Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
ÄP seminar: Kaubanduskeskusi tuleb juurde, alles jäävad ka tugevad lähikauplused
Kristiine Kaubanduskeskuse tegevdirektor Allan Remmelkoor prognoosis Äripäeva kaubandusseminaril küll kaubanduskeskuste arvu edasist suurenemist, kuid samas nägi ka perspektiivi tugevatele lähikauplustele.
'Hüpermarketite ja kaubanduskeskuste ülesanne on tarbimist suurendada, mitte konkurentidelt kliente üle lüüa,' ütles Remmelkoor. Ta lisas, et suured keskuste rajatakse eeldusega, et tarbimine kasvab edasi.
'Kaubanduse areng on just kaubanduskeskuste pärusmaa,' tõdes Remmelkoor. Ta lisas, et ei usu eriti city-sisese kaubanduse arengusse.
Lähikaupluste tulevikuperspektiive kommenteerides ütles Remmelkoor, et lähikaupluste eesmärgid on erinevad võrreldes hüpermarketitega ning nende konkurentideks on hoopiski teine lähikauplus ja discounter.
'Korralikku lähikauplust ei huvita SKT tõus, Ego-kaardi kasutamine ja muud makromajanduslikud teemad. Teda huvitab pigem vaikne stabiilne tiksumine,' tõdes Remmelkoor. Ta lisas, et tugevad lähikauplused ei kao kuhugi, vaid uksed panevad kinni need, kes ei vasta järgmistele kriteeriumitele.
Remmelkoore hinnangul peaks tugeva lähikaupluse raadiuses olema 5 minuti jalgsikäigu raadiuses küllaldane arv elanikke. Oluline on poe tootevalik: 'Viga on see, et üritatakse tootevalikut hoida hästi laiana,' märkis Remmelkoor, viidates sellele, et näiteks 15-16 eri õllesordi müük väikeses lähikaupluses on ülepaisutatud arv.
Lähikauplus peaks olema paindliku lahtiolekuajaga ehk siis avatud enne ja pärast tööpäeva algust. Veel nimetas Remmelkoor hea teeninduse olulisust: 'Lähikauplus ei pruugiks olla anonüümne'.
Samuti ootab Remmelkoor lähikaupluselt keskimist hinnataset.