Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Jõgevamaa reisijate kannatus on viidud viimase piirini

    Praegune rongi- ja bussiliikluse korraldamine ning ootamatud muudatused tekitavad nördimust ja pahameelt ning põhjustavad närvikulu ka kõige kannatlikemates Jõgevamaa reisijates. Eriti täbaras olukorras on kodanikud, kes Tartust, Tabiverest või teistest paikadest Jõgevale tööle käivad, kirjutab Vooremaa.

    Paljud inimesed on nõutult seisnud Jõgeva bussijaama teadetetahvli juures ja otsinud teavet busside väljumisest. Süsteemitult paigutatud teabest on raske aru saada ja ka sobivat aega leida. Pealegi ei ole kogu informatsioon teadetetahvlitele üles pandud. Osa firmasid, näiteks AS Sebe, ei anna OÜ-le Jõgeva Bussikeskus informatsiooni, vaid riputavad selle teadetetahvlile ise, kui nad seda üldse teevad.
    AS Edelaraudtee on info jagamise osas läinud veelgi kaugemale. 23. oktoobri Vooremaas teatatakse, et alates 28. oktoobrist hakkab kehtima talvine sõiduplaan. Selle asemel, et panna samasse lehte ka uued ajad, kirjutatakse hoopiski, et tasuta sõiduplaane saab alates 23. oktoobrist kõikidest Edelaraudtee kassadest ning klienditeenindajatelt kõigis Edelaraudtee rongides.
    Nendes reklaamitud infovoldikutes on aga teavet ainult rongide alg- ja lõpp-peatuste kohta. Kui on vaja sõita Jõgevale, Kaareperre või Tabiverre, siis selle kohta antud voldik ei sisalda informatsiooni.
    OÜ Jõgeva Bussikeskus juhataja Liia Saatre andmetel ei anna ka bussifirmad reisijatele informatsiooni käigust ära võetavate busside kohta.
    Regulaarselt küsivad OÜlt Jõgeva Bussikeskus informatsiooni Jõgeva vald ja Põltsamaa linn. Põltsamaa abilinnapea Tiit Kulu kogub informatsiooni kokku ja koostab vastavalt sellele uued sõiduplaanid. Liia Saatre arvates aga Jõgeva linn sellega ei tegele ega süstematiseeri ka infot. Bussikeskus paneb Jõgeva bussijaama teadetetahvlile välja oma informatsiooni ja kaugliinide bussifirmad oma, kui panevad.
    Kaugbussiliinide sõiduplaanid on aga sageli nii peenikeses kirjas kirjutatud, et ilma prillide ja luubita on neist võimatu aru saada. Ka ei ole kogu kaugliini peatuste kohta infot sisaldavas sõiduplaanis esile tõstetud antud konkreetset peatust. Samuti on raske aru saada, millises suunas buss sõidab.
    Jõgeva maavalitsuse õigusnõuniku Jüri Ginteri arvates kipub transpordifirmade usaldusväärsus viimasel ajal kaduma. 'Tavaliselt sõidan Tartust Jõgevale tööle rongiga. Paraku on rongid viimasel ajal hilinema hakanud. Näiteks möödunud neljapäeval teatati, et Tartusse sõitev rong hilineb tund aega. Mitmed reisijad läksid tagasi Jõgeva kesklinna asju ajama. Need sõitjad jäid aga rongist maha, sest rong saabus tegelikult 45 minuti pärast. Mõnikord jäävad õigeaegselt tulemata ka bussid,' arvas Ginter.
  • Hetkel kuum
Dmitri Fefilov: mida rohkem edasi, seda ohtlikumaks läheb
Euroopa Keskpank jättis eile ootuspäraselt intressimäärad muutmata – ja seda hoolimata euroala majanduse väga süngest olukorrast ja peaaegu ideaalsele tasemele jõudnud inflatsioonimäärast. Kuid tundub, et kriis pole piisavalt tugev, et EKP jõulise otsuse ära teeks, kirjutab börsitoimetaja Dmitri Fefilov.
Euroopa Keskpank jättis eile ootuspäraselt intressimäärad muutmata – ja seda hoolimata euroala majanduse väga süngest olukorrast ja peaaegu ideaalsele tasemele jõudnud inflatsioonimäärast. Kuid tundub, et kriis pole piisavalt tugev, et EKP jõulise otsuse ära teeks, kirjutab börsitoimetaja Dmitri Fefilov.
Suur analüüs: üks vana strateegia aitab laisal investoril turgu edestada
Investorid otsivad pidevalt head strateegiat, et anda oma portfellile hoogu. Üks lihtsamini mõistetav on Dow’ koerte strateegia, mis sobib laisemale investorile.
Investorid otsivad pidevalt head strateegiat, et anda oma portfellile hoogu. Üks lihtsamini mõistetav on Dow’ koerte strateegia, mis sobib laisemale investorile.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Graafikud: võrdle, kuidas sinu maakonnas ärid hakkama saavad
Kogu Eesti tundis 2023. aastal, kuidas majanduslikult keeruline aeg tegi oma töö. Ettevõtete koondamiste ja pankrottide tagajärjel vähenes töökohtade arv ja suurenes töötute hulk. Kuigi palgakasv jätkus, oli see hulga väiksem kui aasta varem. Vaatluse alla võtsime sel korral kaks maakonda, mis jäävad Harjumaalt ja Tallinnast vaadates Eesti teise otsa: Valgamaa ja Võrumaa. Need naabermaakonnad külgnevad Läti­ piiriga, mis võiks anda vähemalt geograafilise eelise ekspordiks.
Kogu Eesti tundis 2023. aastal, kuidas majanduslikult keeruline aeg tegi oma töö. Ettevõtete koondamiste ja pankrottide tagajärjel vähenes töökohtade arv ja suurenes töötute hulk. Kuigi palgakasv jätkus, oli see hulga väiksem kui aasta varem. Vaatluse alla võtsime sel korral kaks maakonda, mis jäävad Harjumaalt ja Tallinnast vaadates Eesti teise otsa: Valgamaa ja Võrumaa. Need naabermaakonnad külgnevad Läti­ piiriga, mis võiks anda vähemalt geograafilise eelise ekspordiks.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Nike juht süüdistab kehvas innovatsioonis kaugtööd
Turul on keeruline ellu viia suurt muutust, kui inimesed töötavad kodukontoris, põhjendas Nike tegevjuht John Donahoe ettevõtte mahajäämust innovatsioonis.
Turul on keeruline ellu viia suurt muutust, kui inimesed töötavad kodukontoris, põhjendas Nike tegevjuht John Donahoe ettevõtte mahajäämust innovatsioonis.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Volkswagen Golf 50: kuidas Põrnika järeltulijast kujunes hea auto mõõdupuu
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Eesti 200 saab Tallinnas kaks abilinnapea kohta
Tallinna linna uues võimukoalitsioonis saab erakond Eesti 200 kaks abilinnapea kohta.
Tallinna linna uues võimukoalitsioonis saab erakond Eesti 200 kaks abilinnapea kohta.
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.