Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Eesti esimese transiidikaubamaja taga seisavad tuntud ärimehed

    ?Nii palju kui mina tean, pärineb idee taolise kaubamaja loomiseks Mõisalt ja Tamjärvelt,? ütles projekti juurde nõunikuks kutsutud endine Tallinna Sadama peadirektor Enn Sarap, kes kinnitas ka Meelis Lao osalemist.
    Sarapi sõnul ei ole loodaval ettevõttel midagi ühist transiidifirmaga, pigem on tegu kaubamajaga, ehkki hoonet kui sellist ei ole. Läänes on need tuntud nime all trading house ja Venemaal torgovõi dom, selgitas ta. Tegevus kätkeb endas ostu ja müüki ning kauba liikumiseks tulusamate logistiliste lahenduste leidmist, kasutades ekspedeerimisfirmade teenuseid. Loodavas transiidikaubamajas hakkab kaup liikuma nii ida?lääne kui põhja?lõuna suunal, kusjuures alati ei pea see sugugi Eestit läbima, selgitas Sarap loodava firma äriideed. Millise kaubaga on tegu, seda ta ei täpsustanud, kuid kinnitas, et sokkide ja rinnahoidjatega tegu ei ole. Samas kinnitas ta, et konkureerivat naftatransiidifirmat ei tehta.
    Sarapi hinnangul on äriidee hea, kuid seda ellu viia Venemaa terroriseerivate raudteetariifide ja muude piirangute tõttu küllaltki raske. Sarap hakkab Mõisale ja Tamjärvele nõu andma logistika ja veonduse alal.
    Projektiga on seotud ka Mart Einpalu, kes ise kinnitas, et tegeleb sellega oma põhitöö kõrvalt firmas Amix Consulting. Tema sõnul on ettevalmistusööd käivitunud ja praegu toimub äriidee aluseks olevate hüpoteeside ja erinevate võimaluste analüüsimine. ?Kui kõik läheb plaanipäraselt, käivitub projekt järgmisest aastast, kui aga nõrgad küljed ja ohud osutuvad ületamatuteks, jääb asi sinnapaika,? lausus Einpalu.
    Küsimusele, kas tegu on samalaadse äriga, nagu Endel Sifi tänaseks hingusele läinud NT Exchange, vastas Einpalu, et infotehnoloogia äri see ei ole. Tema sõnul on ettevõtmine suunatud eelkõige Eesti geograafilise asendi ärakasutamisele, edendades põhiliselt ida-lääne kaubandust.
    Einpalu ütles, et on Mõisaga koos töötanud alates 1993. aasta juunist, hindab teda kui ausat ja otsekohest inimest, kes lisaks muule on üks võimekamaid juhte Eestis. Einpalu konsultatsioonifirma sai eelmisel aastal, kui Mõis oli linnapea, Tallinna linnavalitsuselt kaks 190 000 krooni suurust tellimust
    Äripäeva andmetel on Mõis, Einpalu ja Lao käinud uue projekti jaoks pinda sondeerimas nii Venemaal kui ka Soomes. Ühe anonüümsust palunud transiidiallika sõnul on turg kõigi teenuste osas, mida Mõis pakkuda kavatseb, jaotatud ja tal on võimalik ainult teistelt kliente üle meelitada. Sama allika andmetel on Mõis juba pidanud läbirääkimisi teiste firmade klientidega Venemaal. ?Selline äriidee võib ju paberil ilus välja näha, aga tegelikkuses see vaevalt et toimima hakkab, sest transiit läbi Balti riikide on piiratud,? lausus anonüümne allikas.
    Teise võimalusena pakkus anonüümne allikas välja, et uus firma hakkab spekuleerima Eesti Raudtee tariifidega, kaubeldes need enda jaoks alla ja müües siis kaubaomanikele kallimalt edasi. Raudteelt selle kohta kommentaare saada ei õnnestunud.
    Mitme usaldusväärse allika kinnitusel hakkab uus transiidikaubamaja kasutama Paldiski Lõunasadama maad ja kaisid ning projektiga on seotud ka ärimees Robert Lepikson. Mees ise eitas aga seda kategooriliselt. Lepiksoni sõnul pole selles sadamas vaba maad ja kaisid ning läbilaskevõimet piirab raudtee. Tal endal on seal maavaidlus Tallinna Sadamaga parasjagu pooleli.
    Lepikson kahtles Mõisa äriidees, öeldes, et transiitkaubanduse kett koosneb kauba saajast, ekspedeerijast ja stividorifirmast ning mingeid vahendajaid pole sinna tarvis. Transiidiketi lülisid tuleb tema hinnangul vähendada, mitte aga suurendada.
    Tallinna Sadama turundusjuht Erik Sakkov ütles, et sadamal pole sellise projekti realiseerumise vastu midagi. ?Kui see toob praegusele kaubakoguseid lisaks, siis andku aga minna,? ütles ta.
    Eestis tegeleb praegu analoogilise tegevusega Transiidikaubanduse AS, mille üks omanikke Aadu Luukas ütles, et ei näe loodavas firma konkurenti, kuna Transiidikeskus tegeleb kauba füüsilise liigutamisega ühest punktist teise ehk stividoriteenuse osutamisega.
    Äriidee algatajad keeldusid asjast rääkimast. Mõis vabandas, et tal on kiire ja pole aega kõnelda. Lao ütles, et sel teemal ta mingeid kommentaare ei anna, Tamjärve telefon aga ei vastanud.
  • Hetkel kuum
Olev Remsu: Eesti piir ja Hiina müür. Teeks äkki ise ühe leppe?
Otsesuhted ja kokkulepped Hiinaga tundub midagi ilmvõimatut, kuid pragmaatiline diil oleks äkki meilegi lahendus, just julgeolekut silmas pidades, kirjutab kirjanik Olev Remsu.
Otsesuhted ja kokkulepped Hiinaga tundub midagi ilmvõimatut, kuid pragmaatiline diil oleks äkki meilegi lahendus, just julgeolekut silmas pidades, kirjutab kirjanik Olev Remsu.
Suur analüüs: üks vana strateegia aitab laisal investoril turgu edestada
Investorid otsivad pidevalt head strateegiat, et anda oma portfellile hoogu. Üks lihtsamini mõistetav on Dow’ koerte strateegia, mis sobib laisemale investorile.
Investorid otsivad pidevalt head strateegiat, et anda oma portfellile hoogu. Üks lihtsamini mõistetav on Dow’ koerte strateegia, mis sobib laisemale investorile.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Graafikud: võrdle, kuidas sinu maakonnas ärid hakkama saavad
Kogu Eesti tundis 2023. aastal, kuidas majanduslikult keeruline aeg tegi oma töö. Ettevõtete koondamiste ja pankrottide tagajärjel vähenes töökohtade arv ja suurenes töötute hulk. Kuigi palgakasv jätkus, oli see hulga väiksem kui aasta varem. Vaatluse alla võtsime sel korral kaks maakonda, mis jäävad Harjumaalt ja Tallinnast vaadates Eesti teise otsa: Valgamaa ja Võrumaa. Need naabermaakonnad külgnevad Läti­ piiriga, mis võiks anda vähemalt geograafilise eelise ekspordiks.
Kogu Eesti tundis 2023. aastal, kuidas majanduslikult keeruline aeg tegi oma töö. Ettevõtete koondamiste ja pankrottide tagajärjel vähenes töökohtade arv ja suurenes töötute hulk. Kuigi palgakasv jätkus, oli see hulga väiksem kui aasta varem. Vaatluse alla võtsime sel korral kaks maakonda, mis jäävad Harjumaalt ja Tallinnast vaadates Eesti teise otsa: Valgamaa ja Võrumaa. Need naabermaakonnad külgnevad Läti­ piiriga, mis võiks anda vähemalt geograafilise eelise ekspordiks.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Nädala lood: lennujaamas valitseb aastaid üks firma, linnaasutuses paljastati bardakk
Lõppeva nädala olulisemate lugude hulka sattusid nii Tallinna linnasutuse kohta tehtud audit, lennujaamas ligi kümme aastat miljonite eest koristustöid endale haaranud üks firma ja Äripäeva investoriküsitlus.
Lõppeva nädala olulisemate lugude hulka sattusid nii Tallinna linnasutuse kohta tehtud audit, lennujaamas ligi kümme aastat miljonite eest koristustöid endale haaranud üks firma ja Äripäeva investoriküsitlus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Volkswagen Golf 50: kuidas Põrnika järeltulijast kujunes hea auto mõõdupuu
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Palgastatistika: pakkumised kasvasid 13%
Töökuulutustes pakutav keskmine brutopalga vahemik oli esimeses kvartalis 1660–2244 eurot. See on 13% rohkem kui 2023. aastal samal ajal, näitab tööportaali CVKeskus.ee statistika.
Töökuulutustes pakutav keskmine brutopalga vahemik oli esimeses kvartalis 1660–2244 eurot. See on 13% rohkem kui 2023. aastal samal ajal, näitab tööportaali CVKeskus.ee statistika.
Riisalo tahab töötutoetust kärpida Maksutõus soolas
Majandusminister Tiit Riisalo plaanide järgi saaks riigieelarvest kokku hoida 60 miljonit eurot, kui töötutoetuste maksmine uue reformiga katta töötukassa kogutavate kindlustusmaksetega.
Majandusminister Tiit Riisalo plaanide järgi saaks riigieelarvest kokku hoida 60 miljonit eurot, kui töötutoetuste maksmine uue reformiga katta töötukassa kogutavate kindlustusmaksetega.