommertsalustel.
Riigile kuuluvat 34 protsendi suurust osalust Estonian Airis praegu ükski välismaa lennufirma himustada ei saa, sest esiteks peab üle poole aktsiapakist kuuluma Eesti kapitalile, muidu kaotaks lennundusluba kehtivuse, teiseks on valitsus vastu võtnud poliitilise otsuse riigiosalust mitte müüki panna.
___________________________________________