• OMX Baltic−0,25%295,41
  • OMX Riga0,58%906,65
  • OMX Tallinn−0,24%2 036
  • OMX Vilnius−0,04%1 201,36
  • S&P 5000,21%6 384,05
  • DOW 300,07%44 663,43
  • Nasdaq 0,42%21 186,03
  • FTSE 1000,01%9 136,94
  • Nikkei 225−0,05%40 654,7
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,87
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,76
  • OMX Baltic−0,25%295,41
  • OMX Riga0,58%906,65
  • OMX Tallinn−0,24%2 036
  • OMX Vilnius−0,04%1 201,36
  • S&P 5000,21%6 384,05
  • DOW 300,07%44 663,43
  • Nasdaq 0,42%21 186,03
  • FTSE 1000,01%9 136,94
  • Nikkei 225−0,05%40 654,7
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,87
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,76
  • 01.11.01, 14:49
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

ÄP seminar: Kaubanduskeskusi tuleb juurde, alles jäävad ka tugevad lähikauplused

Kristiine Kaubanduskeskuse tegevdirektor Allan Remmelkoor prognoosis Äripäeva kaubandusseminaril küll kaubanduskeskuste arvu edasist suurenemist, kuid samas nägi ka perspektiivi tugevatele lähikauplustele.
'Hüpermarketite ja kaubanduskeskuste ülesanne on tarbimist suurendada, mitte konkurentidelt kliente üle lüüa,' ütles Remmelkoor. Ta lisas, et suured keskuste rajatakse eeldusega, et tarbimine kasvab edasi.
'Kaubanduse areng on just kaubanduskeskuste pärusmaa,' tõdes Remmelkoor. Ta lisas, et ei usu eriti city-sisese kaubanduse arengusse.
Lähikaupluste tulevikuperspektiive kommenteerides ütles Remmelkoor, et lähikaupluste eesmärgid on erinevad võrreldes hüpermarketitega ning nende konkurentideks on hoopiski teine lähikauplus ja discounter.

Artikkel jätkub pärast reklaami

'Korralikku lähikauplust ei huvita SKT tõus, Ego-kaardi kasutamine ja muud makromajanduslikud teemad. Teda huvitab pigem vaikne stabiilne tiksumine,' tõdes Remmelkoor. Ta lisas, et tugevad lähikauplused ei kao kuhugi, vaid uksed panevad kinni need, kes ei vasta järgmistele kriteeriumitele.
Remmelkoore hinnangul peaks tugeva lähikaupluse raadiuses olema 5 minuti jalgsikäigu raadiuses küllaldane arv elanikke. Oluline on poe tootevalik: 'Viga on see, et üritatakse tootevalikut hoida hästi laiana,' märkis Remmelkoor, viidates sellele, et näiteks 15-16 eri õllesordi müük väikeses lähikaupluses on ülepaisutatud arv.
Lähikauplus peaks olema paindliku lahtiolekuajaga ehk siis avatud enne ja pärast tööpäeva algust. Veel nimetas Remmelkoor hea teeninduse olulisust: 'Lähikauplus ei pruugiks olla anonüümne'.
Samuti ootab Remmelkoor lähikaupluselt keskimist hinnataset.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    1 k 17 p 13 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele