Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Jõgevamaa reisijate kannatus on viidud viimase piirini
Praegune rongi- ja bussiliikluse korraldamine ning ootamatud muudatused tekitavad nördimust ja pahameelt ning põhjustavad närvikulu ka kõige kannatlikemates Jõgevamaa reisijates. Eriti täbaras olukorras on kodanikud, kes Tartust, Tabiverest või teistest paikadest Jõgevale tööle käivad, kirjutab Vooremaa.
Paljud inimesed on nõutult seisnud Jõgeva bussijaama teadetetahvli juures ja otsinud teavet busside väljumisest. Süsteemitult paigutatud teabest on raske aru saada ja ka sobivat aega leida. Pealegi ei ole kogu informatsioon teadetetahvlitele üles pandud. Osa firmasid, näiteks AS Sebe, ei anna OÜ-le Jõgeva Bussikeskus informatsiooni, vaid riputavad selle teadetetahvlile ise, kui nad seda üldse teevad.
AS Edelaraudtee on info jagamise osas läinud veelgi kaugemale. 23. oktoobri Vooremaas teatatakse, et alates 28. oktoobrist hakkab kehtima talvine sõiduplaan. Selle asemel, et panna samasse lehte ka uued ajad, kirjutatakse hoopiski, et tasuta sõiduplaane saab alates 23. oktoobrist kõikidest Edelaraudtee kassadest ning klienditeenindajatelt kõigis Edelaraudtee rongides.
Nendes reklaamitud infovoldikutes on aga teavet ainult rongide alg- ja lõpp-peatuste kohta. Kui on vaja sõita Jõgevale, Kaareperre või Tabiverre, siis selle kohta antud voldik ei sisalda informatsiooni.
OÜ Jõgeva Bussikeskus juhataja Liia Saatre andmetel ei anna ka bussifirmad reisijatele informatsiooni käigust ära võetavate busside kohta.
Regulaarselt küsivad OÜlt Jõgeva Bussikeskus informatsiooni Jõgeva vald ja Põltsamaa linn. Põltsamaa abilinnapea Tiit Kulu kogub informatsiooni kokku ja koostab vastavalt sellele uued sõiduplaanid. Liia Saatre arvates aga Jõgeva linn sellega ei tegele ega süstematiseeri ka infot. Bussikeskus paneb Jõgeva bussijaama teadetetahvlile välja oma informatsiooni ja kaugliinide bussifirmad oma, kui panevad.
Kaugbussiliinide sõiduplaanid on aga sageli nii peenikeses kirjas kirjutatud, et ilma prillide ja luubita on neist võimatu aru saada. Ka ei ole kogu kaugliini peatuste kohta infot sisaldavas sõiduplaanis esile tõstetud antud konkreetset peatust. Samuti on raske aru saada, millises suunas buss sõidab.
Jõgeva maavalitsuse õigusnõuniku Jüri Ginteri arvates kipub transpordifirmade usaldusväärsus viimasel ajal kaduma. 'Tavaliselt sõidan Tartust Jõgevale tööle rongiga. Paraku on rongid viimasel ajal hilinema hakanud. Näiteks möödunud neljapäeval teatati, et Tartusse sõitev rong hilineb tund aega. Mitmed reisijad läksid tagasi Jõgeva kesklinna asju ajama. Need sõitjad jäid aga rongist maha, sest rong saabus tegelikult 45 minuti pärast. Mõnikord jäävad õigeaegselt tulemata ka bussid,' arvas Ginter.